2024-08-09, 16:38
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.02. Trådstart och forumval.
Ämne: rysslandspolitik på midsommar
Citat:
det värmer så gott, precis som en nubbe, att se, att det finns de som håller igång diskussionerna om Ryssland på självaste midsommar.

är det ett hett ämne också på kräftskivan eller är det exklusivt på fb?

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
mycket märkligt att du tar bort det här inlägget.

Ursprungligen postat av Skogsvatte
DCA- och NATO-bottarna är inte svenskar utan avlönade trollfabriker i Israel och USA. De opererar dygnet runt och utan hänsyn till svenska högtider.

men du låter det här vara kvar

(FB) rysslandspolitik på midsommar
Ursprungligen postat av BATT
"Jag såg att dina inlägg i den tråden raderades, rubb som stubb försvann, så min slutsats är att ditt trådsabotage lyckades, moderator gav upp helt enkelt. Moderator ansåg att ämnet var intressant men att du och din sort förstörde diskussionen."

hur gick dina tankegångar från det att jag anmälde regelbrottet 0.06 av BATT till det att du raderar skogsvättes inlägg och sedan slänger tråden i papperskorgen?
Jag lät ingenting vara kvar, jag varnade det varningsvärda och slängde tråden.
/U
ickesvar.

du raderade inte det här inlägget jag anmälde för 0.06, korrekt?
du raderade skogsvattes inlägg, korrekt?
du slänger min tråd och ger mig varning.

så agerade du när jag anmälde BATT som går offtopic och kommenterar moderatoråtgärd i min tråd, korrekt?

jag sparar det här så kan jag göra en ts i klagomåldelen vid senare tillfälle.
De inlägg som var varningsvärda varnades, resten slängdes.
/U
undvikande svar.
konstigt att du då inte tycker att regelbrottet 0.06 ska raderas men att det andra som skogsvatte skrev.
och eftersom du inte tog bort inlägget av BATT som var 0.06 så gav du varningen till skogsvatte, eller ger du varning för 0.06 och sedan låter inlägget stå kvar?
varför varnar du inte för 0.06 är den enda slutsatsen man kan dra?

varför får jag inget svar på frågorna från människan?

och är varför får en användare kommentera moderatoråtgärden utan att det blir någon åtgärd?
(FB) rysslandspolitik på midsommar
"Jag såg att dina inlägg i den tråden raderades, rubb som stubb försvann"
men när man påpekar det däremot är det detta beteende som man får som bemötande?
https://en.wikipedia.org/wiki/Stonewalling
Stonewalling is a refusal to communicate or cooperate. Such behaviour occurs in situations such as marriage counselling, diplomatic negotiations, politics and legal cases.[1] Body language may indicate and reinforce this by avoiding contact and engagement with the other party.[2] People use deflection in a conversation in order to render a conversation pointless and insignificant. Tactics in stonewalling include giving sparse, vague responses; refusing to answer questions; and responding to questions with additional questions. Stonewalling can be used as a stalling tactic rather than an avoidance tactic
Citera
2024-08-09, 16:46
Medlem
franges avatar
Skyll dig själv när du gör såna skittrådar och skitinlägg. Klart välförtjänta varningar.
Citera
2024-08-09, 16:55
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skyll dig själv när du gör såna skittrådar och skitinlägg. Klart välförtjänta varningar.
nu var det ju inte min varning (inte varningar) ts handlade om håll dig till ämnet. (en del tål inte politiskt inkorrekt humor tydligen)

varför får en användare kommentera en moderatoråtgärd?
och varför får jag bara kryptiska svar av mod?
Senast redigerad av globalistforumet 2024-08-09 kl. 17:00.
Citera
2024-08-09, 19:24
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
nu var det ju inte min varning (inte varningar) ts handlade om håll dig till ämnet. (en del tål inte politiskt inkorrekt humor tydligen)

varför får en användare kommentera en moderatoråtgärd?
och varför får jag bara kryptiska svar av mod?

Vi brukar aldrig berätta för andra användare om åtgärder mot användare, utom i de fall vi publikt annonserar det i trådarna det gäller.

Enkelt uttryckt: Se till att DU följer reglerna så slipper DU åtgärder. Vad andra användare får är inte din sak och du kan låta bli att ligga sömnlös över sånt.
Citera
2024-08-09, 19:41
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Vi brukar aldrig berätta för andra användare om åtgärder mot användare, utom i de fall vi publikt annonserar det i trådarna det gäller.

Enkelt uttryckt: Se till att DU följer reglerna så slipper DU åtgärder. Vad andra användare får är inte din sak och du kan låta bli att ligga sömnlös över sånt.
är inte detta regelbrott att skriva?
Citera
2024-08-09, 20:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
är inte detta regelbrott att skriva?

Det är OT såvida tråden inte handlar om just OT-diskussioner. Om inlägget rapporterats så lär det inte få stå kvar.
Citera
2024-08-09, 20:32
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är OT såvida tråden inte handlar om just OT-diskussioner. Om inlägget rapporterats så lär det inte få stå kvar.
jag har rapporterat inlägget.
unity bort ett inlägg av skogsvatte istället och slänger tråden i papperskorgen. varför behöver man sudda bort text från det som slängs i papperskorgen?

och så låter man inlägget som kommenterar moderatoråtgärden 0.06 stå kvar.

/U

det här är ju bra kryptiskt svar av moderatorn.

ett bra sätt att hålla kolla på om det raderas kan ju vara att märka inlägget med vilket nr den har.
så kan man ju börja påpeka om det trollas bort lite inlägg här och var.
vad tycker du om ideen?

(detta är inlägg 7)
Citera
2024-08-09, 20:38
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
jag har rapporterat inlägget.
unity bort ett inlägg av skogsvatte istället och slänger tråden i papperskorgen. varför behöver man sudda bort text från det som slängs i papperskorgen?

och så låter man inlägget som kommenterar moderatoråtgärden 0.06 stå kvar.

/U

det här är ju bra kryptiskt svar av moderatorn.

ett bra sätt att hålla kolla på om det raderas kan ju vara att märka inlägget med vilket nr den har.
så kan man ju börja påpeka om det trollas bort lite inlägg här och var.
vad tycker du om ideen?

(detta är inlägg 7)

Har du rapporterat inlägget så kommer någon till det så småningom. Ibland tar det minuter, ibland timmar eller t.o.m dagar. Allt beror på när en aktiv moderator är online i berört delforum.
Citera
2024-08-10, 11:44
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har du rapporterat inlägget så kommer någon till det så småningom. Ibland tar det minuter, ibland timmar eller t.o.m dagar. Allt beror på när en aktiv moderator är online i berört delforum.
Fast det är nog inget att be TS vänta på, eftersom Unity redan behandlat och släckt den 0.06-rapporten, alldeles innan tråden papperskorgades.
Senast redigerad av sm910dif 2024-08-10 kl. 11:48.
Citera
2024-08-10, 12:01
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Jag delar inte den åsikten.

Om man som användare uppfattar eller finner indikationer på en ojämnlik eller ensidig modereringen så är det ett legitimt spörsmål att fråga efter en förklaring till och klaga om man inte finner svaret tillfredsställande.

Därtill så är en regel som 0.03 omöjlig att förstå var gränsen konkret går i ett visst forum och en viss tråd bara utifrån den allmänt hållna regeltexten. Exakt vad som ryms eller inte rymms inom topic kommer alltid innehålla ett visst mått av skönsmässig bedömning från den enskilde moderatorn. Får man själv en varning och samtidigt ser att ett liknande inlägg som man inte förstår skillnaden mot varför det får stå kvar, så måste man ju gå till moderatorn och begära en förklaring för att kunna dra en lärdom av sin varning. Annars vet man ju inte vilka faktorer det var som satte ens eget inlägg på fel sida gränsen och den andres inlägg på rätt sida gränsen och som man ska ta i beaktande vid fortsatt postande.

(Eller i alla fall inte lika mycket fel sida om gränsen i specialfallet med papperskorgades trådar, eftersom det ju där händer att regelbrytande men inte varningsvärda inlägg aldrig rensas när tråden ändå går i papperskorgen.)

En användares Inlägg, regelverket och samspelet med moderatorer på ett forum existerar inte i ett vakuum oberoende av hur moderatorn modererar andra användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in