2024-08-08, 15:30
Medlem
Såg att E’s mamma skrivit följande på Instagram ”o ja fria dem alla så vi kan få leka med dem. 5 av 8 hittade.”
Citera
2024-08-08, 15:32
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
okej, förstår. Kan du skicka listan igen? och om jag får fråga hur har ni fått fram den? är det polisen som gått ut med den eller något sånt

Kort förklarat:
BO's kusin skickade den till mig i en kommentar här inne.

Detta är exakt som kusinen skrev namnen:

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
Och nån RR
Ma*a
Citera
2024-08-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Ja du är gammaldags och känslig som överanalyserar ett inlägg. Alla uttrycker sig på olika sätt

Vad betyder kattig?
Citera
2024-08-08, 15:37
Medlem
Otroligt tragiskt fall. Man hoppas att mamman kan hålla sig ifrån att se de videos som finns, jag har inte sett någon av dem men bara att läsa om dem här gör mig illamående.
SIS och LVU har sedan alltid varit enorma misslyckanden, så knappast en överraskning att alla dessa har historik där.
Man har inte prioriterat den vården alls, inte haft tillräckligt med insyn och inte lagt tillräckligt med resurser i form av utbildning till personal, personaltäthet etc.
Kalla Fakta granskade 240 LVU-placerade barn varav över 200 återföll i brottslighet efter avslutad "vård".
Det ironiska är att hela den "LVU tar våra barn"-kampanjen ändå inte är helt utan substans, eftersom så många LVU och SIS-placerade snarare blivit värre, sorgligt men sant.
Man säger alltid "var är föräldrarna", men vissa barn växer upp med föräldrar som brister i ansvar och då måste ju samhället kunna ta ansvar, ett ansvar som tydligt inte tagits alls när det kommer till SIS och LVU.
När ett barn placeras på SIS så har ju staten tagit ansvaret för barnet, så då borde det väl räknas som delvis statens ansvar om det barnet sedan återgår i brott.
Citera
2024-08-08, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Kort förklarat:
BO's kusin skickade den till mig i en kommentar här inne.

Detta är exakt som kusinen skrev namnen:

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
Och nån RR
Ma*a
intressant, de vore konstigt att rr inte är A tycker jag. Det hänger ihop ganska bra om ja får säga de själv. Hennes ex, med i gruppen, ”Melak berättade allt”, bilden på instagram och tillslut dom följer varandra. Tror du också det?
Citera
2024-08-08, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Vad betyder kattig?
snygg
Citera
2024-08-08, 15:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Vad betyder kattig?

Snygg/sexig/"graciös- elegant -som en katt"
Citera
2024-08-08, 15:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
intressant, de vore konstigt att rr inte är A tycker jag. Det hänger ihop ganska bra om ja får säga de själv. Hennes ex, med i gruppen, ”Melak berättade allt”, bilden på instagram och tillslut dom följer varandra. Tror du också det?

Jo men det tror jag också, lutar starkt för att @bdi skulle kunna vara R.R (utifrån hans TT nick) och att han som du säger är hennes ex (M).
Det är inte nödvändigtvis att han var/är med i mördar-chatten. Men det utesluter inte att han och M haft/hade kontakt om det både innan/under och efter avrättningen.
Citera
2024-08-08, 15:53
Medlem
MagicaDHexs avatar
Är det någon som fått fram någon överhuvudtaget information om de resterande från den spekulativa mördar-chatten?
De med fetad skrift.

MGM1
MGM2
Sohe*la - Den som är i_i_004 = SoSo
Phi**ipa - *-l
Kaj*a? -*-s
Sund*-- Barbie👀/ sundosalmurai0 på TT
Ne**y? *-l?
R.R - kanske @bdi= M' ex som heter roddyricch488 på TT och *bdi114000 på IG *-a
Ma*a
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-08 kl. 15:56.
Citera
2024-08-08, 15:57
Medlem
Kan någon summera? Varit off från tråden. Varför är det 8 namn som cirkulerar? Finns video på själva mordet?
Citera
2024-08-08, 16:02
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Det är inte så enkelt som du tror att "kontakta polisen med allt du vet", det följer ofta mycket konsekvenser för en golare, där i många fall drabbas även golarens familj. Så jag förstår denna tystnadskultur på många sätt

Håller med om att man får huvudvärk av sättet personen skriver på, men antar att vi får ta hänsyn till att det trots allt är en tonåring som skriver.
Man behöver inte uppge sitt namn. Finns utmärkta verktyg för att förmedla. Tror du inte skriva här är lika mycket att gola? Om Morgan nu skickat och berättat hur hemsk E var för just cognacs-bruden här?
Citera
2024-08-08, 16:07
Medlem
Exakt. Dessutom, han är yngre och därmed lättare för att inte läsa mellan raderna på all info han fått, villet vana flashbackare kanske har lättare för, som vsrit med i gamet innan i andra fall.Istället för att hetsa och trycka ner, förklara och ge ny kunskap till killen. Han hänger kvar trots all skit han fått och är uppenbarligen investerad och vill hjälpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Jag håller med dig här.
Då jag själv har mycket kontakt med yngre både i jobb och privat så tycker jag inte att det är svårt att förstå vad han/hon försöker få fram. (Även om jag inte håller med om allt.)
Är alltså van med språket, uttryck, ordval osv, men även hur tankegångarna går bland unga.
Kommer dock in sent i tråden när diskussionerna oftast är över så hinner inte försöka förtydliga eller fråga om aspect har menat på det sätt jag uppfattat det som.

Ingen kan iaf ta ifrån aspect det intressanta/viktiga han/hon bidragit med efter att det stått stilla med informationen några dagar.
Tacksam info för att kunna komma vidare i spekulationerna och diskussionerna. 🙏🏼

Men vi bör alla ha i åtanke, att även informationen som kommer från någon som haft direktkontakt med mgm, inte behöver stämma till 100%.
Dels så har viskleken ganska stor effekt på ändringar(jag har pratat med någon som pratade med mgm direkt efter=informationen går i flera led och kan vridas något vid varje led, speciellt om den här någon står på mgm's sida), likväl som att mgm kanske inte talat 100% sanningen till den hon pratat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in