2024-08-08, 23:14
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Jag har inte sett mycket som inte stämt, och där det inte har gjort det har han tagit på sig att det blivit fel.
Till skillnad från andra!

Det mesta han skrivit är info som kommer från någon annan, vilket jag tycker att han inte kan hållas ansvarig för ifall det inte skulle stämma.
Står fortfarande fast vid att han bidragit med flera viktiga delar i tråden. Inte bara på ett sätt som du påstår.
En del av grejerna han skrivit har dessutom missförståtts av de äldre, vilket inte heller ligger hos honom.

Vissa saker som skrivs av många här inne är egna tolkningar och teorier, när fakta läggs fram bryts dessa hypoteser ner. Helt rimligt enligt mig.
Klart det är egna teorier och tolkningar, det är vad det går ut på. None?
Citera
2024-08-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Alltså jag orkar inte tjafsa med dig om olika OT-saker, du har gjort ditt, har helt klart haft saker du borde skickat till polisen direkt istället för till FB som du delat för de gett dig uppskattning, kåta på att se bilder av en unge som torteras till döds. Samtidigt som du skrivit knappt läsbara saker som inte stämde hela tiden. Det handlar inte om att diskutera för dig alls, eller spekulera. Du är underårig skrev du, så varför ska du sitta här och skriva horunge till folk liksom? Schas.
Tror du citerade lite fel här? Jag som trodde vi var vänner Pussy?
Citera
2024-08-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
och du ska inte säga något om det där, du är vuxen man och vet inte ens själv vad du skriver. ska jag behöva lägga in den screenshotten när du blånekar som en idiot hur länge som helst? Jag kunde iallafall erkänna att jag fått fel information av gakon att det var M som satt på E. Du satt istället o blåneka och spred falska rykten om att du sett en video där man "klart o tydligt skär i henne" så jag ber dig kan du snälla hålla dig till dig själv nu. Det är sjukt hur många gånger jag sagt att jag inte vill se dig skriva något om mig alls. Du är en idiot.

Ett tips, undvika att svara på vissa personers inlägg.
Får nästan känslan av att dom vill trigga igång dig och få dig att se dum ut.
Fortsätt att hålla dig saklig, så slipper tråden fyllas med skit för dom kommer inte att vara den mogna och lägga ner.
Det har du ju redan märkt, inte ens med screenshot eller att flera påtalar det som diskuteras.
Citera
2024-08-08, 23:18
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
och du ska inte säga något om det där, du är vuxen man och vet inte ens själv vad du skriver. ska jag behöva lägga in den screenshotten när du blånekar som en idiot hur länge som helst? Jag kunde iallafall erkänna att jag fått fel information av gakon att det var M som satt på E. Du satt istället o blåneka och spred falska rykten om att du sett en video där man "klart o tydligt skär i henne" så jag ber dig kan du snälla hålla dig till dig själv nu. Det är sjukt hur många gånger jag sagt att jag inte vill se dig skriva något om mig alls. Du är en idiot.

Citat:
Alltså jag orkar inte tjafsa med dig om olika OT-saker, du har gjort ditt, har helt klart haft saker du borde skickat till polisen direkt istället för till FB som du delat för de gett dig uppskattning, kåta på att se bilder av en unge som torteras till döds. Samtidigt som du skrivit knappt läsbara saker som inte stämde hela tiden. Det handlar inte om att diskutera för dig alls, eller spekulera. Du är underårig skrev du, så varför ska du sitta här och skriva horunge till folk liksom? Schas.

Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Tror du citerade lite fel här? Jag som trodde vi var vänner Pussy?
Haha ja fan så snurrigt! Skulle till 1738-typen så klart. Men nu är vi kvitt för ditt tips om Arsleholm!
Citera
2024-08-08, 23:19
Medlem
Citat:
ibland det kommer ut fel, det har det gjort många gånger för mig... men det var det jag menade. Men förstår fortfarande inte hur ni på rkt kan tro jag va med i gruppchatten bara för jag tror det var en olyckshändelse. Det är en ganska så allvarlig anklagelse eller har jag fel?
Jag tar tillbaka det där om att du eventuellt skulle tillhöra gruppchatten, det var att ta det för långt.

Det är inte för att du tror att det var olyckshändelse, utan för att du tror att det var en olyckshändelse bara för att han (härefter kallad idioten) - som visste vad som pågick men inte gjorde ngt åt det - sagt att det var misshandel som gick över styr. Se fetstilta i ditt inlägg nedan.

Citat:
normalt o normalt kanske lite dumt sagt av mig men det händer och det händer mycket, vänner blir till fiender. Men jag tror det handlar om heder, emilia har bränt och dom ska visa att man inte leker med dom och därför vill dom förnedra henne så mycket som det går och sen gick det för långt. Innan dom ens torska så kom det ut att "planen inte va o klippa henne" och så som han som skicka videosen till mig har förklarat allting ganska detaljerat som gör att JAG tror det var en olyckshändelse. satt och snacka med han ett bra tag om det här för han hade mycket o säga.

Anledningen till att jag undrade om du känner någon av dem i chatten är för att du så okritiskt tror på det som idioten du fick filmerna av säger. bl.a det om att det var en olyckshändelse och det om att det är M som sitter på E.

Sen verkade det lite suspekt att idioten skulle ha lämnat ut filmer och berättar ”vad som egentligen hände” till någon främmande person bara sådär. Men för all del, så kan det kanske vara.

Citat:
det är g akon 06 vi pratar om här... han som sa free M free R. finns mer om han tidigare i tråden.

Citat:
eller så är det för han hära var på dom andras sida? vilket är väldigt tydligt med tanke på att han skrev Free M free R o liknande...

Och en sån person tror du på som såg vad som hände E men inte gör något åt det? En person som är på mördarnas sida? Som skriver såna saker om mördarna?

Citat:
jag kan inte få in i mitt huvud att dom skulle vilja döda henne sen också va så dumma att dom skickar videon till massa undertiden som detta pågår tex som till han som skicka dom till mig, han fick dom när allt detta pågick och han var inte med i gruppen så det verkar som att dom skicka ut den till ganska många fler, och då är det ännu konstigare om dom sen också skulle ha planerat att döda henne. De som om dom vill torska. det går inte in i mitt huvud, och ja som sagt på instagram bilderna så ser man M skriva att det inte var meningen att hon skulle dö och det här var också innan dom torskade.

De trodde väl att det inte skulle komma fram, eller att ingen skulle berätta vad de gjort.
Och bara för att mördar M skriver så är inget bevis på nånting. Hon är väl jävligt duktig på att ljuga, som det där med att hon tänkte ringa och berätta för Es mamma vad de gjort. Hur går det ihop då, när de hellre dödade henne med fler hugg än att rädda hennes liv efter ”olyckshändelsen”? Totalt skitsnack.

Citat:
ja men det är ju de jag säger, att jag tror det gick överstyr? är du lite trög? och ja dom va tvungna till att döda henne eller förnedra henne och i detta fallet tror jag det är förnedringen dom behöver göra, du behöver inte tycka samma sak som jag men jag kan lova dig att det är inte bara jag som tror det var en olyckshändelse. Och vad vet du om vad dom tänkte göra med kniven, nu drar du bara helt onödiga spekulationer. varför skulle dom inte kunna ha en kniv för att emilia ska göra som dom vill? att dom högg henne i benet istället för i magen eller halsen tycker du inte att det kanske är för att dom TROR det är lindrigt där, det är min gissning, dom högg henne i benet o trodde att det inte skulle vara så illa men dom råkade istället skära av en viktigt ådra eller något har jag för mig det var.

Dom kan ju ha huggit kniven i benet först för att få henne medgörlig så de kunde tejpa henne mer inför det de hade planerat att göra med henne?
För om de högg henne i benet och det orsakade sån stor skada (något de måste ha sett ganska omgående) så borde de kanske varit lite försiktigare med kniven efteråt, om det skulle ha gått till på det sättet som du verkar tro, dvs olyckshändelse.

Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Kniv och tejp stals innan.
Tycker det verkar rimligt att syftet var att förnedra och misshandla, inte mörda. Kniv för att skrämma upp stackars E?
Om mord var planerat borde de ej lämnat kroppen synlig?

De lurade ju henne till en annan stad och in bland tågvagnar, och sen dumpade hennes saker i nån hamnbassäng. De trodde väl att de skulle komma undan med mordet ändå helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Och ändå var det det dom gjorde.
Både du och jag samt alla andra i tråden som läser och kommenterar har ju vår egen tolkning av hur vi tolkar informationen som kommer fram.
Men vi har inte facit, för förhoppningsvis var det ingen av oss som deltog.
Jag tycker att det är mycket som tyder på att dom har planerat detta. Har dom bara varit ute efter att misshandla och förnedra E så har dom med lätthet kunnat gjort det ändå utan kniv och tejp. Dom var 2 mot en och dessutom var E väldigt långt hemifrån.
Varför köra huvor och handskar om det bara rörde sig om att spöa upp?
Det finns ju en anledning till att filma och visa andra, och det är för att få respekt och visa andra att man inte är någon att jävlas med.
Eller att visa en uppdragsgivare att man utför jobbet så att säga.

Exakt så. Handskar har man inte på sig om man ska misshandla någon.
Eller är dessa för att skydda sig själv från eventuella stickskador från kniven? Isf visar ju det att de tänkt använda den. Så de kommer liksom inte undan hur de än vrider och vänder på detta. Dessutom verkar båda haft handskar på hela tiden, även den som inte höll i kniven.

Hursom, oavsett om det var förnedringsmisshandel som gick över styr eller att de mördade E för något hon gjort mot någon/båda av dessa mördare eller om det var ett beställningsmord så får jag inte ihop det om varför de först dumpar Es tillhörigheter för att R sen ska ringa och berätta vad hon gjort.

Om det var som så att misshandeln gick överstyr eller E råkade få in kniven för att hon ryckte till så hade det väl varit bättre att ringa 112 då isf så hade hon kunnat räddats. De hade ju kunnat tejpa såret tills ambulansen anlänt. För som sagt så ringde ju ändå R och berättade vad hon gjort.

Eller är det kanske för att någon av alla dessa äckliga kryp som såg klippen sett att R spottade på E och därmed lämnat DNA som de kom upp med storyn att det var hon som dödat E? Kan inte se någon annan förklaring till att R ringer och berättar för personalen på hemmet.
Citera
2024-08-08, 23:22
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
liknar Fladen Filékniv fast svart
https://www.bakomflötet.se/produkt/fladen-filekniv/

https://store10.gofile.io/download/w...-07_153156.jpg

Shit! Den sidan har jag kollat på. Men såg ingen svart kniv med vit logga.
Du skrev ju tidigare Fladen. (Rättelse, det var VVVulpes som sade Fladen)

Jag var inne där och kollade runt.
https://fladenfishing.se/collections/verktyg

Men jag tror att du har nog hittat den rätta kniven.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2024-08-08 kl. 23:28.
Citera
2024-08-08, 23:23
Medlem
Citat:
Klart det är egna teorier och tolkningar, det är vad det går ut på. None?

Så man ska bara hoppa på vissa som kommer med felaktiga inputs eller tolkningar? Kolla bakåt i tråden, det är många som varit "säkra" på sin sak fram tills aspect kom in med sitt. Många teorier tog en ny vändning.
Han har dessutom talat om att det var den info han fått, och att det var fel i den saken gällande det som varit fel.

Det är inte snyggt att som vuxen försöka sätta sig över någon med mindre erfarenhet.
Påhoppen från bl.a dig mot aspect smutsar ner tråden mer än något annat just nu.
Citera
2024-08-08, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag tar tillbaka det där om att du eventuellt skulle tillhöra gruppchatten, det var att ta det för långt.

Det är inte för att du tror att det var olyckshändelse, utan för att du tror att det var en olyckshändelse bara för att han (härefter kallad idioten) - som visste vad som pågick men inte gjorde ngt åt det - sagt att det var misshandel som gick över styr. Se fetstilta i ditt inlägg nedan.

Anledningen till att jag undrade om du känner någon av dem i chatten är för att du så okritiskt tror på det som idioten du fick filmerna av säger. bl.a det om att det var en olyckshändelse och det om att det är M som sitter på E.

Sen verkade det lite suspekt att idioten skulle ha lämnat ut filmer och berättar ”vad som egentligen hände” till någon främmande person bara sådär. Men för all del, så kan det kanske vara.

Och en sån person tror du på som såg vad som hände E men inte gör något åt det? En person som är på mördarnas sida? Som skriver såna saker om mördarna?

De trodde väl att det inte skulle komma fram, eller att ingen skulle berätta vad de gjort.
Och bara för att mördar M skriver så är inget bevis på nånting. Hon är väl jävligt duktig på att ljuga, som det där med att hon tänkte ringa och berätta för Es mamma vad de gjort. Hur går det ihop då, när de hellre dödade henne med fler hugg än att rädda hennes liv efter ”olyckshändelsen”? Totalt skitsnack.

Dom kan ju ha huggit kniven i benet först för att få henne medgörlig så de kunde tejpa henne mer inför det de hade planerat att göra med henne?
För om de högg henne i benet och det orsakade sån stor skada (något de måste ha sett ganska omgående) så borde de kanske varit lite försiktigare med kniven efteråt, om det skulle ha gått till på det sättet som du verkar tro, dvs olyckshändelse.

De lurade ju henne till en annan stad och in bland tågvagnar, och sen dumpade hennes saker i nån hamnbassäng. De trodde väl att de skulle komma undan med mordet ändå helt enkelt.

Exakt så. Handskar har man inte på sig om man ska misshandla någon.
Eller är dessa för att skydda sig själv från eventuella stickskador från kniven? Isf visar ju det att de tänkt använda den. Så de kommer liksom inte undan hur de än vrider och vänder på detta. Dessutom verkar båda haft handskar på hela tiden, även den som inte höll i kniven.

Hursom, oavsett om det var förnedringsmisshandel som gick över styr eller att de mördade E för något hon gjort mot någon/båda av dessa mördare eller om det var ett beställningsmord så får jag inte ihop det om varför de först dumpar Es tillhörigheter för att R sen ska ringa och berätta vad hon gjort.

Om det var som så att misshandeln gick överstyr eller E råkade få in kniven för att hon ryckte till så hade det väl varit bättre att ringa 112 då isf så hade hon kunnat räddats. De hade ju kunnat tejpa såret tills ambulansen anlänt. För som sagt så ringde ju ändå R och berättade vad hon gjort.

Eller är det kanske för att någon av alla dessa äckliga kryp som såg klippen sett att R spottade på E och därmed lämnat DNA som de kom upp med storyn att det var hon som dödat E? Kan inte se någon annan förklaring till att R ringer och berättar för personalen på hemmet.
De handlar inte så mycket om vad han sagt, de han sa till mig hade en röd tråd och lät relativt rimligt. (inte allt skitsnack om att E skulle vara den dåliga personen här)De jag tycker är konstigt om dom faktiskt skulle vilja döda henne är att man filmar inte såhär mycket bevis material och skickar runt till alla. De går inte in i mitt huvud. Man ser till och med deras ansikten i videosen och tror absolut inte man hade gjort såhär om de nu va planerat att döda henne. R skrev ju till en personal på sis eller något att hon mördat en person och det tycker jag också är konstigt, om man går och dödar någon och har planerat allting men sen går och golar ner sig själv direkt? Finns inte i min värld. När ja säger olyckshändelse menar jag inte att dom råkat hugga henne för allt dedär är deras fel för det är dom som har all makten i just den situationen dom är i, de jag menar är att jag tror att dom inte planerade att döda henne. Sen hur de gick till är ju en annan sak men som sagt allt ligger på dom.
Citera
2024-08-08, 23:42
Medlem
Citat:
De handlar inte så mycket om vad han sagt, de han sa till mig hade en röd tråd och lät relativt rimligt. (inte allt skitsnack om att E skulle vara den dåliga personen här)De jag tycker är konstigt om dom faktiskt skulle vilja döda henne är att man filmar inte såhär mycket bevis material och skickar runt till alla. De går inte in i mitt huvud. Man ser till och med deras ansikten i videosen och tror absolut inte man hade gjort såhär om de nu va planerat att döda henne. R skrev ju till en personal på sis eller något att hon mördat en person och det tycker jag också är konstigt, om man går och dödar någon och har planerat allting men sen går och golar ner sig själv direkt? Finns inte i min värld. När ja säger olyckshändelse menar jag inte att dom råkat hugga henne för allt dedär är deras fel för det är dom som har all makten i just den situationen dom är i, de jag menar är att jag tror att dom inte planerade att döda henne. Sen hur de gick till är ju en annan sak men som sagt allt ligger på dom.

Jo förstår vad du menar, men håller du inte med om att de isf kunnat räddat E och sen berättat för personal på hemmet att det var en olyckshändelse? Nu ringde R och berättade att hon dödat någon istället. Förstår du vart jag vill komma?

I ett tidigare inlägg tyckte du det var självklart (jag menar inte att du tycker att det är okej) att de inte ringde efter hjälp för att de inte vill åka dit, men sen ringer R ändå och berättar.. är inte det lite konstigt oavsett om de planerat att mörda henne eller inte?
Vad tror du är anledningen till att R ringde? kan de ha att göra med att R spottade på E och lämnade DNA och att de insåg detta senare?
Citera
2024-08-08, 23:43
Medlem
Men om det inte var meningen att döda henne varför hade dem två knivar? Man kan ju misshandla någon med händer. Kniv använder man om man tänker mörda någon och dem stal ju 2 st.
Citera
2024-08-08, 23:45
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestoryyy
Men om det inte var meningen att döda henne varför hade dem två knivar? Man kan ju misshandla någon med händer. Kniv använder man om man tänker mörda någon och dem stal ju 2 st.
Är det belagt? Att de stal två.
Citera
2024-08-08, 23:46
Medlem
Ja, stod i tidningen och man ser två knivar i klippen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in