Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-10, 17:14
  #1825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Dagens spelnngar med bandet verkar få in cirka fyra låtar från nya skivan. Jag skulle säga att det är ovanligt mycket för ett så pass stort band som hållit på i alla dessa decennier. Vanligtvis är det en eller möjligtvis två låtar som kläms in. Tror t.ex. Uriah Heep inte spelar en enda från sin senaste Chaos & Colour på sina gig. Stones lär inte spela fler än två från Hackney Diamonds.

= 1

1. Show Me
2. A Bit on the Side
3. Sharp Shooter
4. Portable Door
5. Old-Fangled Thing
6. If I Were You
7. Pictures of You
8. I'm Saying Nothin'
9. Lazy Sod
10. Now You're Talkin'
11. No Money to Burn
12. I'll Catch You
13. Bleeding Obvious

Favoriterna just nu är Show Me, Pictures of You och Bleeding Obvious!

Alla de här tre är ju jäkla bra. Men mina favoriter är A Bit On the Side, Old-Fangled Thing och I'll Catch You, alla tre har det där Purple-soundet jag älskar. Med fett gitarrspel från Simon.
Citera
2024-08-11, 10:34
  #1826
Medlem
"Thanks for signing up!
You're a Highway Star!

We'll be passing along exciting content as well as updates on new products, promotions, and much more.

Rock On!

The Deep Purple Team

No longer want to receive these emails? Unsubscribe.
Deep Purple 4101 Smith School Rd Building 3. #300 Austin, Texas 78744"

Tycks ha blivit medlem i något som har med bandet att göra och jag är då en "Highway Star".
Har kallats för värre saker än så.
__________________
Senast redigerad av InomTull 2024-08-11 kl. 10:40.
Citera
2024-08-11, 15:12
  #1827
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Men vad har de där banden gemensamt med Deep Purple ?

Jefferson Starship öppnade även för Purple på Isstadion för två år sen. David Freiberg fyller 86 strax och verkar inte tappa orken i första taget. Imponerande.
Citera
2024-08-11, 20:31
  #1828
Medlem
Blackmore säger i nytt inlägg på Instagram att han hade en hjärtattack förra året. Flera stents inopererade.
Citera
2024-08-12, 21:24
  #1829
Medlem
Geomeisters avatar
Både jag och killen i lokala skivbutiken missade Deep Purple på Gröna Lund. Han blev erbjuden någon slags VIP-biljett fast i allra sista stund så han hann inte gå.

Kul var dock att kunder efter konserten kom för att köpa nya =1. De har blivit imponerade av spelningen!
Citera
2024-08-12, 23:45
  #1830
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Både jag och killen i lokala skivbutiken missade Deep Purple på Gröna Lund. Han blev erbjuden någon slags VIP-biljett fast i allra sista stund så han hann inte gå.

Kul var dock att kunder efter konserten kom för att köpa nya =1. De har blivit imponerade av spelningen!

Trodde det fanns ett merch bås med skivor m.m.
När de spelade på Cloetta Center i Linköping var det hoodies , Trumskinn signerade av bandet.
Men konstigt nog inga CD eller LP.
Citera
2024-08-18, 02:49
  #1831
Medlem
Geomeisters avatar
Deep Purples mest tveksamma medlem för mig är... Glenn Hughes.

Gubben har åldrats otroligt väl fysiskt. Släpper skivor hela tiden. Gillar även Burn-Storm-Taste som han släppte med bandet på 1970-talet. Bra basist och låtskrivare, men "The Voice of Rock" håller jag inte med om. När jag lyssnar igenom hans material finns det så mycket jag röstmässigt inte gillar alls. Höga lägen då jag skulle föredragit bara instrumentalt.

Spelar ingen roll om det är Trapeze, Black Country Communion, Hughes Turner Project, Deep Purple, Glenn Hughes solo eller något annat. Rösten är otroligt ojämn i hur jag uppskattar den. Är jag ensam om att tycka detta?
Citera
2024-08-18, 06:03
  #1832
Medlem
Han har behov av att visa sitt höga register. Har stört mig på det i alla år.
Citera
2024-08-19, 16:32
  #1833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Han har behov av att visa sitt höga register. Har stört mig på det i alla år.

Kan bara hålla med. Han höll sig lugn under deep purple-eran (undantaget Made in Europe, ett album som jag annars håller mycket högt) men sen är han ibland bara för mycket. Har dock sett honom live två gånger och då är han tämligen impressive..
Citera
2024-08-19, 16:36
  #1834
Medlem
Jag förväntade mig att nya =1 skulle vara lite rockigare än tidigare Morse album, men inte att det skulle vara så här jävla, satans bra..!

=1, Purpendicular och Now What? är tre mycket fina pärlor i Purples historia..!
Citera
2024-08-20, 21:26
  #1835
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Jag förväntade mig att nya =1 skulle vara lite rockigare än tidigare Morse album, men inte att det skulle vara så här jävla, satans bra..!

=1, Purpendicular och Now What? är tre mycket fina pärlor i Purples historia..!

Now What? ,=1 & även Whoosh! är nog lätt de bästa av "Nya Purple"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in