2024-08-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunonio
Tror också att svartsjuka är en del, men att det i det ryms en flicka med en mamma som tydligt bryr sig om henne. Att se det utifrån och själv ha saknat det kommer medvetet och/eller undermedvetet att sticka i ögonen och bli ytterligare en faktor som stärker antagonismen mot E.

Jag vill verkligen inte kasta skit på BO och hennes mamma, men med egna tonåringar, skulle jag hävda att det är finns nyansskillnader i att "bry sig". Som mamma är man jobbig och lägger sig i. Man är pinsam för att man vill ha koll på vänner, pojkvänner och allt som pågår i barnens liv.
Men, för så trasiga barn kanske det räcker att en mamma faktiskt vill träffa en och vill att man ska komma hem, för att det ska räknas som att "bry sig".
Vi lever i våra filterbubblor vilka gör att det är svårt för många att förstå varför BO:s mamma väljer att hantera situationen som hon har gjort. Det är helt enkelt så världsfrånvänt. Därför tror jag att det även blir svårt att relatera till MGM:s bakgrunder. Så vitt jag har kunnat läsa mig till står det ex inte någonstans att M blev våldtagen av mammans ex och att det var så hon fick könssjukdomen. Men, utifrån hur man ser på hur världen "borde vara" utgår man från att det var så det gick till.
Citera
2024-08-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmackmyra
Kistan skulle väl vara stängd på begravningen?

Ja
Citera
2024-08-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-nymo
Det normala antal per avdelning brukar vara 4-6 ungdomar. På dagtid blandas avdelningarna då de går i skolan tillsammans (på institutionen)
Tack! Hur många är man tillsammans? Tänker mest att det torde vara en hyfsat liten grupp ungdomar som det rör sig om och att det inte är helt långsökt att tro att de som har varit med i chatten har bott/bor på anläggningen i Hässleholm.
Citera
2024-08-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Precis så är det.
Den här typen av personligheter/diagnoser är allt som oftast ärftliga.

Citat:
Ursprungligen postat av mrmackmyra
Kistan skulle väl vara stängd på begravningen?
De som vill får komma innan och se henne. Sen stängs kistan under begravningsakten.
Citera
2024-08-10, 19:31
Medlem
Dödsannons idag för Emilia.
Citera
2024-08-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replicatese
Jag vill verkligen inte kasta skit på BO och hennes mamma, men med egna tonåringar, skulle jag hävda att det är finns nyansskillnader i att "bry sig". Som mamma är man jobbig och lägger sig i. Man är pinsam för att man vill ha koll på vänner, pojkvänner och allt som pågår i barnens liv.
Men, för så trasiga barn kanske det räcker att en mamma faktiskt vill träffa en och vill att man ska komma hem, för att det ska räknas som att "bry sig".
Vi lever i våra filterbubblor vilka gör att det är svårt för många att förstå varför BO:s mamma väljer att hantera situationen som hon har gjort. Det är helt enkelt så världsfrånvänt. Därför tror jag att det även blir svårt att relatera till MGM:s bakgrunder. Så vitt jag har kunnat läsa mig till står det ex inte någonstans att M blev våldtagen av mammans ex och att det var så hon fick könssjukdomen. Men, utifrån hur man ser på hur världen "borde vara" utgår man från att det var så det gick till.

Jag tror det stod sexuellt utnyttjad, inte våldtagen. Om man nu kan kalla det skillnad när det är fråga om barn.
Citera
2024-08-10, 19:36
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Dödsannons idag för Emilia.
Är det någon förortsslang i den eller annat som sticker ut?
Citera
2024-08-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag tror det stod sexuellt utnyttjad, inte våldtagen. Om man nu kan kalla det skillnad när det är fråga om barn.
Rent krasst är det ju alltid våldtäkt när det är minderårig. Men du förstår min poäng. Det här är tjejer som är så otroligt trasiga och gränslösa.
Citera
2024-08-10, 19:39
Medlem
Citat:
Rent krasst är det ju alltid våldtäkt när det är minderårig. Men du förstår min poäng. Det här är tjejer som är så otroligt trasiga och gränslösa.

Förstår helt klart. Ville bara klargöra vad som stod.
Citera
2024-08-10, 19:43
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:

Det har hvert oppe både dette og at mamma'n til M tok stepappas side. Og ga henne "juling" for å bli misbrukt av denne idioten.
Tror av de kjente MGM's så har det hvert oppe ganske mye de har opplevd av skit.
Dette er også luftet som forklaring for deres oppførsel.

MEN fortsatt ingen unnskyldning da de selv har tatt det valget om å misshandle, torturere og drepe BO.
Dette er ett valg DE tok og må stå for uavhengig av om det er ett oppdrag de har fått av en anstifter eller hva.
Citera
2024-08-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Är det någon förortsslang i den eller annat som sticker ut?
Nej.
Citera
2024-08-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag har nog levt ett någorlunda normalt liv, med inslag av både en massa skit och en hel del bra saker. Jag skyller inte på någon för de dåliga sakerna, jag sitter inte och gråter och tycker synd om mig själv, det har gjort mig starkare.

Och hur länge sen var du ute och sprang i 12-13 års ålder då, under det senaste decenniet? Att jämföra hur det såg ut när du växte upp med hur det ser ut i dagens samhälle blir ganska fel, tycker du inte det? Dessutom beror det på vad man umgicks med för människor.

Sen missade du poängen angående det där med "kattig", läs om och försök förstå rätt. Sen behöver du inte stämpla folk bara för att man inte tycker som du: religiös - absolut inte, konservativ - kanske en aning. Ska jag kalla dig perverterad då för att du tycker det är normalt att en mamma klär sin dotter "kattig" när hon ska ligga i kistan, och som vilka människor som helst kan titta på?

Och nej, alla tänker och agerar självklart inte likadant som en själv, men det finns oftast normer om vad som anses normalt eller inte.

Vilket gnällande på mamman hela tiden. Är ni många här som fått ett barn mördat så ni kan säga vilket beteende som är rätt och fel i denna situation?
Utifrån några enstaka inlägg så avgör ni vad som är normalt och inte för en mamma i den största sorg man någonsin kan drabbas av.

Att hon använder sig av ordet "kattig" är troligtvis för att de va något E sa. Det var så hon uttryckte sig för att beskriva en snygg person.
Att föräldrar använder sig av sina barns, framförallt tonåringars uttryck, kring dom, är inte ovanligt. Oftast är det så man som tonårsföräldrar gör sig rolig och ibland "pinsam" inför kompisar.

Sen menade hon nog inte att de var fritt fram för den som vela att se E innan begravningen då kistan skulle hållas stängd..
Eftersom hon redan gått ut med tidigare att begravningen kommer hållas för dom närmsta så gällde såklart detta dom närmsta också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in