• 1
  • 2
2024-08-12, 16:49
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag snubblade över en video där en gubbe sätter fast metallobjekt på kroppen, medans han uppmanade folk att testa själva.

Jag testade såklart, och märkte då att visst gör magnetism att metallobjekt fastnar på min kropp.

Speciellt kapsyler, dom fungerar till och med att fästa på mina armar.

Min fråga är vad denna magnetism kan säga om en persons hälsostatus?

Är den svagare när människan är sjuk tex?
Citera
2024-08-12, 16:53
Det finns en video på detta fenomén. https://m.youtube.com/watch?v=7HfBJ9ink-Y
Citera
2024-08-12, 17:04
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag snubblade över en video där en gubbe sätter fast metallobjekt på kroppen, medans han uppmanade folk att testa själva.

Jag testade såklart, och märkte då att visst gör magnetism att metallobjekt fastnar på min kropp.

Speciellt kapsyler, dom fungerar till och med att fästa på mina armar.

Min fråga är vad denna magnetism kan säga om en persons hälsostatus?

Är den svagare när människan är sjuk tex?

Var är din plus- respektive minuspol?
Citera
2024-08-12, 17:06
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Var är din plus- respektive minuspol?

Jag vet inte.
Citera
2024-08-12, 17:08
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Jag vet inte.

Ta reda på det då. Identifiera polerna på en vanlig permanentmagnet och så gör du mätningar av fältstyrkan med den på olika platser på din kropp.

Stämmer det du påstår kommer den att suga fast långt hårdare än någon kapsyl så det blir lätt att göra.
Citera
2024-08-12, 17:22
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ta reda på det då. Identifiera polerna på en vanlig permanentmagnet och så gör du mätningar av fältstyrkan med den på olika platser på din kropp.

Stämmer det du påstår kommer den att suga fast långt hårdare än någon kapsyl så det blir lätt att göra.

Jag har en multimeter och vet att det går att bevisa jordning och att när man tar på marken eller träd medans en testpinne hålls i handen och den andra sitter i marken.. så visar multimetern elektronerna som flödar genom kroppen..

men detta magnetfält är ju nära hyn, speciellt starkt i pannan och på bröstet.. och hur menar du att det ska gå att mäta med multimeter?

Bättre att folk som testar med en kapsyl mot pannan skriver om deras magnetism håller kapsylen hårt eller löst, och hur hälsostatusen ser ut.

Jag kan ju fästa kapsyler på övre delarna av armarna, och jag är frisk. I pannan sitter kapsyler så bra att jag glömde bort att två satt där, gick upp och dom satt kvar tills jag vred huvudet snabbt.
Jag kan vinkla huvudet framåt en bra bit och kapsylen sitter kvar. Men helt hängandes kan det inte vara och hållas kvar.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-08-12 kl. 17:27.
Citera
2024-08-12, 17:26
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Jag har en multimeter och vet att det går att bevisa jordning och att när man tar på marken eller träd medans en testpinne hålls i handen och den andra sitter i marken.. så visar multimetern elektronerna som flödar genom kroppen..

men detta magnetfält är ju nära hyn, speciellt starkt i pannan och på bröstet.. och hur menar du att det ska gå att mäta med multimeter?

Bättre att folk som testar med en kapsyl mot pannan skriver om deras magnetism håller kapsylen hårt eller löst, och hur hälsostatusen ser ut.

Jag kan ja fästa kapsyler på övre delarna av armarna, och jag är frisk.

Jag har inte nämnt någon multimeter.

Du tar en permanentmagnet med utmärkta poler och sedan mäter du fältstyrkan, förslagsvis med en billig liten krokvåg.
Citera
2024-08-12, 17:33
Medlem
Skaffa järnfiltspån till helgen och utforska hur kraftlinjerna exakt går på utsidan ?

https://www.xlbygg.se/produkt/eldfas...m-jarnfilspan/
Citera
2024-08-12, 17:46
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag har inte nämnt någon multimeter.

Du tar en permanentmagnet med utmärkta poler och sedan mäter du fältstyrkan, förslagsvis med en billig liten krokvåg.

Men det är så lite kraft ändå.. men det imponerande är ju storleken på fältet.. OM det nu är mitt hjärtas magnetfält som gör att en kapsyl fäster på armen i lodrät position.. isf 20-30 centimeter "draglängd".. Jämförbart på detta viset med en mycket stark magnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Skaffa järnfiltspån till helgen och utforska hur kraftlinjerna exakt går på utsidan ?

https://www.xlbygg.se/produkt/eldfas...m-jarnfilspan/

Jävligt bra ide. Om det är safe?
Citera
2024-08-12, 17:53
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Men det är så lite kraft ändå.. men det imponerande är ju storleken på fältet.. OM det nu är mitt hjärtas magnetfält som gör att en kapsyl fäster på armen i lodrät position.. isf 20-30 centimeter "draglängd".. Jämförbart på detta viset med en mycket stark magnet.

Jävligt bra ide. Om det är safe?

Du kan väl räkna lite på det. Utgå ifrån noll-friktion för enkelhetens skull, så blir det en närmast trivial vektor att räkna på.

Och ja, du bör absolut strössla järnfilsspån över dig, ta ett foto och dela med oss sen.
Citera
2024-08-12, 17:54
Medlem
Citat:

Jag kan ju fästa kapsyler på övre delarna av armarna, och jag är frisk. I pannan sitter kapsyler så bra att jag glömde bort att två satt där, gick upp och dom satt kvar tills jag vred huvudet snabbt.
Jag kan vinkla huvudet framåt en bra bit och kapsylen sitter kvar. Men helt hängandes kan det inte vara och hållas kvar.

Vad för kapsyler pratar vi då?
öl-kapsyler i metall? är detta nån alkistrend?
kanske abstinens-svett som får den att fastna?
Citera
2024-08-12, 17:58
Medlem
Måste kapsylen vara rak?
Ibland blir den böjd när man öppnar med flasköppnare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto