2024-08-09, 09:07
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Den bilen var INTE billig! 160k för en polo med 9k mil är inte en bra affär.

Satan i helvete! Det går ju att köpa Toyota/Honda/Mazda för dom pengarna.
Citera
2024-08-09, 09:16
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xjshfnss
Jag är helt nybörjare för bilar. Hittade precis denna vw polo på Blocket: https://www.blocket.se/annons/gotebo...oms/1001680709. Ganska ny modell men det var en leasingbil. Är det en bra affär att köpa den?

Titta tex på denna, motsvarande mil men äldre Toyota, fint skick enligt beskrivningen. Betydligt billigare.
https://www.blocket.se/annons/1001682910

Vill du ha en mindre bil, se denna, BMW med motsvarande mil och få ägare, även denna billigare.
https://www.blocket.se/annons/1401045383

En bekant köpte en liten Ford med 11k mil och en ägare för 25k, mycket bil kvar och väldigt lite pengar.
Citera
2024-08-09, 09:18
Medlem
ValkPaddas avatar
Om jag vore du skulle jag kolla Toyota, Honda och Mazda. Finns många fina för 80-150k, mycket säkrare köp än VW/Audi.
Citera
2024-08-09, 10:56
Medlem
Testa en Toyota Yaris, tror du blir jättenöjd med en sådan
Citera
2024-08-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Glömde kommentera bilen i sig...

Den har gått en bit för att vara från 2020, den "stora servicen" vid 9000 mil verkar inte vara gjord - försök att få den på köpet när du förhandlar. (Olja, oljefilter, luftfilter, kupéfilter, bromsvätska + kontroll av 182 saker).

Det är ett plus med automatlåda i en sån liten bil, speciellt när du säljer den vidare sen. Relativt ovanligt och eftertraktat. Kul med lite större infotainmentpaket än standard.

Ingår det vinterdäck? Ser inget om det och nu vet jag inte var du bor, men dubbdäck är bättre på absolut alla väglag ur en säkerhetssynpunkt.

I övrigt tycker jag bilen är snygg, helt klart bekvämare att titta på än gemene asiat.
Tack så mycket bro! Du är super!
Citera
2024-08-09, 12:00
Medlem
Alltid detta runkeri om asiatiska bilar. Snåla jävlar allihopa. Dyra reparationer!!!! Köp en ful Toyota och håll käften OP! Dessa bilar PAJJAR aldrig!
Citera
2024-08-09, 13:23
Medlem
Personliga erfarenheter är att det alltid är något som är trasigt på en Polo. Kanske har haft otur men börjar ledsna på skräpet.
Citera
2024-08-09, 13:36
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Nja, bara att skriva Riddermark problem, så kan man ta sig en funderare om man köpa en bil där
Ja finns nog ingen bilhandlare som är mer känd än riddermark gällande oservade bilar och blåsa kunder
Citera
2024-08-09, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Den bilen var INTE billig! 160k för en polo med 9k mil är inte en bra affär.
Det var dock volvon som jag pratade om. TS postade för en volvo
Citera
2024-08-09, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Kyss mig i röven att riddermark alltid har bra bilar,
Dom köper in bilar för en piss summan som kan ja massa fel och provisoriskt lagar felet sen säljer de som nya bilar, riktiga hasslare när dom köper säger att ”ja de är lite rost osv dåliga hjullager bla bla som vi måste fixa så vi drar av 50k på
Priset sen när bilen ligger på deras sida så har den visst kvar alla fel som dom skulle åtgärda HANDLA INTE AV RIDDERMARK
Okej det var mer än vad jag visste.
Har gjort affär med de en gång, då köpte jag en bil och då gick det smidigt till.
(Kanske inte kan gå så mycket fel när man köper en bil av de, det börjar hända saker när man säljer till de)
Citera
2024-08-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
Ridermark har alltid bra bilar, de testar den rejält innan försäljning.
Blien ser bra ut också, inga fel vad jag kunde läsa mig till.
Så kanske värt om du vill ha en bra och billig bil.

VW och BMW var bra bilar förr, dock rena skiten idag. Jag hade aldrig köpt en bil från VW koncernen!
Citera
2024-08-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
Okej det var mer än vad jag visste.
Har gjort affär med de en gång, då köpte jag en bil och då gick det smidigt till.
(Kanske inte kan gå så mycket fel när man köper en bil av de, det börjar hända saker när man säljer till de)

Dom lovar väldigt mycket men kan oftast inte leverera har blivit lovad 3gånger att ja ska få vinterdäck och på alufälgar som jag sätt på bild och när bilen ska hämtas eller levereras så sitter de helt olika fälgar och o dubbade vinterdäck har vart så alla 3gr och så får dom inte fram däcken o fälgarna man ville ha o så lovar dom att komma en viss tid och dag så ringer dom o säger att dom blir för senare tiden var typ vid 14-15 dom kommer vid 22tiden en vardag jävla pack riddermarks är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in