2024-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Märks att ni inte direkt har någon större koll på marknaden.. Finns små kranar på snap, och kranar som gör många möten och drar in bra med deg på snap. Samma som på Wire, Telegram, Whatsapp, Snap, IG, etc.. Man är inte större för att man använder sig av en app eller en annan app eller alla appar. Eller ingen app.

Ska man vara säker digitalt använder man PGP oavsett allt annat.. Det fattar alla som har annat än IQ fiskmås. Men ja, vem bryr sig om att det inte är krypterat om det gäller något litet som lite dos eller några olle etc.

Varför skulle någon vara rädd för att möta någon potentiell kund via telegram, jag fattar verkligen inte.. Har ni fått för er att det är individuella poliser som skriver till er och möter upp er för att sätta dit er för en enda transaktion? Fattar ni inte hur orimligt det är. Ni är för nojiga...

Nu kanske diskussionen handlade mest om säkerhet gentemot polisen, men en rolig grej är hur många som väljer ett "skrämmande" användarnamn - troligen för att avskräcka eventuella rånare: En totalt harmlös, 160 lång liten svensk grabb med rosiga kinder kan kalla sig nåt i stil med "SigSauer", "motorzåg" eller "executionist"

Används Wire nu eller är det nå knas med krypteringen allmänt? Undrar för finns flertal folk som inte svarat på sista tiden Känns ju som ett bättre alternativ än Telegram
Citera
2024-10-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Upptäckte nyligen funktionen "People Nearby" i Telegram och där jag är nu (i Danmark) finns det 5-6 stycken kranar som erbjuder diverse droger.

Testade skriva till en för att kolla utbud på cannabis och han svarade att han har både indica och sativa-strains inne. Pris 500dkk/5g eller 1000dkk/12g. Ibga konstigheter så långt, men...

Frågan är om dessa är legit eller om dom är scam? Antagligen finns både och i vanlig ordning. Är det någon här som köpt av random kran ni hittat på Telegram? Finns det risk att det är snuten? Vet att DK har mer liberala lagar kring brottsprovokation än SE.

Givetvis finns risken att bli robbad också så frågan om man vill ta risken oavsett vad, trots att jag köpt från diverse kranar på gatan i Sverige under många år utan strul.

Nån med erfarenhet?

Peace

https://cryptomars.net/telegram-anno...d-new-updates/

Kör du iPhone?
Hittar ingen "People Nearby" någonstans i Telegram, på min android-telefon.
Citera
2024-10-05, 19:32
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
https://cryptomars.net/telegram-anno...d-new-updates/

Kör du iPhone?
Hittar ingen "People Nearby" någonstans i Telegram, på min android-telefon.

Telegram har stängt av den funktionen, direkt efter när dom släppte deras VD
Citera
2024-10-25, 09:12
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Upptäckte nyligen funktionen "People Nearby" i Telegram och där jag är nu (i Danmark) finns det 5-6 stycken kranar som erbjuder diverse droger.

Testade skriva till en för att kolla utbud på cannabis och han svarade att han har både indica och sativa-strains inne. Pris 500dkk/5g eller 1000dkk/12g. Ibga konstigheter så långt, men...

Frågan är om dessa är legit eller om dom är scam? Antagligen finns både och i vanlig ordning. Är det någon här som köpt av random kran ni hittat på Telegram? Finns det risk att det är snuten? Vet att DK har mer liberala lagar kring brottsprovokation än SE.

Givetvis finns risken att bli robbad också så frågan om man vill ta risken oavsett vad, trots att jag köpt från diverse kranar på gatan i Sverige under många år utan strul.

Nån med erfarenhet?

Peace

I Finland är telegram handeln stor iallafall, tusentals medlemmar indessa grupper för att få köpa öppnar man en privat chatt (de svarar ej I vanlig chatt ), sedan vad du vill köpa. De lägger ut annonser, hundratals per dag.

Välj någon du ser verkar lägga upp då och då, inte nya personer för att minskas risker för scam (mycket ovanligt också, deras bild/idenitet läggs då ut...). Handlar alltid där, är anonymt, snabb tillgång å möte , man kan välja fritt på folk som säljer överallt I närliggande område, eller längre bort om man så önskar. Oftast separata sub grupper, inom gruppen, för respektive stad.

Många erbjuder också leverans för en extra 10€
Citera
2024-10-31, 14:31
Medlem
kristofferGs avatar
Hur troligt är det att polisen har span på ett specifikt snapchat-konto?
Citera
2024-11-05, 14:40
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hur troligt är det att polisen har span på ett specifikt snapchat-konto?
inte särskilt troligt.
Citera
2024-11-21, 10:56
Medlem
Vad betyder egentligen "aktiv" som brukar vara en del av användarnamnet på snap? Mvh 40+
Citera
2024-11-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moln
Vad betyder egentligen "aktiv" som brukar vara en del av användarnamnet på snap? Mvh 40+

Att dom säljer knark. Hoppas du letar och inte att du frågar för din unges skull.
Citera
2024-12-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Att dom säljer knark. Hoppas du letar och inte att du frågar för din unges skull.

Fråga, hur mycket ska jag skriva på snap om jag vill köpa från någon i en stad, exempelvis Norrköping? Första gången för mig (är kvinna)
Ska jag vara orolig eller bra testa att köpa en liten dos?
Citera
2025-01-16, 18:01
Medlem
ksms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fijser
Fråga, hur mycket ska jag skriva på snap om jag vill köpa från någon i en stad, exempelvis Norrköping? Första gången för mig (är kvinna)

ja det är alltså fler som undrar det här, hur fan går det till?
Citera
2025-01-16, 19:06
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fijser
"Tja, finns det brunt?" "Pris?" "Var kan du ses?"
Citera
2025-01-25, 13:11
Medlem
Bastuvurpas avatar
Hur f-n hittar man eller söker man efter dessa konton? Tips tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in