Citat:
Destillerat kan inte nudda plast eller gummi heller eftersom destillerat vatten är rena negativa dvs hela, joner.. fast allt giftigt har positiva dvs trasiga, joner.. vilket resulterar i att destillerat suger till sig gifter ur gummi och plast som ju görs av fossila bränslen.
I kroppen rensas gifter och plack ut effektivt eftersom allt som inte ska vara i kroppen är plussladdat.
Inte vet jag hur det egentligen fungerar eller vad joner egentligen är.. men så förklarade en doktor det sen testade jag bara att dricka det.
Jag kan definitivt förstå varför destillerat vatten gör vissa väldigt rädda för vad som egentligen händer i andra när deras kroppar blir 100% giftfria.. men att tjafsa om att rent vatten är skadligt för att mineraler destilleras bort.. det är ologiskt och orelevant när ingen nånsin skulle dricka torrt destillerat vatten utan något tillsatt, som rå citronjuice.
Man blir törstig av torrt vatten typ.
I kroppen rensas gifter och plack ut effektivt eftersom allt som inte ska vara i kroppen är plussladdat.
Inte vet jag hur det egentligen fungerar eller vad joner egentligen är.. men så förklarade en doktor det sen testade jag bara att dricka det.
Jag kan definitivt förstå varför destillerat vatten gör vissa väldigt rädda för vad som egentligen händer i andra när deras kroppar blir 100% giftfria.. men att tjafsa om att rent vatten är skadligt för att mineraler destilleras bort.. det är ologiskt och orelevant när ingen nånsin skulle dricka torrt destillerat vatten utan något tillsatt, som rå citronjuice.
Man blir törstig av torrt vatten typ.
Som sagt, din inkompetens skiner igenom så man funderar på om du klarar dagliga livet utan assistent.
Vatten är polärt laddat, det vill säga det har en negativ sida och en positiv sida, redan med den kunskapen blir man väldigt fundersam på hur du kan påstå motsatsen? För att påstå motsatsen måste ditt vatten bestå av något annat än vattenmolekyler för just dessa molekyler är polära och inget annat.
Men fantastiskt att någon som enligt Flashbacks regler klassas som myndig hittat ett vatten som inte är polärt, vad består ditt destillerade vatten av som vi andra inte vet om?
Men för att ge dig ett experiment som bara gör att du får in dig etanol om du dricker ditt destillerade vatten..
Blanda vatten och etanol och destillerat detta enlig din kunskap.
Antar att du vet att etanol har kokpunkt på 78,37 °C och att vatten vid havsnivån har 100 °C.
Detta betyder att den första vätskan som kondenseras kommer ha högre koncentration av etanol och den som kommer efter det kommer bestå mestadels av vatten.
MEN nu kommer det roliga för separationen är aldrig perfekt utan båda vätskorna kommer innehålla lite av den andra vätskan.
Vill du ha ett så rent vatten du kan komma åt krävs kompletterande metoder som aktivt kol, RO och/eller fraktionerad destillering. Räknar vi då att en kommersiell destillator har ca 1l kapacitet kan du alltså få ut 24l per dygn som då inte är 100% rent så som du vill ha det och sedan kör detta genom ett RO-filter så har du kanske kvar 18l per dygn om du har en massiv anläggning för RO.
Slarvar du sen med filterbyte för RO kommer vattnet vara "skitigt" efter det gått igenom filtret osv osv.
Med tanke på din kunskap om vattenmolekylers laddning så är det inte så troligt du sköter ditt filter ok heller.
Är det så här du gör eller du kör bara med destilering och tror det blir bra med en genomkörning?
I så fall bör du besöka ett företag som destillerar sprit för att få bättre kunskap.
Vet nu vilken konspiratör du är när du hävdar det är helt ofarligt att dricka endast destillerat vatten men vill du fortsatt hävda det kommer jag bemöta dina falska påståenden om och om igen tills du lägger av med att sprida skit.