Resultat: Vilket lag hller du p/kommer du att flja denna ssongen?
AC Milan
16,67%
10 röster
Atalanta
3,33%
2 röster
Bologna
1,67%
1 röster
Cagliari
5,00%
3 röster
Como
1,67%
1 röster
Empoli
0%
0 röster
Fiorentina
5,00%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Hellas Verona
1,67%
1 röster
Inter
10,00%
6 röster
Juventus
8,33%
5 röster
Lazio
11,67%
7 röster
Lecce
1,67%
1 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
8,33%
5 röster
Parma
3,33%
2 röster
Roma
8,33%
5 röster
Torino
0%
0 röster
Udinese
0%
0 röster
Venezia
0%
0 röster
Ett annat lag i lgre divisioner
8,33%
5 röster
Hller inte p ngot lag - lskar italiensk fotboll helt enkelt
5,00%
3 röster
2024-08-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azisen
De r frmodligen svindyra samt att Serie A har varit otroligt dliga p att marknadsfra sig sjlva.

Serie A i TV Play 24/25
https://x.com/TV4Sport/status/182442...335029/photo/1
Citera
2024-08-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Serie A i TV Play 24/25
Hrligt!
Citera
2024-08-16, 19:56
Medlem
Spinnacers avatar
400 spnn fr Serie A fr att bara se Inter-matcher? Kommer ihg TV4 sport och Club Calcio med Hussfeldt, Birro, slund, Nordstrm kostade 75 kr/mnaden. S bra det var.
Citera
2024-08-16, 20:13
Medlem
azisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Serie A i TV Play 24/25

Fy fan vad jag lskar att ha fel ibland!
Citera
2024-08-16, 23:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vad hller Roma p med? Sklart nr man r lite positiv till dom s ska dom slja Dybala? Verkar vara lite blandat om han som pushar fr det eller Roma som vill casha in. r ju arabvrlden d. Och bara dagar innan premir. S mycket offensivt som frsvinner. Boga ryktas erstta om det gr igenom.
Citera
2024-08-17, 00:04
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vad hller Roma p med? Sklart nr man r lite positiv till dom s ska dom slja Dybala? Verkar vara lite blandat om han som pushar fr det eller Roma som vill casha in. r ju arabvrlden d. Och bara dagar innan premir. S mycket offensivt som frsvinner. Boga ryktas erstta om det gr igenom
.

Nope Arribas frn Almeria ska erstta om han lmnar.
Citera
2024-08-17, 01:27
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
Inget nytt, skrev till TV4 fr 5 veckor sen, inget svar frn de.
Enligt tvmatchen, vljer TV4 inte att frlnga Serie A rttigheterna.
Hrda tider nu fr kanaler ekonomisk, d mnga kunder vljer billigare alternativ exempel IPTV. Vilket r olagligt. Frstr de som vljer det, d alla inte har rd att betala 500 per mnad.

--------------------------------------------------------------------

Ny ssong av Serie A tipset 1X2 hr p Flashback, Trogna och nya tippare r vlkomna. Det bara klicka hr s kommer ni till Serie A tipset
Citat:
Ska man ge sig p ett ssongstips nu nr ligan startar. Lite kvar av fnstret. Frgetecken vl frmst fr Napoli och deras Lukaku/Osimhen saga. Sen vad Milan och Juve kan hitta p. Annars blir det nog inte s mycket mer intressant som kan pverka vart jag tror lagen hamnar.

Ja trkiga skra valet med Inter. Men allt p plats. Tidigt klara med fnstret. Klar tydlig strategi. Conte effekt ja. Men behver ett fnster och lite tid innan man kan ta tronen. ngrar mig kring Roma som jag varit negativ till innan. De Rossi har hjrtat p rtt plats. Sen har klubben vrvat riktigt bra och smart i sommar. Kul satsning som ska bra frukt tror jag. Milan har kvaliten lngst fram. Atalanta lite jojo med fjrdeplatsen.

Utmanarna. Atalanta klart starkast. Juventus virrigt fnster. Motta fortfarande oprvad. Udinese/Como verraskningslag. Bologna svrt och bygga om och dubbla Europa. Lazio floppar och Baroni kommer inte bli kvar ssongen ut.

Usual suspects i botten. Cagliari klarar sig efter trnarbyte. Parma stark nykomling. Genoa med svra andra ssongen och ingen Retegui. Men klarar kontraktet. Di Fransesco hller Venezia kvar.
Ja hugget som stucket lite mellan 16-20. Men tror alla nykomlingar klarar sig. Sen samma bottenlag frn frra som gr upp och fr se sig ka ur nu.
Jag startade den nya trden fr denna ssongs tabelltippning fr Serie A samt Serie B hr: (FB) Tippa p tabellerna fr Serie A & Serie B 2024/2025

^^ Hade planerat att starta denna trd tidigare n vad jag gjorde frra ret, men istllet blev det lite senare. I.o.m. att jag var s sent ute, tnkte jag att man har fram tills den andra omgngen fr att lmna in sina tips, d.v.s. kl. 18:30 den 24:e augusti 2024 fr Serie A samt kl. 20:30 den 23:e augisti 2024 fr Serie B.

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
400 spnn fr Serie A fr att bara se Inter-matcher? Kommer ihg TV4 sport och Club Calcio med Hussfeldt, Birro, slund, Nordstrm kostade 75 kr/mnaden. S bra det var.
Birro, det var lnge sedan man hrde det namnet.
Senast redigerad av NixYO 2024-08-17 kl. 01:32.
Citera
2024-08-17, 07:44
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Vad hller Roma p med? Sklart nr man r lite positiv till dom s ska dom slja Dybala? Verkar vara lite blandat om han som pushar fr det eller Roma som vill casha in. r ju arabvrlden d. Och bara dagar innan premir. S mycket offensivt som frsvinner. Boga ryktas erstta om det gr igenom.
Inte cashar dom in utan han har en utkpsklausul p blott 12 miljoner euro fr utlndska klubbar riktigt tapp bara fr De Rossi om sker.

Pstods frut att Chiesa kan vara ett alternativ om han drar vet inte vad som sker angende det.
Citera
2024-08-17, 08:05
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Jag rstade p Inter i omrstningen. Starkast lag och knappt ngon ndring sen sist ftt behlla stommen.
Ja det r ju total dominans backlinjen mittfltet och en av anfallarna dom kr ver och har frstrkt truppen ytterligare med smarta vrvningar alla utom Martnez kan g snder utan att dom ens mrker med sina breda trupp.

Behver inte ens spendera pengar i fnstret dom tar scudetton nd.

Juventus knns s jvla b ven om Motta har kommit in krvt att varannan spelare mste sljas fr att vdra truppen utan att lyckas. Nu sitter Motta dr med spelare som var onskade i brjan som han ska bygga ett lag med. Verkar vara en knepig individ.

Projekt Napoli har hllit i alla stjrnor som ville lmna imponerande fnstret r inte ver men nd dom r kvar och tagit in Conte och frstrkt med Buongiorno en ersttare till Kim ett r fr sent men nu r frsvaret inte lngre ett haveri. Tror dom kommer resa sig och ta en CL-plats helt klart nu under tryggare frvaltning.
Citera
2024-08-17, 13:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Inte cashar dom in utan han har en utkpsklausul p blott 12 miljoner euro fr utlndska klubbar riktigt tapp bara fr De Rossi om sker.

Pstods frut att Chiesa kan vara ett alternativ om han drar vet inte vad som sker angende det.
Den klausulen gllde bara en specifik period tydligen s Roma har full kontroll nu. Kontraktet gr ju ut nsta s Roma kanske vill slja men vntade ut tiden fr att f mer pengar. Eller s vill inte Dybala och frugan till Saudi.

Citat:
Paulo Dybala reportedly turned down an offer from Al Qadsiah to activate his release clause and the option has now expired, so Roma have full control of his sale.

Citat:
The option is only valid for specific periods, January 1-15 and July 1-31 at 12m for clubs outside of Italy, whereas it climbs to 20m for Serie A sides.

Halvskum klausul. Men kanske fr att skydda sig frn att tappa honom sent p fnstret utan egen kontroll. Svrt och avgra. Med tanke p skadehistorik och lder om det r bttre och frska slja och erstta. Lite smre kvalite d man nog inte kan matcha Dybalas men mer skert med tillgnglighet och yngre med mer framtid.
Citera
2024-08-17, 14:26
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Den klausulen gllde bara en specifik period tydligen s Roma har full kontroll nu. Kontraktet gr ju ut nsta s Roma kanske vill slja men vntade ut tiden fr att f mer pengar. Eller s vill inte Dybala och frugan till Saudi.

Halvskum klausul. Men kanske fr att skydda sig frn att tappa honom sent p fnstret utan egen kontroll. Svrt och avgra. Med tanke p skadehistorik och lder om det r bttre och frska slja och erstta. Lite smre kvalite d man nog inte kan matcha Dybalas men mer skert med tillgnglighet och yngre med mer framtid.
Jtteskum drfr han landa i Roma till att brja med och inte Inter/Milan nr det var p tapeten. Jvla synd nu i efterhand, han trodde han var smart och sg Roma som en sprngbrda fr att n Real/Barca etc men s blev det inte. Nu harva i EL istllet fr CL, inte spela fr dom randiga bara kunna agera som en Di Natale-figur fr sitt lag under uppbyggnad.

Frutom vrvningen av skyttekung Dovbyk tycker jag inte Roma har vrvat speciellt intressant dom har spenderat pengar men p oprvade kort eller p halvfigurer frn Ligue 1 som jag betvivlar hller mttet fr den hgre nivn.

Passar inte hans sjlvbild han lr vl lmna om inte detta fnster s om ett r. Hoppas det inte blir fr mammon i Saudi fr mnga profiler har redan frlorats s.
Citera
2024-08-17, 15:47
Medlem
Fina matcher i Serie A ikvll, och ven i Serie B, som dock tjuvstartade igr med att Brescia hemma besegrade Palermo med 1-0.

Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Ja det r ju total dominans backlinjen mittfltet och en av anfallarna dom kr ver och har frstrkt truppen ytterligare med smarta vrvningar alla utom Martnez kan g snder utan att dom ens mrker med sina breda trupp.

Behver inte ens spendera pengar i fnstret dom tar scudetton nd.
...
Jag hller med. Inter r stora favoriter, har ett gediget och vl sammansatt lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in