2024-08-21, 21:33
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Men då borde chauffören känt igen honom om han nyss satt på bussen och precis gått av och förstått att han hade ville få chaufförens uppmärksamhet. Kan inte vara så många som åker den bussen kl. 22.00 en tisdagskväll.

Otrolig iakttagelse. Det talar mot teorin om kvarglömt föremål (laptop, robot, hemliga dokument, etc). Jag funderar på ifall det var en buss mot Bromma för flyg. Missa flyg är ju jobbigt.

Men om man har så bråttom att man är redo att jaga bussar, varför tar man ej taxi… ? Killen var inte direkt fattig.
Citera
2024-08-21, 21:36
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Man måste göra så. Om man skulle stå och vänta på varenda lallare som kommer springande skulle ju alla bussens passagerare som redan sitter på den, bli försenade. Dessutom skulle de som står efter linjen längre fram, få vänta längre.

Är det så svårt att fatta?

Håller med. Men det är egentligen lite värre än så. Som chaufför vill du inte stanna och plocka upp en aggressiv person som bankar på bussen. Det vill nog inte passagerarna som redan finns på bussen heller.

Har själv varit med om när en pundare drog en vinpava i sidorutan på 46:an en gång för länge sedan. I Stockholm är inte alla helt stabila.
Citera
2024-08-21, 21:37
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Otrolig iakttagelse. Det talar mot teorin om kvarglömt föremål (laptop, robot, hemliga dokument, etc). Jag funderar på ifall det var en buss mot Bromma för flyg. Missa flyg är ju jobbigt.

Men om man har så bråttom att man är redo att jaga bussar, varför tar man ej taxi… ? Killen var inte direkt fattig.

Går inga flygbussar från Brommaplan, och sista flyget går hur som helst vid niorycket. Det är mystiskt vad han skulle på den här bussen att göra.
Senast redigerad av Andy Flag 2024-08-21 kl. 21:39.
Citera
2024-08-21, 21:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Det flygs inte sena kvällar och nätter från Bromma så nej.
Citera
2024-08-21, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Håller med. Men det är egentligen lite värre än så. Som chaufför vill du inte stanna och plocka upp en aggressiv person som bankar på bussen. Det vill nog inte passagerarna som redan finns på bussen heller.

Har själv varit med om när en pundare drog en vinpava i sidorutan på 46:an en gång för länge sedan. I Stockholm är inte alla helt stabila.
Jag var med om liknande. Det är bara att lägga ut blinkersen, ge max vänsterratt och listigt dra iväg.
Citera
2024-08-21, 21:45
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Går inga flygbussar från Brommaplan, och sista flyget går hur som helst vid niorycket. Det är mystiskt vad han skulle på den här bussen att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det flygs inte sena kvällar och nätter från Bromma så nej.

Nähäpp, min ledande arbetshypotes punkterade ni som en sten. Vet vi vilken buss det rör sig om öht?
Citera
2024-08-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Nej inte riktigt sån buss det var 176/177 så inte riktigt en sån buss, börjat tog min lilla promenad till där bussen hade stannat så låg han typ viken på mitten och uppskrapad rygg så man kunde se ryggraden av mitt samtal med min flickvän gick de åtminstone 3-4 minuter innan OV var där och spärrade området sen ytterligare nån minut tills ambulansen brandkår och polis var närvarande men fick info av polis att han inte överlevde
Hur då "vikt på mitten", har svårt att se det framför mig?
Citera
2024-08-21, 21:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Det är många som glömmer bort att bussarna är chaufförernas arbetsplats och inte några personer som kör omkring som någon slags social hjälpverksamhet och plockar upp folk lite här och där för att de är dåliga på att passa bussens avgångstider.
Citera
2024-08-21, 21:52
Medlem
Kalliss avatar
"Se SVT:s tidigare rapportering med AI-experten Fredrik ”Robot-Fredrik” Löfgren, som avled efter en bussolycka i Stockholm under tisdagen"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ka-i-stockholm

RIP
Senast redigerad av Kallis 2024-08-21 kl. 21:54.
Citera
2024-08-21, 21:54
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är många som glömmer bort att bussarna är chaufförernas arbetsplats och inte några personer som kör omkring som någon slags social hjälpverksamhet och plockar upp folk lite här och där för att de är dåliga på att passa bussens avgångstider.

Tror alla kan enas om att detta var en olycka med maximalt olycklig utgång.
Citera
2024-08-21, 21:56
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Nähäpp, min ledande arbetshypotes punkterade ni som en sten. Vet vi vilken buss det rör sig om öht?

Bör ha varit linje 177 avg 21.43, ledbuss. Kan ha varit en duktigt försenad linje 117, men mindre troligt.
Citera
2024-08-21, 21:57
Medlem
Citat:
Genikampen, säsong 1. Han vann, och var väl den enda som egentligen hade särskild hög IQ den omgången.

Jo, han forskade på LiTH om AI https://liu.se/medarbetare/frelo91

Väldigt tråkigt; vi behöver fler som honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in