2024-08-13, 18:35
Avstängd
Niggerss avatar
Är det inte bättre att bara kasta ut dem, saknar det Svenska medborgarskap så är det bara annulleras deras PUT. Varför skall de ha bidrag för att åka hem? Det kommer studsa tillbaka under nytt ID och återvarandra inge.

Ökad återvandring till hemländer av personer som har rätt att vistas i Sverige, är en målsättning i Tidöavtalet.

https://sverigesradio.se/artikel/utr...l-atervandring
Citera
2024-08-13, 18:37
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Är det inte bättre att bara kasta ut dem, saknar det Svenska medborgarskap så är det bara annulleras deras PUT. Varför skall de ha bidrag för att åka hem? Det kommer studsa tillbaka under nytt ID och återvarandra inge.

Ökad återvandring till hemländer av personer som har rätt att vistas i Sverige, är en målsättning i Tidöavtalet.

https://sverigesradio.se/artikel/utr...l-atervandring

Hur mycket skulle det kosta att återvandra en miljon tro?
Citera
2024-08-13, 18:41
Medlem
varför skall de ha bidrag ? dra in de bidrag de redan får så åker de självmant.
Citera
2024-08-13, 18:46
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
varför skall de ha bidrag ? dra in de bidrag de redan får så åker de självmant.
Detta ^
Citera
2024-08-13, 18:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
1. Alla kriminella plockas på allt de har av värde och skickas ut först.
2. Gå igenom alla som sökt asyl, fått PUT, medborgarskap osv - alla som inte visade upp id-handlingar vid ankomsten till Sverige dvs 90% skickas hem igen, oavsett vilka papper de väljer att visa upp idag.
3. Alla som försörjts genom bidrag skickas hem.
4. De som inte behärskar språket eller assimilerats skickas hem.
5. Alla som någon gång varit misstänkta för brott oavsett om de dömts eller inte skickas hem.
6. Alla i första, andra och tredje generationen som har någon som skickas ut skall också skickas hem enligt principen "man ska inte splittra familjer" Lex PK.

Kvar finns hederliga, assimilerade människor som gjort rätt för sig och kommit in i samhället och har en familj runt sig som gjort detsamma. Dessa invandrare har svenskar sannolikt noll problem med.

De enda jag kan tänka mig kan erbjudas någon form av bidrag är de i huvudsak skötsamma familjemedlemmar som skickas hem enligt Lex PK. På plats i sitt hemland kan de på nytt ansöka om att få flytta till Sverige och då får man ta ställning till vem de är, vad de gjort, vilka familjeband de har, vad de avser göra i Sverige osv. Sätt gärna mig som handläggare så ska jag granska sökande. Feta bidrag blir inte aktuellt i alla fall.
Citera
2024-08-13, 19:12
Medlem
Bartman777s avatar
Ska de få bidrag för att åka hem? Typ en avskedsgåva?
Kan de då inte bara ta bidraget, åka hem, sen söka sig till Sverige igen och upprepa? Alltså få ännu mera pengar?
Citera
2024-08-13, 19:22
Det är så bisarrt. Först skall Sverige locka hit dem med bidrag. Sen skall Sverige slänga ut dem med bidrag. Precis lika sjukt som en Monty Python sketch.
Citera
2024-08-13, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ska de få bidrag för att åka hem? Typ en avskedsgåva?
Kan de då inte bara ta bidraget, åka hem, sen söka sig till Sverige igen och upprepa? Alltså få ännu mera pengar?

Lysande affärsidé för hela jordens befolkning förutom etniska svenskar. Det kommer givetvis spridas som en löpeld över hela jorden. "De naiva svenskarna delar ut ännu mera pengar!" De korsar ju redan halva jordklotet för gratis tandvård i Sverige.
Senast redigerad av Juristen08 2024-08-13 kl. 19:32.
Citera
2024-08-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
2. Gå igenom alla som sökt asyl, fått PUT, medborgarskap osv - alla som inte visade upp id-handlingar vid ankomsten till Sverige dvs 90% skickas hem igen, oavsett vilka papper de väljer att visa upp idag.
5. Alla som någon gång varit misstänkta för brott oavsett om de dömts eller inte skickas hem.
6. Alla i första, andra och tredje generationen som har någon som skickas ut skall också skickas hem enligt principen "man ska inte splittra familjer" Lex PK.

Kvar finns hederliga, assimilerade människor som gjort rätt för sig och kommit in i samhället och har en familj runt sig som gjort detsamma. Dessa invandrare har svenskar sannolikt noll problem med.

De enda jag kan tänka mig kan erbjudas någon form av bidrag är de i huvudsak skötsamma familjemedlemmar som skickas hem enligt Lex PK. På plats i sitt hemland kan de på nytt ansöka om att få flytta till Sverige och då får man ta ställning till vem de är, vad de gjort, vilka familjeband de har, vad de avser göra i Sverige osv. Sätt gärna mig som handläggare så ska jag granska sökande. Feta bidrag blir inte aktuellt i alla fall.

Precis så👌
Citera
2024-08-13, 19:43
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Sverige registrerar det mesta och borde lätt kunna strypa bidrag och sätta stopp för det mesta...

Det är väldigt oklart varför man låter dessa territorier vara i vårt land. Varför denna empati för svin som skulle mörda dig för en tia?
Citera
2024-08-13, 20:00
Medlem
Egentligen är det ju hål i huvet att betala för de ska återvandra. Då säger vi ju redan med det att inga invandrare helst inte är önskvärda här och vi vill hellre betala för att slippa dem. De som vi helst ska bli av med är ju de som montera ner välfärden och är tärande för samhället, det är liksom dem man ska få att lämna.
Sedan kommer det garanterat öka på invandringen, så att de vill just till Sverige för får de inte stanna, så får de ju pengar för att återvandra.
Det talades ju också om ett par hundra tusen kronor som man hade tänkt.
I många fattiga länder, så kommer de ju komma hem hur förmögna som helst om man ger dem ett par hundra tusen i svensk valuta.
De som inte blir etablerade och som vi verkligen helst vill slippa ska vi sakta sänka bidragen, så de känner sig icke önskvärda och själva fattar att det är dags att packa väskan.
Vi skulle om möjligt kunna ge dem en hyfsad utbildning som fungerar bra i deras hemland och som liksom kan fungera till att vara något positivt bidragen även för det landet i form av kompetens, samt ett mindre bidrag för flyg och första tiden där nere.
Citera
2024-08-13, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Ställ upp i nästa val då får du min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in