Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-19, 07:53
  #49
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1992
Rätt intressant det du skriver.
Ska testa med att INTE dricka kranvatten och se om det hjälper / motverkar min migrän

Vem har påstått man måste dricka kranvatten?
Det man inte ska dricka i mängder eller under lång tid är just destillerat vatten av många anledningar.

Vattenbrist, eller som du vill tro kranvatten orsakar inte migrän men vattenbrist kan trigga migrän.

Om du nu har migrän så vet du troligen vad som triggar din migrän men prova du att sluta dricka kranvatten. Så länge du inte dricker destillerat vatten och får i dig korrekt mängd vätska så blir det nog bra.
Citera
2024-08-19, 09:41
  #50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Aldrig destillerar vatten, då blir man som du med en rutten hjärna.

Blev du lite överbevisad, tillverkar kroppen mineraler och vitaminer?
Ursäkta men du är ett patetiskt troll.

Ja precis, kroppen är en design som sköter vitamin och ämnestillverkningen åt sig själv, därför fick våra förfäder aldrig vitaminbrist eller cancer.. för sånt existerade inte förut när människor levde på råkost och rent vatten.

Spelar ingen roll om du är övertygad om att gudar designar kroppar som kan skapa vissa men inte alla vitaminer som behövs.

Det är din tro att gudar inte kan designa.
Jag säger bara att designen.. var det aldrig något fel på. Men det skräp som människor gav sina kroppar.. var aldrig en del av designen.. och folk blev sjuka av att dricka smutsigt kranvatten och aldrig nån råkost.

Så du som är expert har inget dricksvatten att rekommendera efter att du hävdat det värsta om det renaste vattnet?
Citera
2024-08-19, 09:45
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdasdasdL2
Tänkte ifall jag skulle posta i medicin o hälsa men testar här. Ja, nån som känner av samma problem i den numera muslimska/ukrainska orten?

Kan för övrigt bidra med observationen av att senaste året regelbundet ha sett en hysterisk cirkulering av diverse "vattenpersonal" (i brist på bättre ord) som mäter, installerar, kontrollerar och sätter nya lås på mätningsrören mm. Verkar lite uppiskad stämning kring vattnet här och pumpstationerna tycks diskret ronderas av säkerhetspersonal som ej gjorts förut. Verkar vara hostila gangstersnubbar i samarbete med myndigheterna? Har försökt prata med flera olika bland annat mätkillarna men de spelar dumma, vill inte svara och/eller inte säger nåt som om de lajvar skyddsvakter på skyddsobjekt, diverse omärkta bilar.

Ja och de där 'polska' fiskegubbarna som senaste 50 åren alltid manimenat små vitfisk och ätit fångsten efteråt t.om de har försvunnit? Tror jag såg fiskfjäll på en sten förra året senast. Några år sedan sattes det upp skyltar på 3 eller 4 olika språk runt Marabou-fabriken i väsby att hela jävla vattnet megaförgiftat med PCB och grejer. Men trots att vattnet hänger ihop i hela norrort så finns det bara max en handfull utplacerade skyltar lokalt, som om inte skiten sprider sig?

Där barnfamiljer brukar bada är det uppsatta meme-skyltar med smilyes och emojis från myndigheterna där man informeras upp till fyra eller 5 stjärnor angående badkvalitén, ofta ligger det på en stark tvåa eller trea, men ibland drar de till med en fyra eller till och med femma, ja, det är lite "hipp som happ" och skylten (hälften av ett A4-papper) består av en typ 70cm lång träpinne som blåser omkull vid lite vind typ.

Vad är det som händer? Jag vågar inte dricka kranvattnet längre. Köttet i de stora butikerna ska vi inte ens prata om, jag vågar inte längre äta svenskt kött, det är direkt livsfarligt och ingen bland personalen har någonsin hört nån som blivit sjuk av köttet nånsin, men man hör så jävla många i orten som blivit sjuka ändå. Ofta har de en snygg tjej som front som kör blondinbella-stuket, men när man frågar mer så skickar de fram nån tattuerad motorcykelkille att spänna biceps nära ens ansikte. Man kan tro det är en satir på Rysslands 90-tal, eller nån form av fluid KOD 291.

Tycker dessutom att vattnet beter sig märkligt när en kokar upp det, som om kemikalier bränner av vid ytan? Närmst en psykadelisk upplevelse.

Är det en konspiration? Självklart diskuterar jag inte med "Sverige har aldrig varit tryggare"-svenskarna, jag är ju "psyksjuk". Hur långt ifrån är vi där vatten på dunk blir standardiserat i svenska hushåll? Känner det är väldigt nära nu. Kan man själv mäta vattenkvalitén med diverse instrument? Jag ska inte fly utomlands utan kommer bo kvar i orten tills jag dör.


Nej, jag är inte narkotikapåverkad. Heja systembolaget, mångkultur, feminism, ukraina och sånt. Kan vi diskutera nu? Tack!
Du blandar äpplen och päron.
Citera
2024-08-19, 09:46
  #52
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja precis, kroppen är en design som sköter vitamin och ämnestillverkningen åt sig själv, därför fick våra förfäder aldrig vitaminbrist eller cancer.. för sånt existerade inte förut när människor levde på råkost och rent vatten.

Spelar ingen roll om du är övertygad om att gudar designar kroppar som kan skapa vissa men inte alla vitaminer som behövs.

Det är din tro att gudar inte kan designa.
Jag säger bara att designen.. var det aldrig något fel på. Men det skräp som människor gav sina kroppar.. var aldrig en del av designen.. och folk blev sjuka av att dricka smutsigt kranvatten och aldrig nån råkost.

Så du som är expert har inget dricksvatten att rekommendera efter att du hävdat det värsta om det renaste vattnet?

Du tror bevisligen en jävligt massa skit, jag grundar mig på fakta vilket du inte gör.

Man ska inte dricka destillerat vatten oavsett om dina tomtar tror annat.
Citera
2024-08-19, 09:59
  #53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du tror bevisligen en jävligt massa skit, jag grundar mig på fakta vilket du inte gör.

Man ska inte dricka destillerat vatten oavsett om dina tomtar tror annat.

Folk som mig själv som dricker destillerat har inte märkt det som du fantiserar om.

Man kan ju testa.. tycker jag.. innan man hävdar att man vet nått.

Är det farligt så känner man väl nånting som tyder på det.

Kan du som aldrig skulle dricka destillerat förklara vad för hemskt som händer i oss som dricker destillerat?

Vi får mineraler från frukt och grönt, men du anser att vattnet måste innehålla mineraler? Hur mycket?

Om destillerat består av 99,99% vatten och 0,01% mineraler, hur mycket mineraler ska det ha? 1%?
Det vore väl 1 gram havssalt ungefär på en liter, är det nyttigt vatten om vi lägger ett gram havssalt i 1 liter destillerat?

Du som akvariumexpert vet allt om människors dricksvatten?

Jag säger som Dr Cassar.. -fy skäms på dig!
Du försöker skrämma bort folk från rent vatten i en redan för giftig miljö.
Citera
2024-08-19, 10:24
  #54
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Folk som mig själv som dricker destillerat har inte märkt det som du fantiserar om.

Man kan ju testa.. tycker jag.. innan man hävdar att man vet nått.

Är det farligt så känner man väl nånting som tyder på det.

Kan du som aldrig skulle dricka destillerat förklara vad för hemskt som händer i oss som dricker destillerat?

Vi får mineraler från frukt och grönt, men du anser att vattnet måste innehålla mineraler? Hur mycket?

Om destillerat består av 99,99% vatten och 0,01% mineraler, hur mycket mineraler ska det ha? 1%?
Det vore väl 1 gram havssalt ungefär på en liter, är det nyttigt vatten om vi lägger ett gram havssalt i 1 liter destillerat?

Du som akvariumexpert vet allt om människors dricksvatten?

Jag säger som Dr Cassar.. -fy skäms på dig!
Du försöker skrämma bort folk från rent vatten i en redan för giftig miljö.

För något inlägg sedan sa du att ni var extremt få, du minns inte vad du skrivit för några minuter sedan. Lite kass kemi i kroppen kanske?

Javisst, du får tro på din konspirationsdoktor om du vill men ge fan i att sprida dyngan som om den vore sanning.

Ge mig 4 vetenskapliga dokument som visar att det är helt ofarligt och rentav en kanonbra vätska att dricka. Vi vet ju genom dig att det skadar tankeförmågan och närminnet och skapar paranoida tendenser.

Nu är det inte havssalt som kroppen behöver, du fick en lista innan. Skadar även överdrivet drickande av destillerat vatten synen och läsförmågan?

Som sagt, du gör jag du vill med din kropp men ge fan i att vara en desinformationstomte som drar ner fler i skiten.

Finns sidor som påstår att destillerat vatten botar cancer, om så var fallet skulle inte cancer funnits idag.
Man uppmanar svårt sjuka att avstå effektiv behandling för att bara dricka destillerat vatten osv.

Sprid inte skit om du inte kan backa upp det, speciellt när du bevisligen har noll koll på elektrolyter i kroppen.

Du skulle inte hoppat av skolan så hade du förstått hur korpen fungerar, man behöver inte ens ha universitetsnivå på sina studier.

Du kan även prata med extremsportarna på Mt Everest om vad de anser om att dricka destillerat vatten. Jag träffade en av dessa för ett tag sedan där vi diskuterade överlevnaden där uppe på ca 6000m höjd (alltså inte toppen).
Citera
2024-08-19, 10:39
  #55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
För något inlägg sedan sa du att ni var extremt få, du minns inte vad du skrivit för några minuter sedan. Lite kass kemi i kroppen kanske?

Javisst, du får tro på din konspirationsdoktor om du vill men ge fan i att sprida dyngan som om den vore sanning.

Ge mig 4 vetenskapliga dokument som visar att det är helt ofarligt och rentav en kanonbra vätska att dricka. Vi vet ju genom dig att det skadar tankeförmågan och närminnet och skapar paranoida tendenser.

Nu är det inte havssalt som kroppen behöver, du fick en lista innan. Skadar även överdrivet drickande av destillerat vatten synen och läsförmågan?

Som sagt, du gör jag du vill med din kropp men ge fan i att vara en desinformationstomte som drar ner fler i skiten.

Finns sidor som påstår att destillerat vatten botar cancer, om så var fallet skulle inte cancer funnits idag.
Man uppmanar svårt sjuka att avstå effektiv behandling för att bara dricka destillerat vatten osv.

Sprid inte skit om du inte kan backa upp det, speciellt när du bevisligen har noll koll på elektrolyter i kroppen.

Du skulle inte hoppat av skolan så hade du förstått hur korpen fungerar, man behöver inte ens ha universitetsnivå på sina studier.

Du kan även prata med extremsportarna på Mt Everest om vad de anser om att dricka destillerat vatten. Jag träffade en av dessa för ett tag sedan där vi diskuterade överlevnaden där uppe på ca 6000m höjd (alltså inte toppen).

Destillerat motverkar faktist cancer genom att ha ett neutralt ph värde på ph 7,365 vilket tumörer inte tål.
Jag har en tråd om Otto Warburg som gjorde bra vetenskap som bevisade att cancer behöver cirka 33% lägre ph än neutralt annars krymper tumörerna. Därför kan destillerat effektivt hjälpa till att pusha upp ph-värdet över den där 33% tröskeln som Warburg dokumenterade.

Låt mig gissa nu.. du vet bättre än nobelprisvinnaren Otto Warburg gällande ph?

Att destillerat är neutralt i ph-värdet var också nått som Dr Cassar nämnde, men som det var lite svårt att hitta info om eftersom folk som dig själv har spridit sååå mycket kass info att det tillslut blev svårt att hitta korrekt info om destillerat dricksvatten.

SKÄMS!
__________________
Senast redigerad av KungPungPat 2024-08-19 kl. 10:45.
Citera
2024-08-19, 10:41
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Destillerat motverkar faktist cancer genom att ha ett neutralt ph värde på ph 7,365 vilket tumörer inte tål.
Jag har en tråd om Otto Warburg som gjorde bra vetenskap som bevisade att cancer behöver cirka 33% lägre ph än neutralt annars krymper tumörerna. Därför kan destillerat effektivt hjälpa till att pusha upp ph-värdet över den där 33% tröskeln som Warburg dokumenterade.

Låt mig gissa nu.. du vet bättre än nobelprisvinnaren Otto Warburg gällande ph?

Att destillerat är neutralt i ph-värdet var också nått som Dr Cassar nämnde, men som det var lite svårt att hitta info om eftersom folk som dig själv har spridit sååå mycket kass info att det tillslut blev svårt att hitta korrekt info om destillerat dricksvatten.
Destillerat vatten som dryck har andra, potentiellt, livsfarliga nersidor.
Citera
2024-08-19, 10:49
  #57
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Destillerat motverkar faktist cancer genom att ha ett neutralt ph värde på ph 7,365 vilket tumörer inte tål.
Jag har en tråd om Otto Warburg som gjorde bra vetenskap som bevisade att cancer behöver cirka 33% lägre ph än neutralt annars krymper tumörerna. Därför kan destillerat effektivt hjälpa till att pusha upp ph-värdet över den där 33% tröskeln som Warburg dokumenterade.

Låt mig gissa nu.. du vet bättre än nobelprisvinnaren Otto Warburg gällande ph?

Att destillerat är neutralt i ph-värdet var också nått som Dr Cassar nämnde, men som det var lite svårt att hitta info om eftersom folk som dig själv har spridit sååå mycket kass info att det tillslut blev svårt att hitta korrekt info om destillerat dricksvatten.
Destillerat vatten har inte ett pH som är neutralt vilket du borde veta som påstås dricka det.

Vanligen hamnar det runt 5.5 till 6.5 pH
Låt se nu om du förstår varför det blir så, för du har väl mätt själv och du har väl den kunskap du påstår sig ha?
Teoretiskt borde det hamna på 7 men i verkliga livet där de flesta lever och bor blir det inte så.

Det blir mer och mer uppenbart att du inte har den kunskap du påstår dig ha eller ens faktiskt dricker skiten du rekommenderar då du inte ens vet dess pH.

Du bör växa upp och sluta sprida lögner om vad du kan och vet för det du sprider kan skada andra.
Citera
2024-08-19, 10:51
  #58
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Destillerat vatten som dryck har andra, potentiellt, livsfarliga nersidor.

Jasså.
Vilket vatten rekomenderar du då till folk som fått nog av mysteriska ämnen i deras kranvatten?
Citera
2024-08-19, 10:54
  #59
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jasså.
Vilket vatten rekomenderar du då till folk som fått nog av mysteriska ämnen i deras kranvatten?

Definitivt inte destillerat vatten eftersom det över tid kan ge skador.
Citera
2024-08-19, 10:56
  #60
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Destillerat vatten har inte ett pH som är neutralt vilket du borde veta som påstås dricka det.

Vanligen hamnar det runt 5.5 till 6.5 pH
Låt se nu om du förstår varför det blir så, för du har väl mätt själv och du har väl den kunskap du påstår sig ha?
Teoretiskt borde det hamna på 7 men i verkliga livet där de flesta lever och bor blir det inte så.

Det blir mer och mer uppenbart att du inte har den kunskap du påstår dig ha eller ens faktiskt dricker skiten du rekommenderar då du inte ens vet dess pH.

Du bör växa upp och sluta sprida lögner om vad du kan och vet för det du sprider kan skada andra.

Destillerat är "nollställt" vatten som återgår till neutralt ph. Känner inte att jag behöver testa detta eftersom det är så uppenbart att 99,99% vatten är neutralt.
När jag testade kranvatten sist så var det runt ph 5-6 pga tillsatser , cancerframkallande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in