2024-08-21, 14:04
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför skulle han blivit skyldig till vållande till annans död när någon springer ut på vägen framför bussen (eller vilket fordon som helst på vägen)?

Precis vad jag tänkte också. Noll koll.
Citera
2024-08-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Tjenare jag va fan ett vittne till olyckan mannen har sprungit över buss torget i Brommaplan och försökt stoppa bussen för han ville hoppa på så mannen ställer sig framför bussen och försöker stanna den men busschauffören börjar återigen köra så fort mannen har flyttat på sig då springer mannen längs bussen vid höger sida av färdriktning och då antar jag att han måste ha snubblat eller fastnar under täcket och de då han hamnar under bussen. Bussen av någon anledning fortsätter och kör men stanna efter mannen har blivit påkörda av de andra hjulet (mitten hjulet) på den blåa bussen så dom är lite längre sen när jag vandrar till scenen där han ligger fastklämd under så ser man att han i princip vikt på mitten och fått hela ryggraden uppskrapad och blöder kraftigt o de är olyckan mannen överlevde inte

Usch vad klantigt.
Måste varit drogad alternativt full vid tillfället.
Riskera livet för att hinna med bussen?
Som Einstein skall ha sagt: det enda oändliga i livet är människors dumhet.
RIP
Citera
2024-08-21, 14:26
Medlem
CombatMans avatar
Hörde något om att den påkörde var känd från teve. Initialer FL. Bland annat vunnit tevetävlingen Genikampen för 10 år sedan.
Citera
2024-08-21, 14:28
Medlem
oboyskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Usch vad klantigt.
Måste varit drogad alternativt full vid tillfället.
Riskera livet för att hinna med bussen?
Som Einstein skall ha sagt: det enda oändliga i livet är människors dumhet.
RIP

Tro mig när jag säger att denna människa var allt annat än dum med tanke på det han arbetade med och brann för. Alla gör vi förhastade och ogenomtänkta beslut, inga droger eller alkohol inblandat, bara fruktansvärt tragiskt.
Citera
2024-08-21, 14:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatMan
Hörde något om att den påkörde var känd från teve. Initialer FL. Bland annat vunnit tevetävlingen Genikampen för 10 år sedan.

Åh helvete då vet jag ju vem det är! Hur säkra uppgifter?
Citera
2024-08-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatMan

Det stämmer att den personen avlidit idag eller igår. På hans facebooksida skriver hans vänner minnesord. Men finns det något sätt att få bekräftat att den avlidne i den här bussolyckan och den person du syftar på är samma?
Citera
2024-08-21, 14:36
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel

Från hans facebook sida:

fredags möttes vi för första gången på goto10. Vi skulle inleda ett samarbete och den här veckan skulle vi podda. Jag undrade så varför du inte svarade på mina meddelanden men nu vet jag varför. Det är så oändligt sorgligt och tragiskt.
Citera
2024-08-21, 14:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det stämmer att den personen avlidit idag eller igår. På hans facebooksida skriver hans vänner minnesord. Men finns det något sätt att få bekräftat att den avlidne i den här bussolyckan och den person du syftar på är samma?

Deltagare i ”Genikampen”? Enligt vittnesuppgifter i tråden så var det motsatsen till ett geni som orsakade olyckan.
Citera
2024-08-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det gjorde han ju visst. Bussföraren stannade när killen stod framför och viftade. Killen flyttar på sig och tror kanske då att bussen ska öppna dörren och släppa på honom. Istället kör bussen vidare när killen flyttat sig! Bussföraren måste vara efterbliven om han inte fattade att killen ville åka med! Alt ett äckel med översittarattityd som vill utöva sin makt!
Översittare är väl killen som tror att han bestämmer när man kan stiga på. Har han missat bussen får han vänta på nästa. Nu var det ju ändå i huvudkommunen, med rikets bästa kollektivtrafik, och inte på någon liten ort där det går en buss varannan timme. Sista resan blir dock som enda passagerare och den behöver han inte jaga.
Citera
2024-08-21, 14:54
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Från hans facebook sida:

fredags möttes vi för första gången på goto10. Vi skulle inleda ett samarbete och den här veckan skulle vi podda. Jag undrade så varför du inte svarade på mina meddelanden men nu vet jag varför. Det är så oändligt sorgligt och tragiskt.

Men vem fan skriver så på någons FB-sida. Så dumt. Grabben hade precis blivit miljonär, varför tog han inte taxi?
Citera
2024-08-21, 14:55
Medlem
Helvete såg nu...killen var ju med i Sommarlov i år, jag och barnen var helt häpna av hans robot som han var där med..

Nu blev verkligen Sverige av med ett riktigt geni..:/
Citera
2024-08-21, 15:06
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel

Sök på namnet på Facebook så bekräftas det i flera inlägg av personer som verkar känna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in