Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-14, 13:18
Medlem
Norsk skidåkning skakas av en tragedi.

Talangen Camilla Nygård, 18, föll ihop under ett träningspass och hennes liv gick inte att rädda, skriver Expressen och VG

Den norska skidåkaren Camilla Nygård befann sig på ett träningsläger i Hovden tillsammans med sina skolkamrater från skidgymnasiet.

I samband med ett gemensamt träningspass fann man 18-åringen medvetslös. Enligt VG ska hon ha drabbats av ett hjärtstopp.

Så tragiskt så ung.. Tycker det varit mycket hjärtstopp på yngre personer nu förtiden det är skrämmande

(Mod: Om ni tycker det finns bättre kategori flytta denna till så får ni gärna flytta inlägget var lite osäker vad jag skulle posta detta inlägg)

Ni kan läsa mer här:
https://www.expressen.se/sport/langd...-traningspass/

https://www.vg.no/nyheter/i/Ppgjp0/c...ede-paa-hovden
Senast redigerad av jimmytheone 2024-08-14 kl. 13:25.
Citera
2024-08-14, 13:41
Medlem
Fibululans avatar
Jag trodde att hjärtstopp inte var dödligt om det fanns folk i närheten som kunde göra HLR?
Citera
2024-08-14, 13:46
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jag trodde att hjärtstopp inte var dödligt om det fanns folk i närheten som kunde göra HLR?

Det står att dom fann 18 åringen medvetslös.
Hon kan ju faktiskt redan ha varit död när dom hittade henne.
Senast redigerad av sfrge 2024-08-14 kl. 13:48.
Citera
2024-08-14, 13:51
Medlem
Doping?
Citera
2024-08-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Doping?

För hon är norska eller vad ? Hur många nordiska kvinnliga juniorer i 18 års åldern tror du tar doping. Inte så många tror jag. Det finns förövrigt inga bevis på doping i detta fallet och det skulle avslöjats ganska fort i så fall då Norge precis som Sverige har rigorösa doping kontroller. Du måste till och med lämna in var du är vid en viss tidpunkt till Dopingbyrån för att dom ska kunna testa dig och sen gör dom även stick kontroller och lämnar du inte in kontrollerna eller är vad du sagt du ska vara ja då kan du stängas av eller får du en prick och efter 3 prickar blir du avstängd för att missat dina kontroller så doping ja det kan vi utesluta till 99.99999 %
Senast redigerad av jimmytheone 2024-08-14 kl. 14:03.
Citera
2024-08-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
För hon är norska eller vad ? Hur många nordiska kvinnliga juniorer i 18 års åldern tror du tar doping. Inte så många tror jag. Det finns förövrigt inga bevis på doping i detta fallet och det skulle avslöjats ganska fort i så fall då Norge precis som Sverige har rigorösa doping kontroller. Du måste till och med lämna in var du är vid en viss tidpunkt till Dopingbyrån för att dom ska kunna testa dig och sen gör dom även stick kontroller och lämnar du inte in kontrollerna eller är vad du sagt du ska vara ja då får du en prick och efter 3 prickar blir du avstängd för att missat dina kontroller så doping ja det kan vi utesluta till 99.99999 %
Nu var det ett förslag som må vara lika bra som något annat. Bland unga är det mycket vanligt att stoppa i sig precis vad som som ger en det man vill ha. Ingen tror ändå att någon annan ska få reda på det och alla gör ju så. Man vill gå genvägar och vara bättre än andra. Det lär aldrig komma ut till media om det är så.
Citera
2024-08-14, 14:54
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Norsk skidåkning skakas av en tragedi.

Talangen Camilla Nygård, 18, föll ihop under ett träningspass och hennes liv gick inte att rädda, skriver Expressen och VG

Den norska skidåkaren Camilla Nygård befann sig på ett träningsläger i Hovden tillsammans med sina skolkamrater från skidgymnasiet.

I samband med ett gemensamt träningspass fann man 18-åringen medvetslös. Enligt VG ska hon ha drabbats av ett hjärtstopp.

Så tragiskt så ung.. Tycker det varit mycket hjärtstopp på yngre personer nu förtiden det är skrämmande

(Mod: Om ni tycker det finns bättre kategori flytta denna till så får ni gärna flytta inlägget var lite osäker vad jag skulle posta detta inlägg)

Ni kan läsa mer här:
https://www.expressen.se/sport/langd...-traningspass/

https://www.vg.no/nyheter/i/Ppgjp0/c...ede-paa-hovden

Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
VaccinskadaN

Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Mycket sånt på senare tid. Undrar varför?
Man skall väl inye insiuera dödsorsaker utan att ha på fötterna. En annan orsak kan ju t ex vara efterdyningarna av covid. Många tar ju inte vaccin nu om man är ung och frisk och inte har en gammal farmor man inte får smitta. Covid kan bidra till hjärt/rytmrubbningar och att de kan vara farliga visar ju inte minst fallet med den danske fotbollsspelaren Eriksen.
Man får vara försiktig om man haft covid och oavsett detta vara vaksam på arytmier om man tränar hårt.
Stackar flicka vad än det nu var som var orsaken till hennes oväntade bortgång.
Citera
2024-08-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu var det ett förslag som må vara lika bra som något annat. Bland unga är det mycket vanligt att stoppa i sig precis vad som som ger en det man vill ha. Ingen tror ändå att någon annan ska få reda på det och alla gör ju så. Man vill gå genvägar och vara bättre än andra. Det lär aldrig komma ut till media om det är så.

Ja det ligger nått i det även om jag tycker det låter osannolikt. Men som sagt det är ett är ett förslag. Och all heder till dig som håller god ton och inte går till Personangrepp som vissa här inne
Citera
2024-08-14, 16:11
Medlem
Deprimerande.

Var hon släkt med Andreas Nygård?

Man funderar också på om detta hjärtstopp var oundvikligt eller om det inducerades av hård träning.
Citera
2024-08-14, 16:26
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Då trodde du väldigt fel. Självklart kan du avlida även om någon gör HLR på dig.
Citera
2024-08-14, 16:48
Medlem
Jag riskerar inte dö på liknande vis eftersom jag har varit förståndig och lever ett förslappat liv helt fritt från några som helst hälsovådliga sportaktiviteter.
Senast redigerad av larsjohansson 2024-08-14 kl. 16:52.
Citera
2024-08-14, 17:07
Moderator
Hjv9s avatar
Trams och tjafs raderat. Håll er till topic.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in