Amerikanerna hmtar in Emerson Royal fr 15 miljoner euro en ytterst medioker hgerback som inte kan sl inlgg och ger han Kaks nummer 22 ocks man spyr. Kunde lika grna bara ha kvar Kalulu.
Det r snart Milan vila i frid. Theo, Leao, Bennacer, Mike har strre drmmar n att lira med jvla lallare dom lr vl sticka en efter en snart.
Den sportsliga ledningen r ett skmt likas garna. Zlatan r en maskot fr pengar.
Maldini r fortfarande ganska tyst borde bertta om skillsmssan och ev attackera ledningen. Dom r ju frfan Anti-Milan.
Parma spelade igr mot Palermo hemma p Tardini. Palermo vann med 1-0 och slr ut Parma. Mlskytten fr Palermo var Roberto Insigne som spelade frrut i Parma. Firade inte av respekt fr sin gamla klubb.
Innan mlet missade Parma en straff, som Dennis Man brnde. Mlvakten Alfred Gomis i Palermo var riktigt bra. Parma var flera gnger nra p gra ml, men fick inte till avsluten.
I andra halvlek, Parma hade svrt att skapa lgen, Palermo var taktisk skickliga och deras frsvarr stngde Parmas offensiva spel och ltt inte Parma komma in i straff omrdet.
Palermo vann rttvist och slr ut Serie A nykomlingen Parma.
Palermo r en kandidat att vinna Serie B denna ssong.
16 matcher i frsta omgngen i Coppa Italia spelades under helgen. Bara tre bortalag lyckades ta sig vidare: Palermo, Pisa och Cesena.
Men det r alltid en svr resa fr de mindre lagen. Jag tar Cagliari som exempel.
Carrarese besegrade Catania hemma med 2-1 i den preliminra rundan. I mndags s vann Cagliari hemma mot Carrarese med 3-1. Nsta match fr Cagliari r hemma mot Cremonese. Vinnaren i den matchen mter i ttondelsfinal regerande mstare Juventus som d kommer in i turneringen.
16 matcher i frsta omgngen i Coppa Italia spelades under helgen. Bara tre bortalag lyckades ta sig vidare: Palermo, Pisa och Cesena.
Men det r alltid en svr resa fr de mindre lagen. Jag tar Cagliari som exempel.
Carrarese besegrade Catania hemma med 2-1 i den preliminra rundan. I mndags s vann Cagliari hemma mot Carrarese med 3-1. Nsta match fr Cagliari r hemma mot Cremonese. Vinnaren i den matchen mter i ttondelsfinal regerande mstare Juventus som d kommer in i turneringen.
Intressant, Palermo var taktisk skickliga nr de kom till Tardini och vann rttvist med 1-0.
Sg inte de andra matcherna, men att Pisa gr vinner med 3-0 borta mot Frosinone r inte dligt. Verona torska hemma mot Cesena med 2-1. Cesena som var i Serie C frra ssongen, gick upp i r till B.
Venezia frlorade ocks mot ett Serie B, frlust mot Brescia borta.
Como kte ut mot Sampdoria.
Napoli hll p ka ut mot Modena, matchen avgjordes p straffar.
Roligt att du r med igen.
Hoppas p fler som kommer och testar sina kunskaper om Serie A, just nu har 5 lmnat in sina tips. P lrdag drar Serie A igng. Ska bli vldigt kul med ny ssongen.
Ska man ge sig p ett ssongstips nu nr ligan startar. Lite kvar av fnstret. Frgetecken vl frmst fr Napoli och deras Lukaku/Osimhen saga. Sen vad Milan och Juve kan hitta p. Annars blir det nog inte s mycket mer intressant som kan pverka vart jag tror lagen hamnar.
1. Inter
2. Napoli
3. Roma
4. Milan
Ja trkiga skra valet med Inter. Men allt p plats. Tidigt klara med fnstret. Klar tydlig strategi. Conte effekt ja. Men behver ett fnster och lite tid innan man kan ta tronen. ngrar mig kring Roma som jag varit negativ till innan. De Rossi har hjrtat p rtt plats. Sen har klubben vrvat riktigt bra och smart i sommar. Kul satsning som ska bra frukt tror jag. Milan har kvaliten lngst fram. Atalanta lite jojo med fjrdeplatsen.
5. Atalanta
6. Juventus
7. Udinese
8. Torino
9. Bologna
10. Fiorentina
11. Como
12 Lazio
Utmanarna. Atalanta klart starkast. Juventus virrigt fnster. Motta fortfarande oprvad. Udinese/Como verraskningslag. Bologna svrt och bygga om och dubbla Europa. Lazio floppar och Baroni kommer inte bli kvar ssongen ut.
13. Monza
14. Parma
15 Genoa
16. Cagliari
17. Venezia
Usual suspects i botten. Cagliari klarar sig efter trnarbyte. Parma stark nykomling. Genoa med svra andra ssongen och ingen Retegui. Men klarar kontraktet. Di Fransesco hller Venezia kvar.
18. Empoli
19. Lecce
20. Verona
Ja hugget som stucket lite mellan 16-20. Men tror alla nykomlingar klarar sig. Sen samma bottenlag frn frra som gr upp och fr se sig ka ur nu.
Serie A kommer visas p tv4 play sport denna ssongen.
Jaha ja, de ndrade sig. Sg nyheten precis. Jag sade upp TV4 efter den gngna ssongen. Har haft prenumeration och kollat Serie A sedan sist nr rttigheterna vara lite uppe i luften och rttighetsinnehavarna sjlv (?) startade Strive (99 kr var det d, om jag inte minns fel), sedan plockade TV4 upp det och det priset hngde med en liten stund som flyttande kund men siffran gick snabbt upp. 400 kr som de nu tar r alldeles fr mycket i mina gon. De har inte material motsvarande den siffran, appen r inte tillrckligt bra heller.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!