2024-08-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Så du har bara hört från andra som var till begravningsbyrån?

Ja precis
Citera
2024-08-12, 14:09
Medlem
Denna tråden börjar spåra. Bara ett oändligt tjatande om Emilias mamma. Som REDAN ÄR DISKUTERAT och färdig pratat om. Alla nya som kommer in. Läs sammanfattningen på 1a sidan. Där finns även länkar till alla LVU placeringar. Börjar bli riktigt jävla trött på dessa diskussioner om mamman och spekulationer. När all fakta redan finns. Sen latheten över att inte läsa och ställa frågor som redan har svarats på får ni sluta med. Vill man va här inne och diskutera fallet om VAD som skedde den kvällen så får ni även läsa igenom faktan först. Ni förstör hela tråden med diskussioner om sis hem och Emilias mamma. Moderatorerna har redan gett varningar för att ni spinner iväg och diskuterar annat. Så SLUTA NU! Ni som vill fortsätta diskutera mamman och sis hem får starta en egen tråd då.
Citera
2024-08-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Du inleder ditt inlägg med en halmgubbe. Ingen har påstått att hon förstört sin dotter genom att uppfostra henne dåligt. Vi vet att hon varit placerad, och att det troligen finns goda skäl till det.

Det finns inget som tyder på att mamman varit kapabel att ta hand om flickan – eller sitter du på specialinformation?

Du och dina halmgubbar. Hade du läst från 1a sidan så hade du haft all fakta kring Emilias liv och hennes mamma. Men det är du antagligen för lat för. Dessutom diskuterar vi inte hennes mamma mer .UTAN om GM och vad som hände den kvällen
Citera
2024-08-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellster777
R kommenterar med en röst som låter imponerad något typ ”vad stark du är”. Jag tolka det som att Emilia fick upp tejpen själv och detta var kommentar på det.

Vad gäller att M säger något som hänvisar till att hon satt kniven i E tidigare. Jag ser inte ser som att det är vid detta tillfälle utan tidigare. Antingen under ett bråk på SIS eller när E blev misshandlad tidigare. Någon som vet något om misshandeln som E blivit utsatt för tidigare (enligt Lvu)? Varför jag tror det - inget blod. De tar ju av henne skorna i klippet efteråt som jag ser det.

Precis. Och lyssnar man noga så hör man hur tejpen spräcks och de blir arga, slår henne och efter de så håller hon i båda Emilias armar som inte är tejpade längre.
De jag reagerar på är att där finns en droppe blod på hennes panna. Var kommer den ifrån? Det är liksom en droppe?

Än så länge vet ingen om misshandeln hon varit med om innan. Men känner ändå att om det skulle varit gjort av dem och om hon blivit knivstucken av dem innan vid ett annat tillfälle så hade det redan varit nämnt av Es mamma el media nånstans.
Citera
2024-08-12, 14:58
Medlem
31337Tiggers avatar
Bare en liten tanke her, M var på perm fra SIS. Hvor var det hun skulle være og hvilken omsorgsperson hadde ansvaret for henne?
R var sluppet fra fra SIS, om hennes far er inne og soner? Hvilken omsorgsperson hadde ansvaret for henne?
Og OM M var under ansvar fra en offentlig støttekontakt så burde denne støttekontakten miste tillatelsen til slikt for hun har jo tydeligvis ikke klart jobben.
Citera
2024-08-12, 15:05
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ms mamma vet vi också lite om, men varför skyddad adress & var är lillasyster?
Ms pappa bor i Sala med ny familj, varför ingen kontakt med R & hennes syster?
Vad vet vi om honom egentligen efter domen om våldtäktsförsök?

Om jeg husker rett så har M's mamma hatt skjult adresse og info.
M og lillesøster ble begge tatt av SIS.
M's stefar som hadde voldtekts forsøket ble vel utvist i etterkant?
M's ekte far er vel fortsatt i Iran/Irak?
Citera
2024-08-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31337Tigger
Bare en liten tanke her, M var på perm fra SIS. Hvor var det hun skulle være og hvilken omsorgsperson hadde ansvaret for henne?
R var sluppet fra fra SIS, om hennes far er inne og soner? Hvilken omsorgsperson hadde ansvaret for henne?
Og OM M var under ansvar fra en offentlig støttekontakt så burde denne støttekontakten miste tillatelsen til slikt for hun har jo tydeligvis ikke klart jobben.

Det fanns också info här i tråden om att en av MGM även tidigare varit hotfull mot andra tjejer och hotat med kniv?
Varför har isf ingen ingripit tidigare?

Hur kunde dessa tillåtas ränna ute själva utan något hem?

Är det därför tråden fylls med ONYANSERAT nonsens och spam kring mamman för att man själv kanske är medskyldig på något sätt här? Och därför vill förflytta allt fokus på mamman hela tiden!
Är ju väldigt tydligt iaf att mer än en är SocKärring i tråden och några som jobbar på SiS. Någon säkert anhörig till MGM också.
För de slutar kommentera så fort man tar upp ngt om MGM' s anhöriga eller Soc och SiS medverkan i det här!
Väldigt genomskinligt.
Citera
2024-08-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Det fanns också info här i tråden om att en av MGM även tidigare varit hotfull mot andra tjejer och hotat med kniv?
Varför har isf ingen ingripit tidigare?

Hur kunde dessa tillåtas ränna ute själva utan något hem?

Är det därför tråden fylls med ONYANSERAT nonsens och spam kring mamman för att man själv kanske är medskyldig på något sätt här? Och därför vill förflytta allt fokus på mamman hela tiden!
Är ju väldigt tydligt iaf att mer än en är SocKärring i tråden och några som jobbar på SiS. Någon säkert anhörig till MGM också.
För de slutar kommentera så fort man tar upp ngt om MGM' s anhöriga eller Soc och SiS medverkan i det här!
Väldigt genomskinligt.

Jag är kvalificerad sockärring! Ändå nått av dom finare orden jag blivit kallad genom åren av ungdomar jag jobbat med.
Min uppfattning är att soc har fullständigt ansvar för den här skiten!! SIS kan inte besluta nånting själva, bara ge sin åsikt om läget tex om permissioner men det är soc som tar besluten. En kulle jag dör på att soc bär ansvaret här!

Ang din fråga om varför ingen ingripit tidigare när MGM varit hotfull o använt kniv, så är det väl just precis det dom gjort när hon varit placerad. Just det är ju en stor del i underlag för LVU o beslutet om placering på SIS.

Tyvärr får man inte låsa in o kasta bort nyckeln för ungdomar i Sverige. Det ska hela tiden jobbas på att dom ska ut i annan vård, att dom ska lära sig fungera ute i samhället, man testar igen o igen o igen, o det som händer under tiden man testar är att både ungdomen kan fara illa av eget beteende o samhället far illa av en ungdoms kriminalitet tex.
Men det spelar ingen roll! Dom ska ut igen snarast möjligt…
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-12 kl. 15:24.
Citera
2024-08-12, 15:25
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag är kvalificerad sockärring! Ändå nått av dom finare orden jag blivit kallad genom åren av ungdomar jag jobbat med.
Min uppfattning är att soc har fullständigt ansvar för den här skiten!! SIS kan inte besluta nånting själva, bara ge sin åsikt om läget tex om permissioner men det är soc som tar besluten. En kulle jag dör på att soc bär ansvaret här!

Ang din fråga om varför ingen ingripit tidigare när MGM varit hotfull o använt kniv, så är det väl just precis det dom gjort när hon varit placerad. Just det är ju en stor del i underlag för LVU o beslutet om placering på SIS.

Alla utredningar och omhändertaganden av dessa individer måste väl ändå ha föranletts av ett antal orosanmälningar till Soc från diverse anmälare? Förskola(dagis) , skola , anonyma personer mm ?
Inget omhändertagande utan grundläggande och utförliga utredningar ?
Citera
2024-08-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetpony
M*ya, även kallad lill*n583 på tiktok (*=a) la upp en story på sin instagram (den är privat så man måste följa för att kunna se) ett filmklipp på henne och R där det står ”Free lillasyster du är saknad ❤️”.

Jag följde enbart för att se om hon la upp något intressant, då hon började dela med sig av en hel del klipp på tiktok som hon sedan tog bort.

Men för att vara en såkallad ”vän” till båda parter dvs både M, R och E (som hon pratade om i sina TikToks) tycker jag enbart att hon visat att hon står på M & R’s sida. Hade nu E betytt något för henne så hade hon både larmat polis eftersom hon satt på informationen om att dem skulle slå henne, samt lagt upp något till minne av E? Men E verkade ju inte betyda ett skit för henne.

Det handlar inte ens vems sida man står på men ett knivmord då finns det inte sidor på samma sätt även om man är tonåring.
Citera
2024-08-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Alla utredningar och omhändertaganden av dessa individer måste väl ändå ha föranletts av ett antal orosanmälningar till Soc från diverse anmälare? Förskola(dagis) , skola , anonyma personer mm ?
Inget omhändertagande utan grundläggande och utförliga utredningar ?

Naturligtvis! O i dessa familjer när det är en följetong genom i stort sätt hela barnens liv med återkommande utredningar är det ofta vattentäta omhändertaganden.
MEN sen vilken typ av insats som bedöms behövas blir inte alltid rätt direkt av olika anledningar. Men det är en annan sak.
Citera
2024-08-12, 15:31
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Naturligtvis! O i dessa familjer när det är en följetong genom i stort sätt hela barnens liv med återkommande utredningar är det ofta vattentäta omhändertaganden.
MEN sen vilken typ av insats som bedöms behövas blir inte alltid rätt direkt av olika anledningar. Men det är en annan sak.
Ok, jag hänger med ! Tack för en bra förklaring i snårskogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in