Citat:
Ursprungligen postat av
aspect1738
De handlar inte så mycket om vad han sagt, de han sa till mig hade en röd tråd och lät relativt rimligt. (inte allt skitsnack om att E skulle vara den dåliga personen här)De jag tycker är konstigt om dom faktiskt skulle vilja döda henne är att man filmar inte såhär mycket bevis material och skickar runt till alla. De går inte in i mitt huvud. Man ser till och med deras ansikten i videosen och tror absolut inte man hade gjort såhär om de nu va planerat att döda henne. R skrev ju till en personal på sis eller något att hon mördat en person och det tycker jag också är konstigt, om man går och dödar någon och har planerat allting men sen går och golar ner sig själv direkt? Finns inte i min värld. När ja säger olyckshändelse menar jag inte att dom råkat hugga henne för allt dedär är deras fel för det är dom som har all makten i just den situationen dom är i, de jag menar är att jag tror att dom inte planerade att döda henne. Sen hur de gick till är ju en annan sak men som sagt allt ligger på dom.
Det är mycket som är svårt att förstå, jag tror att många här inne känner samma sak.
T.ex som du säger, att R kontaktade personal på sis-hemmet efter mordet.
Varför gjorde hon det?
Kanske hon insåg vad hon/de faktiskt gjort och fick panik.
Kanske var det något de bestämt att hon skulle göra när de kom hem av någon orsak. Vem vet.
Frågorna är många, och många pusselbitar saknas fortfarande.
Jag själv undrar om bl.a de andra fyra i chatten som man fortfarande inte vet något om, var det en "ledare" där, varför filmade de, har @bdi någon roll i detta - isåfall vilken.
Det kommer att komma fram så småningom hoppas jag.