Citat:
Ursprungligen postat av
Bomber-O-Granater
För att kvinnor inte är lika strömlinjeformade som män.
Hur fan är ett löst hängande kön mer strömlinjeformat? Vet du ens vad ordet betyder?
TS: Detta var nytt för mig, visste inte om att det fanns. Någon annan länkade wikipedia men jag förmodar att det var prydheten först och främst och att män alltid är mer "kåta" än kvinnor så man ville väl hålla ner den biten?
Genom historien har vi ju sett extremt mycket mansdominans mot flickor men även pojkar. Tycker mig se extremt många fler män än kvinnor som pedofiler och de kvinnor som är det ger sig ofta på pojkar som åtminstone är lite äldre eftersom det inte finns så mycket att hämta annars, så att säga. Män stoppar ju kuken i vad som helst (generalisering, såklart inte alla).
Sen vill jag minnas att 70-talet var mer hippievänligt med nuditet även i Sverige och det blev inte ett problem förrän senare? Någon får gärna rätta mig om jag har fel här, var ett gammalt ämne jag diskuterade med min sambo då.
Justja, var det inte så förr (och lite idag) att flickor alltid skulle vara mer "mogna" än pojkar? Som att de skulle bete sig mer propert och pojkar kunde vara "busiga"? Kan vara en faktor det med.