Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-01, 17:58
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Har inte sett någon lista på vilka coin som kan låsas men det är väl ganska mpnga altcoins som kan låsas också?

Har själv haft svarta pengar och problem med myndigheter så jag kollade upp detta för typ 2 år sedan men har sålt dom nu så jag minns inte exakt vilka det var som kunde låsas.

om man nu är rädd för att bli spåras och coinsen låsta så hade jag växlat allt till monero först och skicka dom till typ 2-3 olika plånböcker innan man sedan växlar dom till dai på kanske paxful eller så.
Vad jag löst ska monero inte gå att spåra om man skickar till olika plånböcker först.
Tror monero ska va rätt säkert även om man inte gör det men har för mig att det finns en möjlighet att bli spåras om man inte skickar dom till privata plånböcker först.

En guide på hur man blir ospårbar 2024 skulle va guld att ha på flashback.

Allt som är centraliserat går att låsa. De flesta stablecoins är så centraliserade det kan bli.

De flesta altcoins marknadsför sig som decentraliserade, och stämmer det någorlunda så skall det mycket till att bestämma över transaktioner.
Citera
2024-08-07, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhank
Allt som är centraliserat går att låsa. De flesta stablecoins är så centraliserade det kan bli.

De flesta altcoins marknadsför sig som decentraliserade, och stämmer det någorlunda så skall det mycket till att bestämma över transaktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Har inte sett någon lista på vilka coin som kan låsas men det är väl ganska mpnga altcoins som kan låsas också?

Har själv haft svarta pengar och problem med myndigheter så jag kollade upp detta för typ 2 år sedan men har sålt dom nu så jag minns inte exakt vilka det var som kunde låsas.

om man nu är rädd för att bli spåras och coinsen låsta så hade jag växlat allt till monero först och skicka dom till typ 2-3 olika plånböcker innan man sedan växlar dom till dai på kanske paxful eller så.
Vad jag löst ska monero inte gå att spåra om man skickar till olika plånböcker först.
Tror monero ska va rätt säkert även om man inte gör det men har för mig att det finns en möjlighet att bli spåras om man inte skickar dom till privata plånböcker först.

En guide på hur man blir ospårbar 2024 skulle va guld att ha på flashback.

BTC ETH DAI är decentraliserade

Och ligger dom på en cold wallet och myndigheter inte har tillgång till dom. Så kan dom inte frysa eller komma åt dom.
Citera
2024-08-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raderadmask
BTC ETH DAI är decentraliserade

Och ligger dom på en cold wallet och myndigheter inte har tillgång till dom. Så kan dom inte frysa eller komma åt dom.
fantom, cardano, litecoin, polkadot, och andra större altcoins då?
Citera
2024-08-11, 13:56
Medlem
Citat:
Vilken stable Coin är mest säker? Läste att USDT inte är lika säkert som USDC och DAI

Vad ör skillnaden? Om ni var tvungna att lägga all pengar ni har på stablecoin vilket hade ni valt? Och varför

USDT helt klart

Hellre en stablecoin av italienska maffian än av ett företag i staterna. Räcker att Trump får tuppjuck så är det över.
Citera
2024-08-11, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
USDT helt klart

Hellre en stablecoin av italienska maffian än av ett företag i staterna. Räcker att Trump får tuppjuck så är det över.

Utveckla tack

USDT kan låsas det kan inte DAI
Citera
2024-08-11, 21:21
Medlem
Ethena USDE är decentraliserad och kan inte låsas. Den har inte fiat-valuta som säkerhet. Istället används kryptovalutor och terminskontrakt. Med terminer kan man ha korta positioner som ökar i värde när priset sjunker. Genom att ha balans mellan långa och korta positioner uppnår man ett stabilt dollar-värde.
https://ethena-labs.gitbook.io/ethena-labs
Citera
2024-08-11, 22:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Utveckla tack

Sysslar du med aktivitet som gör att du är ängslig för att utfärdaren av stablecoins kan låsa dina tillgångar? Och du frågar om råd mot det på flashback?
Citera
2024-08-11, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sysslar du med aktivitet som gör att du är ängslig för att utfärdaren av stablecoins kan låsa dina tillgångar? Och du frågar om råd mot det på flashback?

Lite mer komplicerat än så unge man. Hade jag hållit på med sån aktivitet hade jag endast haft monero givetvis.

DAI är bättre än USDT
Citera
2024-08-11, 23:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Ethena USDE är decentraliserad och kan inte låsas. Den har inte fiat-valuta som säkerhet. Istället används kryptovalutor och terminskontrakt. Med terminer kan man ha korta positioner som ökar i värde när priset sjunker. Genom att ha balans mellan långa och korta positioner uppnår man ett stabilt dollar-värde.
https://ethena-labs.gitbook.io/ethena-labs

Så om dollarn rasar så påverkas inte USDE?
Citera
2024-08-12, 04:17
Medlem
Citat:
Så om dollarn rasar så påverkas inte USDE?
Nej, om kryptovalutorna rasar påverkas inte USDE. Värdet räknat i dollar blir stabilt.
Citera
2024-08-12, 07:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Nej, om kryptovalutorna rasar påverkas inte USDE. Värdet räknat i dollar blir stabilt.

Så samma funktion som Dai då
Citera
2024-08-12, 16:02
Medlem
Citat:
Utveckla tack

Jag skrev inget om DAI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera