Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-09, 12:40
Medlem
Jag vill inte vara äkta eller migsjälv, utan anlägga och groma fram en ny modern livsstil, bli någon för att få många vänner, beundran och känna mig omtyckt.

Hur lever man sitt liv på låtsas? Vad behöver man köpa, göra, tycka och hur ska jag klä mig, vara och säga för att bli en bra och godkänd fasad idag?

Hur gjorde ni?
Citera
2024-08-09, 13:03
Medlem
Kokkashugis avatar
Enkelt, det kostar några spänn och kräver lite ansträngning, ju större plånbok desto enklare.

Skaffa exklusiva kläder, snabb och snygg bil, aktiv fritid (Segling/utförsåkning/ett och annat motionslopp etc).
Resor till Instagramvänliga destinationer, dyra restaurangbesök.
En smula kultur på något museum eller en utställning eller så är aldrig fel.
Du lär bo hyfsat och inreda med några lättidentifierade designprylar, några danska fåtöljer, italiensk lampor osv. Tänk vad som imponerar mest på andra och ta beslut efter det.

Sen är det bara att gå loss i sociala medier och dokumentera allt som är lite "extravagant" så är du hemma.

Alternativet är att skita i vad andra tycker och göra saker som man själv tycker är roligt, det kan faktiskt också röna uppskattning i vissa kretsar.
Citera
2024-08-09, 13:03
Medlem
Ingen vill vara kompis med en som lever på en lögn...
Citera
2024-08-09, 13:28
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Var Pk, ha bara de åsikter som basuneras ut av SVT/SR/DN etc. Var noga med din trädgård(om du bor i hus/radhus). Spana in grannarnas konsumtionsbeteende och lägg dig på samma nivå, oavsett om det gäller grill, bil eller något däremellan.

På jobbet är du alltid fantastiskt trevlig mot överordnade(Du slickar uppåt s.a.s, men det ska inte märkas att du slickar).

De som är under dig i rang nonchalerar du, du är dock aldrig otrevlig emot dem. Du lägger bara ingen energi på dem, som om de är luft(men du är smidig så du inte blir hatad underifrån). Du lägger din energi och fokus uppåt i hierarkin, för att bli omtyckt och ev. avancera.

I det liv du söker ingår det att skaffa barn. Barnlösa kan aldrig kompensera fullt ut. Var medveten från början om att barnalstrande handlar om yta lika mycket som allt annat, kanske mer. Barnen är nödvändiga accessoarer för att spänna upp det goda låtsasliv som du söker. Om du har en slags cynisk medvetenhet kring barnens roll så blir allt mycket lättare. Risken är annars att du blir för blödig och genuint känslig i din relation till barnen. Låt inte denna aspekt av låtsats-livet bli en akilleshäl.

Ha många aktiviteter, utöver jobb och familj alltså. Upptagenhet ger respekt och popularitet. Gärna lite aktiviteter åt det sportiga hållet, tex Golf, Tennis, Segling. Men bli aldrig för "absorberad" i dina aktiviteter. Du ska vara skönt tillbakalutad i din relation till dem, du tar allt lite på "uppstuds". Men var noga med utrustningen, ha alltid välskötta prylar, helst dyra prylar, men inte "för dyra". Du får inte upplevas som en posör. Utan mer som att rätt stil och prylar bara råkade landa i knät på dig av en slump.

Försök att undvik allt som andas WT, oavsett om det gäller konsumtionsmönster, charterresor, namn på barnen, etc. Den WT-markör som är allra viktigast att undvika är själva WT-kynnet. WT drar sig inte för att gnälla, klaga, berätta om krämpor, hur de lider, hur tungt allt är..

För dig däremot är allting lätt och friktionsfritt, d.v.s, det är så du måste få omgivningen att uppfatta dig. Ibland känns det såklart som att du är på väg att explodera inombords(Det händer alla som går in för det "perfekta låtsaslivet".) Men du visar aldrig något utåt. Istället är du alltid beredd på att visa upp det där svala leendet. Leendet som röjer att du alltid är lätt i sinnet, att ingen/inget riktigt rår på dig.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-08-09 kl. 13:35.
Citera
2024-08-09, 13:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Var Pk, ha bara de åsikter som basuneras ut av SVT/SR/DN etc. Var noga med din trädgård(om du bor i hus/radhus). Spana in grannarnas konsumtionsbeteende och lägg dig på samma nivå, oavsett om det gäller grill, bil eller något däremellan.

På jobbet är du alltid fantastiskt trevlig mot överordnade(Du slickar uppåt s.a.s, men det ska inte märkas att du slickar).

De som är under dig i rang nonchalerar du, du är dock aldrig otrevlig emot dem. Du lägger bara ingen energi på dem, som om de är luft(men du är smidig så du inte blir hatad underifrån). Du lägger din energi och fokus uppåt i hierarkin, för att bli omtyckt och ev. avancera.

I det liv du söker ingår det att skaffa barn. Barnlösa kan aldrig kompensera fullt ut. Var medveten från början om att barnalstrande handlar om yta lika mycket som allt annat, kanske mer. Barnen är nödvändiga accessoarer för att spänna upp det goda låtsasliv som du söker. Om du har en slags cynisk medvetenhet kring barnens roll så blir allt mycket lättare. Risken är annars att du blir för blödig och genuint känslig i din relation till barnen. Låt inte denna aspekt av låtsats-livet bli en akilleshäl.

Ha många aktiviteter, utöver jobb och familj alltså. Upptagenhet ger respekt och popularitet. Gärna lite aktiviteter åt det sportiga hållet, tex Golf, Tennis, Segling. Men bli aldrig för "absorberad" i dina aktiviteter. Du ska vara skönt tillbakalutad i din relation till dem, du tar allt lite på "uppstuds". Men var noga med utrustningen, ha alltid välskötta prylar, helst dyra prylar, men inte "för dyra". Du får inte upplevas som en posör. Utan mer som att rätt stil och prylar bara råkade landa i knät på dig av en slump.

Försök att undvik allt som andas WT, oavsett om det gäller konsumtionsmönster, charterresor, namn på barnen, etc. Den WT-markör som är allra viktigast att undvika är själva WT-kynnet. WT drar sig inte för att gnälla, klaga, berätta om krämpor, hur de lider, hur tungt allt är..

För dig däremot är allting lätt och friktionsfritt, d.v.s, det är så du måste få omgivningen att uppfatta dig. Ibland känns det såklart som att du är på väg att explodera inombords(Det händer alla som går in för det "perfekta låtsaslivet".) Men du visar aldrig något utåt. Istället är du alltid beredd på att visa upp det där svala leendet. Leendet som röjer att du alltid är lätt i sinnet, att ingen/inget riktigt rår på dig.

Jag kan inte tacka dig nog för hur mycket lättare du just gjort mitt liv.
Citera
2024-08-09, 16:36
Medlem
GertBennys avatar
Du måste skaffa backslick och gå runt i blå dunväst samt ha det där hästpolo märkets logga jättestort över västen. Seglarskor i tyg utan strumpor och typ Khakifärgade chinos eller vad det där bögbyxorna heter. Häng på kusten/skärgården och leta efter personer som ser ut som dig. Snart har du en egen liten klan och ni kan skratta åt oss WT:n öppet och åt blattarna i hemlighet/på fyllan (för det är inte PK att vädra dessa åsikter öppet).

Mycket pengar ska du ha eller ge skenet av att ha. Tesla tror jag är en bra bil om du vill ha en bra fasad. Att åka buss eller cykla är inte bra. Eller kanske om du cyklar på en jättedyr cykel för motionens skull. Absolut inte som färdmedel, det är det bara körkortslösa WT:n och miljöpartister som gör. Du ska ratta något dyrt men som är PK. Kanske en ny Volvo SUV med miljöpremie?

Mannen/Användaren med Flygplansbilden beskrev det hela dock mycket bättre än jag - men andemeningen är densamma.
Citera
2024-08-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag kan inte tacka dig nog för hur mycket lättare du just gjort mitt liv.
Skaffa INTE barn för att visa upp dem
Citera
2024-08-10, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantfysik1
Skaffa INTE barn för att visa upp dem

Frostig stämning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto