• 1
  • 2
2024-08-11, 21:17
Medlem
Har kollat lite i diverse telegramgrupper där säljare postar erbjudanden om att sälja droger med grova straffsatserni din hand. Jag fattar ingenting, hur vågar en säljare åka iväg och lämna över 25g amfetamin i händerna på nån random på telegram? Eller är det bara rån/blåsningar varje gång?
Citera
2024-08-11, 21:25
Avstängd
Det är väldigt vanligt. Men för att vara på den säkra sidan gå genom att bli grönad av någon annan så kan du räkna med att dom är gröna gubbar i gamet också.

Fast helt ärligt det är bara lallare småfiskar som becknar via snap speciellt nu med ny lagen kring hemlig dataavläsning.

Hur säkert är telegram? Du måste regga med nummer.
Citera
2024-08-12, 02:30
Medlem
Inget digitalt är säkert. Alla dessa ”app becknare” är helt efterblivna.
Cash idag, häktet imorgon.
Citera
2024-08-12, 02:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Inget digitalt är säkert. Alla dessa ”app becknare” är helt efterblivna.
Cash idag, häktet imorgon.
Nej. Men snap-becknarna är det men dom är på så låg nivå att dom klarar sig längre än väntat pga att det inte läggs resurser på dom. Horungar som becknar för att kunna röka gratis och bära guccikeps i trakten med shababsen xD.
Citera
2024-08-12, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Nej. Men snap-becknarna är det men dom är på så låg nivå att dom klarar sig längre än väntat pga att det inte läggs resurser på dom. Horungar som becknar för att kunna röka gratis och bära guccikeps i trakten med shababsen xD.

All sorts överlåtelse av narkotika ska ju numera ge 6 månaders fängelse.
Det plus nya lagar med spegling av telefonen så borde ju polisen kunna spärra in varenda centrum becknare?
Citera
2024-08-12, 03:23
Avstängd
Citat:
All sorts överlåtelse av narkotika ska ju numera ge 6 månaders fängelse.
Det plus nya lagar med spegling av telefonen så borde ju polisen kunna spärra in varenda centrum becknare?
6 månader för en femma cannabis låter helt sjukt och kommer inte kunna appliceras heller våra fängelser är redan överfulla.

Polisen är sådana bögar ingen har respekt för dom ingen är rädd för att sitta lite tid på kriminalvården heller ingen skakar över Moderaternas signalpolitik om att stoppa gängvåldet.
Citera
2024-08-12, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
6 månader för en femma cannabis låter helt sjukt och kommer inte kunna appliceras heller våra fängelser är redan överfulla.

Polisen är sådana bögar ingen har respekt för dom ingen är rädd för att sitta lite tid på kriminalvården heller ingen skakar över Moderaternas signalpolitik om att stoppa gängvåldet.

Vad du tror är irrelevant i frågan.

All överlåtelse av narkotika är numer straffbart med MINST 6 månaders fängelse.

Så beckna din femma imorrn till Hassan och sen skaka lite galler, de gör dig till en riktig man 💪
Citera
2024-08-12, 03:31
Avstängd
Citat:
Vad du tror är irrelevant i frågan.

All överlåtelse av narkotika är numer straffbart med MINST 6 månaders fängelse.

Så beckna din femma imorrn till Hassan och sen skaka lite galler, de gör dig till en riktig man 💪
Haha ser ner på sånt läs mitt svar ovan dumdum. Tar avstånd från kriminalitet men säger bara hur det ligger till.

Sitt du och runka åt Ulf Kristersson och poliskåren!
Citera
2024-08-12, 03:37
Medlem
LiquidSwordss avatar
Märks att ni inte direkt har någon större koll på marknaden.. Finns små kranar på snap, och kranar som gör många möten och drar in bra med deg på snap. Samma som på Wire, Telegram, Whatsapp, Snap, IG, etc.. Man är inte större för att man använder sig av en app eller en annan app eller alla appar. Eller ingen app.

Ska man vara säker digitalt använder man PGP oavsett allt annat.. Det fattar alla som har annat än IQ fiskmås. Men ja, vem bryr sig om att det inte är krypterat om det gäller något litet som lite dos eller några olle etc.

Varför skulle någon vara rädd för att möta någon potentiell kund via telegram, jag fattar verkligen inte.. Har ni fått för er att det är individuella poliser som skriver till er och möter upp er för att sätta dit er för en enda transaktion? Fattar ni inte hur orimligt det är. Ni är för nojiga...
Citera
2024-08-13, 10:15
Medlem
Bakaxels avatar
För en gammal räv som mig så är det nog mer intressant att veta hur man kommer i kontakt med kranar på dessa medium. Måste man vara del av en cirkel av kontakter sen innan? Eller kan man söka sig fram?

Att handla med droger har alltid inneburit en risk, som man får ta om man vill berusa sig.
Citera
2024-08-21, 18:22
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
För en gammal räv som mig så är det nog mer intressant att veta hur man kommer i kontakt med kranar på dessa medium. Måste man vara del av en cirkel av kontakter sen innan? Eller kan man söka sig fram?

Att handla med droger har alltid inneburit en risk, som man får ta om man vill berusa sig.

Testa att klicka på "People Nearby" (Telegram) om du är i en större stad. Jag är i DK nu i CPH och här finns mängder med kranar i närheten. Sen om dom är äkta eller scam har jag ingen aning om.
Citera
2024-08-21, 18:27
Medlem
trueforgoods avatar
Köpa droger från random kran synlig på "People Nearby" i Telegram?

Upptäckte nyligen funktionen "People Nearby" i Telegram och där jag är nu (i Danmark) finns det 5-6 stycken kranar som erbjuder diverse droger.

Testade skriva till en för att kolla utbud på cannabis och han svarade att han har både indica och sativa-strains inne. Pris 500dkk/5g eller 1000dkk/12g. Ibga konstigheter så långt, men...

Frågan är om dessa är legit eller om dom är scam? Antagligen finns både och i vanlig ordning. Är det någon här som köpt av random kran ni hittat på Telegram? Finns det risk att det är snuten? Vet att DK har mer liberala lagar kring brottsprovokation än SE.

Givetvis finns risken att bli robbad också så frågan om man vill ta risken oavsett vad, trots att jag köpt från diverse kranar på gatan i Sverige under många år utan strul.

Nån med erfarenhet?

Peace
Senast redigerad av trueforgood 2024-08-21 kl. 18:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in