2024-08-08, 16:09
Medlem
Yes. Så nu slår vi våra huvud ihop och kör efter mer smaskig info och delar med oss av vår kunskap till honom. Tror han är en kille faktiskt😊 märks på sättet han skriver.

Ingen har svarat på mina inlägg om klippen. Vill du ta en titt på de jag skrivit?

Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Håller med dig.

Och hon/han(?) Har även börjat skriva mer lättförståeligt efter några tillsägelser/tips/råd från deltagare här inne.

Aspect har gett oss mycket ny info sen igår när kontot skapades.

Vi kanske t.o.m fått klarhet i vem den R.R var från listan på namnen från mördar-chatten/inblandade som jag lade upp för någon dag sedan.
Citera
2024-08-08, 16:09
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Man behöver inte uppge sitt namn. Finns utmärkta verktyg för att förmedla. Tror du inte skriva här är lika mycket att gola? Om Morgan nu skickat och berättat hur hemsk E var för just cognacs-bruden här?

Nej det behöver man ju inte.
Men om nu aspect är betydligt yngre, så bör man förstå som vuxen att rädslan för att "gola" kan vara starkare "hos ett barn" än hos någon som äldre.

Jag t.ex hade ju varken känt mig rädd eller nervös att kontakta polis om jag hade fått förstahandsinfo från t.ex M's ex..
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-08 kl. 16:13.
Citera
2024-08-08, 16:17
Medlem
K.Blomkvists avatar
Emilia, 14, bjöds till pyjamasparty – mördades
Publicerad 8 aug 2024 kl 16.00
Uppdaterad kl 16.06

https://www.expressen.se/nyheter/sve...arty-mordades/

Den här veckan tas fallet upp i podden Krimrummet. Lyssna på hela avsnittet i spelaren nedan
Citera
2024-08-08, 16:19
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Nej det behöver man ju inte.
Men om nu aspect är betydligt yngre, så bör man förstå som vuxen att rädslan för att "gola" kan vara starkare "hos ett barn" än hos någon som äldre.

Jag t.ex hade ju varken känt mig rädd eller nervös att kontakta polis om jag hade fått förstahandsinfo från t.ex M's ex..
Fast har hon skrivit så mycket och dessutom detaljerat om vem som lämnat uppgifterna här så spelar det ingen roll, hon har redan "golat". Det är DET som är intressant i sammanhanget fast egentligen bara lika inkonsekvent som allt hon skriver och hur. Jag vet att ni glädjer er åt tortyrfilmerna och jag är riktigt kluven där, för det är egentligen sjukt obscent att sprida tortyrfilmer, för att inte tala om olagligt, samtidigt som nyfikenheten och viljan att förstå är stark (hos mig). Men vetskapen om att genom att lägga upp filmerna kommer E finnas på äckliga snuff-sajter för alltid är svår att ta. Nej "unga" är inte på något sätt särskilt rädd för konsekvenser, det är skitsnack. Det kommer finnas konsekvenser på det som går ut över familjen och skulle finnas för henne, om hon var orolig och den hon säger.
Citera
2024-08-08, 16:23
Avstängd
Citat:
Fast har hon skrivit så mycket och dessutom detaljerat om vem som lämnat uppgifterna här så spelar det ingen roll, hon har redan "golat". Det är DET som är intressant i sammanhanget fast egentligen bara lika inkonsekvent som allt hon skriver och hur. Jag vet att ni glädjer er åt tortyrfilmerna och jag är riktigt kluven där, för det är egentligen sjukt obscent att sprida tortyrfilmer, för att inte tala om olagligt, samtidigt som nyfikenheten och viljan att förstå är stark (hos mig). Men vetskapen om att genom att lägga upp filmerna kommer E finnas på äckliga snuff-sajter för alltid är svår att ta. Nej "unga" är inte på något sätt särskilt rädd för konsekvenser, det är skitsnack. Det kommer finnas konsekvenser på det som går ut över familjen och skulle finnas för henne, om hon var orolig och den hon säger.
skulle du kunna säga i punktform vad jag har som polisen skulle ha en nytta av?
Citera
2024-08-08, 16:37
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
jag kan inte få in i mitt huvud att dom skulle vilja döda henne sen också va så dumma att dom skickar videon till massa undertiden som detta pågår tex som till han som skicka dom till mig, han fick dom när allt detta pågick och han var inte med i gruppen så det verkar som att dom skicka ut den till ganska många fler, och då är det ännu konstigare om dom sen också skulle ha planerat att döda henne. De som om dom vill torska. det går inte in i mitt huvud, och ja som sagt på instagram bilderna så ser man M skriva att det inte var meningen att hon skulle dö och det här var också innan dom torskade.

Citat:
okej så om dessa misshandlar henne och sen råkar hugga henne i halsen tror du dom kommer ringa polisen och torska eller hoppas på att dom lyckas komma undan? hur är de inte logiskt att dom hellre försöker komma undan än bli tagna asså vaaa hahjahahah

Citat:
jag kontakta han när han skrev free m och r?

Citat:
jag var o letade efter videon på flashback så såg jag att dom skrev om han här g akon 06 att han skrev free m o liknande sen jag gick in på tiktok o hittade han hära skrev t han och snackade med han lite och fick videosen av han?

Citat:
grejen med dessa är att de verkar ha svårt och förstå att JAG fått en ganska klar bild i huvudet om va de är som hänt för jag suttit direkt och snackat med någon som fått allt förklarat till sig innan dom blev tagna av polisen, de får mig och tycka att de faktiskt var en olyckshändelse. jag själv tycker de hade varit en annan sak om dom hade kommit ut med andra historier och liknande om att de va en olyckshändelse EFTER dom blev tagna men i detta fallet så höll dom sig till att de va en olyckshändelse även innan dom blev tagna och det får mig och faktiskt tro det var det, sen ja såklart kan ju inte folk acceptera de här de får man ju leva med men att de skulle varit helt helt orimligt att de va en olyckshändelse är absolut inte omöjligt. På tal om det så är de inte som att jag sitter och försvarar någon heller som dessa säger och oavsätt spelar inte det någon roll för vad spelar de för roll vad folk tycker och tänker på flashback om detta mordet, kommer de göra någon skillnad vad folk tycker här på utredningen? nej, absolut inte. Värst av allt, man börja tro jag var inblandad i detta fallet och va med i gruppen när de JAG endast JAG som gjort så denna tråden faktiskt kommit någon vart. Dessa flashback krigare är väldigt väldigt skumma om jag får säga det själv…

Citat:
skulle du kunna säga i punktform vad jag har som polisen skulle ha en nytta av?
Det här kanske. Lite motsägelsefullt och inkonsekvent förstås, men ändå.
Citera
2024-08-08, 16:44
Avstängd
Citat:
Det här kanske. Lite motsägelsefullt och inkonsekvent förstås, men ändå.
mestadels av detta är ju bara mina egna teorier, det ja kan tänka mig kan vara viktigt är isåfall att gakon06 fick videon när det höll på, om det nu är sant… det visades ju sig att han ljög om att de var han som skrev med M på insta också så de behöver absolut inte va sant att han fick dom undertiden de pågick, eller?
Citera
2024-08-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Det är egentligen ganska normala kroppar för idag men Emilia såg ut att ha dagens idealkropp med smal midja och stuss.

Jo det är så tjekerna omkring killarna är. Finns inget som sticker ut med dem som anmärkningsvärt "fel". Det är exakt så som typen av tjejerna runt kriminella, knarkande invandrarkillar är. Det är deras kvinnliga motsvarighet. Sedan såklart att killarna vill ha tjejer i ligan ovan dem. Familjeflickor men det är för stt de är finare än vad dem själva är. Inte som om anständiga tjejer med fungerande moralkompass springer efterde här slags killarna utan det är vad vi kan se i videon som är deras typ av partners.

Till och med jag var för långt ifrån den slags killtypen. Jag sitter hemma skitarg för att man föreslagit att jag ska bli behandlingsassistent och än värre, att jag ska hoppa över högre studier och arbetsträna idag.

Varför förstår inte de flesta men det är som om folk tycker att jag aldrig någonsin ska få vara omkring människor som är skötsamma och gör sitt bästa. Att jag ska leva i ett evighetsdagis och aldrig någonsin få lov att ha människor omkring mig som inte lever för konflikter, som inte kan ta sig framåt utan ständigt håller fast vid det enda de känner till- Platser där människor likt dem själva finns.

Det är vad jag hör. Jag är inte, men de där tjejerna är vad, som sedan kommer arbeta som behandlingsassistenter med killar som ska sparka boll, bli fritidsledare eller jobba med missbrukare.

Tjejerna är som killarna . De saknar andra ambitioner och kommer aldrig bli något annat än missbrukare eller människor som hänger med andra missbrukare och får betalt för det. De är sorten som förstört allt för att vi tror på att de kan något när de "går vidare" utan att vilja se att de alltid är där deras likar är..oavsett kön. Oavsett om de är knarkaren eller behandlingspedagogen, samtalskontakten, pojkvännen, springpojken,osv. Lika barn, leka bäst Inte tusan är det jag som är deras "typ" iallafall.

När man söker hjälp från samhället ska man slippa någon problemmänniska som tycker sig ha alla svaren och är där i rummet med en för alla dess egna fel och brister, motgångar, svårigheter osv. Det är så himla oskojigt att söka hjälp och hamna med någon som utbildade sig vid sidan av att den själv är en stor katastrof.

Fast det är deras kultur. Även jag kan prata rännstenssvenska, bryta eller börja släpa på orden om jag vill. Det gjorde jag dock inte som tonåring mer än svor lite för mycket. Alla andra sa dock alltid mammas död, ja svär! Så språket idag är faktiskt inte så annorlunda mot för tre decennier sedan.

Jag vet sedan inte varför den där räven dragits in här? Jag vet ingenting om honom eller folk omkring honom. Det är knappast min bekantskapskrets men det vore väldigt konstigt om han själv aldrig gjort något och drar upp varenda gamman tonårsvärsting han kan hitta i landet. Han satt väl inlåst? Det är likheten med flickorna. De där jävla hemmen.

Jag är så triggad av hela den urbota korkade mentaliteten i Sverige. Precis som idén att jag så fort mitt liv fungerar ska skita i universitet för att sitta på något hem och lära andra som det inte fungerar för, att göra bättre

Sluta plocka in allt skräp som kan hittas i samhället för att fylla ut arbetsplatser så kanse något förändras. Om det inte var ett vinnande koncept är det kanske dags att sluta förespråka att problemmänniskor ska kastas iväg och förstöra än mer för andra problemmänniskor?

Tänk om samhället började ställa krav på ambitioner och typ slutade placera kriminella, missbrukare och mentalsjuka inom dyr vård. Som.personal dvs.

Det är ett sådant jäkla svek mot ungarna som behöver stabila vuxna, en pålitlig vuxenvärld när det dyker upp en massa påtända, halvkriminella skötare
Och gissa vad- idag är det mer än fara för liv och död!

Börja sortera bort alla problemmänniskor i och kring vården av unga, kriminella och missbrukare! Sluta föreslå dem på rutin! Börja psykologtesta människor innan de får arbeta med t.ex ungdomar i kriminalitet. Om jag söker till polisen kommer jag knappast in medan alla i missbruk och aktiv kriminalitet utan problem.kan få arbeta på hvb-hem, SiS och inom kriminalvården eller psykiatrin. (Jag är varken kriminell eller missbrukare) Vad för magi förväntar sig samhället?

OT så tror jag att problemet ligger i gemene mans förväntningar på att systemet ska fungera. I USA vet man och har accepterat att ”the system” inte fungerar. Det är något man överlever och/eller undviker och det tror jag nog gäller många platser i världen. I Sverige har vi alldeles för höga förväntningar och blir förvånade när en handläggare på någon myndighet gör fel eller så och blir upprörda och bryr oss istället för att lägga energin rätt och ta oss långt därifrån. Vem bryr sig om ”de” vill att du arbetstränar? Det finns 100 sätt att plugga om det är det du vill. Dessutom är det drama och konflikter i alla samhällsklasser kan jag meddela. Men utbilda sig och utvecklas är bra!

I övrigt så tänker jag att det inte spelar roll vilka tjejer killarna har omkring sig och det varierar nog, min kommentar gällde att E behövde anpassa sig neråt.
Senast redigerad av mollan 2024-08-08 kl. 17:32.
Citera
2024-08-08, 17:34
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
De enda nyskapade är väl 1738 själv och den där Olof som mest talar med varandra och dig.

Ja du kanske har rätt.
Har helt ärligt inte kollat, det kan lika gärna varit "äldre medlemmar" som kommit in sent i tråden.
Jag tittar inte på allas profiler som diskuterar här inne

Skrev det oavsett så aspect är "better safe than sorry".
Citera
2024-08-08, 17:37
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Delar av det otursaktivist säger är dock relevant för tråden. En del av myndigheternas misslyckande med den här typen av gärningsmän är att många som arbetar inom denna sektorn dras dit i tron att det ska hjälpa dem att rehabilitera sig själva.

Om ungdomsvården fungerat hade inte MGM1 och MGM2 varit fria att åsamka denna typ av hemska brott.

När jag själv började jobba i ledningen på ett HVB-hem blev jag inte förvånad över att besökare hade svårt att skilja på viss behandlande personal och boende.
Senast redigerad av GammalTantSkane 2024-08-08 kl. 17:40.
Citera
2024-08-08, 17:38
Medlem
Nån som läst/vet om det kommit något uttalande om hur lång tid det blir uppskov på att väcka åtal?

Tror det va satt till mitten av augusti först, men det kommer ju bli framflyttat. Har inte lusläst all media men om nån annan sett/hört?
Citera
2024-08-08, 17:44
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
mestadels av detta är ju bara mina egna teorier, det ja kan tänka mig kan vara viktigt är isåfall att gakon06 fick videon när det höll på, om det nu är sant… det visades ju sig att han ljög om att de var han som skrev med M på insta också så de behöver absolut inte va sant att han fick dom undertiden de pågick, eller?

Har du kanske någon äldre som kan vara med dig om du nu skulle kontakta polisen med informationen du fått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in