Citat:
Ursprungligen postat av
xtriologi
Det fanns också info här i tråden om att en av MGM även tidigare varit hotfull mot andra tjejer och hotat med kniv?
Varför har isf ingen ingripit tidigare?
Hur kunde dessa tillåtas ränna ute själva utan något hem?
Är det därför tråden fylls med ONYANSERAT nonsens och spam kring mamman för att man själv kanske är medskyldig på något sätt här? Och därför vill förflytta allt fokus på mamman hela tiden!
Är ju väldigt tydligt iaf att mer än en är SocKärring i tråden och några som jobbar på SiS. Någon säkert anhörig till MGM också.
För de slutar kommentera så fort man tar upp ngt om MGM' s anhöriga eller Soc och SiS medverkan i det här!
Väldigt genomskinligt.
Jag är kvalificerad sockärring! Ändå nått av dom finare orden jag blivit kallad genom åren av ungdomar jag jobbat med.
Min uppfattning är att soc har fullständigt ansvar för den här skiten!! SIS kan inte besluta nånting själva, bara ge sin åsikt om läget tex om permissioner men det är soc som tar besluten. En kulle jag dör på att soc bär ansvaret här!
Ang din fråga om varför ingen ingripit tidigare när MGM varit hotfull o använt kniv, så är det väl just precis det dom gjort när hon varit placerad. Just det är ju en stor del i underlag för LVU o beslutet om placering på SIS.
Tyvärr får man inte låsa in o kasta bort nyckeln för ungdomar i Sverige. Det ska hela tiden jobbas på att dom ska ut i annan vård, att dom ska lära sig fungera ute i samhället, man testar igen o igen o igen, o det som händer under tiden man testar är att både ungdomen kan fara illa av eget beteende o samhället far illa av en ungdoms kriminalitet tex.
Men det spelar ingen roll! Dom ska ut igen snarast möjligt…