Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmHolmes
Jag har nog levt ett någorlunda normalt liv, med inslag av både en massa skit och en hel del bra saker. Jag skyller inte på någon för de dåliga sakerna, jag sitter inte och gråter och tycker synd om mig själv, det har gjort mig starkare.
Och hur länge sen var du ute och sprang i 12-13 års ålder då, under det senaste decenniet? Att jämföra hur det såg ut när du växte upp med hur det ser ut i dagens samhälle blir ganska fel, tycker du inte det? Dessutom beror det på vad man umgicks med för människor.
Sen missade du poängen angående det där med "kattig", läs om och försök förstå rätt. Sen behöver du inte stämpla folk bara för att man inte tycker som du: religiös - absolut inte, konservativ - kanske en aning. Ska jag kalla dig perverterad då för att du tycker det är normalt att en mamma klär sin dotter "kattig" när hon ska ligga i kistan, och som vilka människor som helst kan titta på?
Och nej, alla tänker och agerar självklart inte likadant som en själv, men det finns oftast normer om vad som anses normalt eller inte.
Vilket gnällande på mamman hela tiden. Är ni många här som fått ett barn mördat så ni kan säga vilket beteende som är rätt och fel i denna situation?
Utifrån några enstaka inlägg så avgör ni vad som är normalt och inte för en mamma i den största sorg man någonsin kan drabbas av.
Att hon använder sig av ordet "kattig" är troligtvis för att de va något E sa. Det var så hon uttryckte sig för att beskriva en snygg person.
Att föräldrar använder sig av sina barns, framförallt tonåringars uttryck, kring dom, är inte ovanligt. Oftast är det så man som tonårsföräldrar gör sig rolig och ibland "pinsam" inför kompisar.
Sen menade hon nog inte att de var fritt fram för den som vela att se E innan begravningen då kistan skulle hållas stängd..
Eftersom hon redan gått ut med tidigare att begravningen kommer hållas för dom närmsta så gällde såklart detta dom närmsta också.