Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-06, 16:16
  #1813
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Aftonbladet s recension från Furuviksparken
Deep Purple går från botten till toppen Skakig start, klättrar uppåt, kokar över
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rken-recension


ikväll spelar Deep Purple på Gröna Lund?
Vad tror ni om kvällen.?

Ha en fin kväll alla som ska iväg till Gröna Lund ikväll

Gällande den där setlisten tycker jag den ser fin ut. Bra mix på gammalt och nytt, men Caught in the Act som start på Encore? En cover-låt som gissningsvis 3 % av publiken har hört? Bort med den eller placera den i mitten av konserten. Under Encore ska det vara drag. I princip vilken Deep Purple låt som helst från vilken era som helst är mer passande än något från coverskivan!
Citera
2024-08-07, 00:26
  #1814
Medlem
MeggieClearys avatar
Jag var på Grönan och såg Deep Purple.
Dom var jättebra.
Helt otroligt att dom kan hålla igång så pass vid deras ålder. Sångaren är 79 år och dom andra inte mycket yngre.
Det var många låtar jag aldrig hade hört förut då jag inte har något intresse av nyare låtar.
Jag vill helst bara höra de gamla.
Det var mycke mer folk än när jag såg Alice Cooper där 9e juni. Men det kanske berodde på att vädret var dåligt då.
Helt otrolig att alla dessa gubbar fortfarande kan leverera.
Åldern på publiken såg ut att vara mellan 20-70.
__________________
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-08-07 kl. 00:28.
Citera
2024-08-07, 03:56
  #1815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Det är jävla bra, det är det..
Får nog kolla in det, jag har alltid diggat Purple och vet att de är ett starkt liveband som fortfarande håller, men har inte hört deras 2-3 senaste studioalbum.
Citera
2024-08-07, 15:19
  #1816
Medlem
Purple drog tydligen 18000 till Grönan igår, mer än vad man egentligen får ta in. Furuviksparken såg på bilder tämligen fullpackad ut den också.
Citera
2024-08-07, 17:56
  #1817
Medlem
Oakenshields avatar
Gillan sjöng över förväntan åtminstone på klippen jag såg. Och Simon är svinbra, det är bara att inse fakta. Väv in åldersfaktorer osv och de lät riktigt jävla bra.
Citera
2024-08-08, 09:34
  #1818
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag var på Grönan och såg Deep Purple.
Dom var jättebra.
Helt otroligt att dom kan hålla igång så pass vid deras ålder. Sångaren är 79 år och dom andra inte mycket yngre.
Det var många låtar jag aldrig hade hört förut då jag inte har något intresse av nyare låtar.
Jag vill helst bara höra de gamla.
Det var mycke mer folk än när jag såg Alice Cooper där 9e juni. Men det kanske berodde på att vädret var dåligt då.
Helt otrolig att alla dessa gubbar fortfarande kan leverera.
Åldern på publiken såg ut att vara mellan 20-70.
Ja, de gjorde ett stabilt framträdande. Saknade några låtar, men det gör man ju alltid.
I vanlig ordning med Deep Purple så är det tyvärr alldeles för mycket solon a’la 70-tal. Långa sega solopartier helt utan mening och innehåll. Lyckas man hålla sig vaken genom dessa övningar är bandet ännu klart sevärt.
Citera
2024-08-08, 19:58
  #1819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nygammalt
Ja, de gjorde ett stabilt framträdande. Saknade några låtar, men det gör man ju alltid.
I vanlig ordning med Deep Purple så är det tyvärr alldeles för mycket solon a’la 70-tal. Långa sega solopartier helt utan mening och innehåll. Lyckas man hålla sig vaken genom dessa övningar är bandet ännu klart sevärt.

Fast nu har ju Purple alltid handlat om soloinslag i sina live-shower, vet man inte det och avskyr solon, ja då blir det ju svårt.. ha ha
Citera
2024-08-08, 20:38
  #1820
Medlem
Rebali179s avatar
Av klippen man har sett så verkar Gillian ha lite svårt för Highway Star men det är ju en klassiker.
Solon kan man väl inte få mycket av heller. Grämer mig att jag missade dom på Grönan.
Bandet ger sig inte i första taget.
Citera
2024-08-09, 12:15
  #1821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Mick Underwood, trummisen i banden, Episode Six, Gillan och The Outlaws, har avlidit. Han blev 78 år gammal.

Han har således spelat med Ritchie Blackmore, Roger Glover och Ian Gillan under olika perioder i sin karriär.

R.I.P.

Var således inte med på Grönan härom dagen då ? Inte Blackmore heller väl ?
Citera
2024-08-09, 12:18
  #1822
Medlem
https://deeppurple.com/blogs/news/1-more-time-tour
Det här känner man igen !

"Joining DEEP PURPLE in continental Europe will be JEFFERSON STARSHIP, while REEF will be special guests for the U.K. shows."
Men vad har de där banden gemensamt med Deep Purple ? Färre originalmedlemmar har
man dock definitivt.
Citera
2024-08-09, 14:17
  #1823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Var således inte med på Grönan härom dagen då ? Inte Blackmore heller väl ?

Mick Underwood har väl inte haft med Purple att göra på över 50 år. Blackmore har inte varit en del av Purple på 31 år..
Citera
2024-08-09, 19:19
  #1824
Medlem
Geomeisters avatar
Dagens spelnngar med bandet verkar få in cirka fyra låtar från nya skivan. Jag skulle säga att det är ovanligt mycket för ett så pass stort band som hållit på i alla dessa decennier. Vanligtvis är det en eller möjligtvis två låtar som kläms in. Tror t.ex. Uriah Heep inte spelar en enda från sin senaste Chaos & Colour på sina gig. Stones lär inte spela fler än två från Hackney Diamonds.

= 1

1. Show Me
2. A Bit on the Side
3. Sharp Shooter
4. Portable Door
5. Old-Fangled Thing
6. If I Were You
7. Pictures of You
8. I'm Saying Nothin'
9. Lazy Sod
10. Now You're Talkin'
11. No Money to Burn
12. I'll Catch You
13. Bleeding Obvious

Favoriterna just nu är Show Me, Pictures of You och Bleeding Obvious!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in