2024-08-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Tack för länken! Tyvärr finns annonsen inte kvar (404)...

Men har du regnr på bilen så kan jag kolla upp den på car.info? Om du inte gjort det själv redan.

Vet ej vilken årsm., motor, miltal och utrustningsnivå det handlar om. Generellt sett är Polo självklart en bra bil, såg att någon i tråden rekommenderade en korean eller japan, det är inga dåliga bilar det heller.

Min dröm-Polo hade varit en med en liten snål dieselsnurra eller en GTI (men dom kostar skjortan...).

Så ledsen! Kopierade förkortningen. länk. Här är rätt länk: https://www.blocket.se/annons/gotebo...oms/1001680709. Och registreringsnumret är NEK14A.
Citera
2024-08-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Tack för länken! Tyvärr finns annonsen inte kvar (404)...

Men har du regnr på bilen så kan jag kolla upp den på car.info? Om du inte gjort det själv redan.

Vet ej vilken årsm., motor, miltal och utrustningsnivå det handlar om. Generellt sett är Polo självklart en bra bil, såg att någon i tråden rekommenderade en korean eller japan, det är inga dåliga bilar det heller.

Min dröm-Polo hade varit en med en liten snål dieselsnurra eller en GTI (men dom kostar skjortan...).
Hittade precis att det finns många samma bilar som säljs nu. De ägdes alla av ett billeasingbolag tidigare. Är en leasingbil bra eller spelar det ingen roll? https://www.car.info/en-se/license-plate/S/NEK14A
Citera
2024-08-08, 23:36
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Skulle säga att VW Polo är en bra bil, helt i klass med Toyota Corolla.

Har du statistik?

Jag har aldrig sett så specifik statistik, men generellt så brukar ju VW ligga långt under Toyota.
Citera
2024-08-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Har du statistik?

Jag har aldrig sett så specifik statistik, men generellt så brukar ju VW ligga långt under Toyota.
Titta i besiktningstatistik så ser du. Bilprovning gav ut sådana böcker för, vet inte om de gör det längre.
Citera
2024-08-09, 00:15
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Titta i besiktningstatistik så ser du. Bilprovning gav ut sådana böcker för, vet inte om de gör det längre.

Men där ser man inga motorras eller andra dyra reparationer som inte påverkar trafiksäkerheten, alternativt gör att man inte tar sig till bes.
Citera
2024-08-09, 00:32
Medlem
Citat:
Men där ser man inga motorras eller andra dyra reparationer som inte påverkar trafiksäkerheten, alternativt gör att man inte tar sig till bes.
Då får du kolla olika skador och liknande hos försäkringsbolagen. Polo är bra mycket bättre än sina syskon och utmärker sig för bra kvalité. Det finns en handfull bilar som är riktigt bra och där ingår den.
Citera
2024-08-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
Ridermark har alltid bra bilar, de testar den rejält innan försäljning.
Blien ser bra ut också, inga fel vad jag kunde läsa mig till.
Så kanske värt om du vill ha en bra och billig bil.

Kyss mig i röven att riddermark alltid har bra bilar,
Dom köper in bilar för en piss summan som kan ja massa fel och provisoriskt lagar felet sen säljer de som nya bilar, riktiga hasslare när dom köper säger att ”ja de är lite rost osv dåliga hjullager bla bla som vi måste fixa så vi drar av 50k på
Priset sen när bilen ligger på deras sida så har den visst kvar alla fel som dom skulle åtgärda HANDLA INTE AV RIDDERMARK
Citera
2024-08-09, 05:32
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xjshfnss
Hittade precis att det finns många samma bilar som säljs nu. De ägdes alla av ett billeasingbolag tidigare. Är en leasingbil bra eller spelar det ingen roll? https://www.car.info/en-se/license-plate/S/NEK14A
Rent generellt brukar en leasingbil vara bättre omhändertagen om den leasats av en privatperson, då det är extremt noggrant med repor/service/bilens skick.

En leasingbil kan även vara en fd hyrbil dock.. hursom, när jag tittar på bilen ser jag inget som sticker ut med den på ett negativt sätt. Tycker du kan åka och titta på den och känna efter lite
Citera
2024-08-09, 05:41
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xjshfnss
Glömde kommentera bilen i sig...

Den har gått en bit för att vara från 2020, den "stora servicen" vid 9000 mil verkar inte vara gjord - försök att få den på köpet när du förhandlar. (Olja, oljefilter, luftfilter, kupéfilter, bromsvätska + kontroll av 182 saker).

Det är ett plus med automatlåda i en sån liten bil, speciellt när du säljer den vidare sen. Relativt ovanligt och eftertraktat. Kul med lite större infotainmentpaket än standard.

Ingår det vinterdäck? Ser inget om det och nu vet jag inte var du bor, men dubbdäck är bättre på absolut alla väglag ur en säkerhetssynpunkt.

I övrigt tycker jag bilen är snygg, helt klart bekvämare att titta på än gemene asiat.
Citera
2024-08-09, 07:23
Medlem
rex144s avatar
Enlitersmotorer håller inte länge, de har dåligt rykte och man kan förvänta sig prisras på dessa motorer. Se upp om VW använder long life olja, långa intervaller mellan oljebyten förstör motorer.
Citera
2024-08-09, 08:30
Avstängd
Citat:
Har du statistik?

Han snackar skit.

Toyota, lexus, mazda är i topp.

Vw är som att be om problem, speciellt rost.. man får antagligen dyra reparationer om inte rosten käkat upp bilen innan
Citera
2024-08-09, 08:33
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
Ridermark har alltid bra bilar, de testar den rejält innan försäljning.
Blien ser bra ut också, inga fel vad jag kunde läsa mig till.
Så kanske värt om du vill ha en bra och billig bil.

Den bilen var INTE billig! 160k för en polo med 9k mil är inte en bra affär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in