Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Om det inte alltid fanns kta, villiga mn hur hade det blivit med dekadensen d?
Med mer terhllsamma mn hade kanske det blivit fler barn gjorda d det hade funnits mindre urval fr kvinnor vilket hade gjort att fler ingick frhllande istllet fr att sitta p Tinder.

Typiskt ni kvinnor att se allt svart och vitt. I verkligheten r det s att topp 20% av mnnen ligger med FLERA kvinnor p t.ex Tinder. 80% av mnnen fr ingenting. Dessa topp 20% av mnnen har harem med kvinnor.

Och ja, i ett traditionellt samhlle med sunda vrderingar hade ven dessa mn med harem blivit straffade.
Citera
2024-08-21, 20:31
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kvinnor kan ocks vara predatorer och dessa sker sig sklart ocks till verksamheter dr "tillgngen" p barn r stor. Kvinnor har ven den "frdelen" att ingen tittar snett p dem nr de jobbar med barn och fr d tyvrr strre mjligheter att beg vergrepp, d de oftare kan vara ensam med offren... Men, frstr vad du menar - jag hade ocks knt mig tryggare med enbart kvinnor p ett dagis fr mina ev. barn...

andra sidan r riskerna betydligt lgre nr det kommer till smittspridning och fysiska skador om ens barn rkar ut fr en kvinnlig pedofil. Men visst har du rtt att det ocks finns farliga kvinnor.
Citera
2024-08-21, 21:20
Medlem
Den demografiska utmaningen fr oss som samhlle r inte att en femtedel eller en fjrdedel av alla kvinnor inte vill eller inte kan f barn. Problemet r att alltfr mnga vlfungerande, stabila och fertila kvinnor njer sig med ett eller tv barn.

Det beror frmst p en normfrskjutning i samhllet, som gr att frldrar anser sig behva lgga ner en vldig massa tid p sina barn fr att vara goda frldrar (vilket bara krvs de frsta ren - sedan r det bttre fr barn att klara sig sjlva) och som gr att det anses trashigt att ha mnga barn (svida du inte r VD, advokat eller liknande). Detta gr att gra ngot t genom att de av oss som tycker att ett samhlle fullt av barn r ett bra samhlle framhller just detta: att barn frn sex - sju rs lder klarar sig bst ju mer de fr gra p egen hand och att det r fullt normalt och ngot bra med stora familjer.
Citera
2024-08-21, 21:34
Medlem
Carrocks avatar
Jag upplever det ocks som en trend. Hela tiden ska det ptalas att man minsann inte vill ha barn, det verkar vara viktigt att skriva ut det av ngon anledning.

Det gjordes ju till och med ett tv-program med den dr Terese fr ngra r sedan i flera avsnitt om att hon inte vill ha barn.

Vad ska man gra med den informationen?
Citera
2024-08-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
r det manliga eller kvinnliga kollegor som tjatar om sina barn?

Bde och.
Citera
2024-08-21, 21:46
Avstngd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jag upplever det ocks som en trend. Hela tiden ska det ptalas att man minsann inte vill ha barn, det verkar vara viktigt att skriva ut det av ngon anledning.

Det gjordes ju till och med ett tv-program med den dr Terese fr ngra r sedan i flera avsnitt om att hon inte vill ha barn.

Vad ska man gra med den informationen?
Hon gjorde en dokumentr fr att hon sjlv r olmplig som mamma (har panikngest osv) och stndigt fr hra massa tjat om hur hon borde f barn. S hon frgade flera barnlsa knda kvinnor vad de knde och de berttade sin version. Inget skryt allts.
Citera
2024-08-21, 21:48
Medlem
1procentares avatar
Bara loosers som inte skaffar barn. Det r det enda vi r hr fr och skall gra precis som att leva.

Men bra att vissa inte fortplantar sig fr vill man inte ha barn r det ngot fel i huvudet
Citera
2024-08-21, 21:51
Medlem
Ja, tyvrr har vi ett stort problem. Det r att det numer r fult att skaffa barn tidigt. Skaffa barn frst satsa p karrir sen. Jag har ftt barn sent och nskar att jag gjort det tidigare. Jobbar p det andra barnet. Tyvrr blir det nog inget tredje.

Jag hyllar alla som skaffar flera barn. p sociala medier s frsker alla att frska f det att vara dligt nr ngon skaffar flera barn. Jag frsker vara en motvikt. Utan barn kommer vr nation att frsvinna. Ska uppfostra min son att vilja ha mnga barn. Bra gener br spridas. Bortkastat annars. Livet r s kort att det br upplevas med barn.
Citera
2024-08-21, 22:00
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Hon gjorde en dokumentr fr att hon sjlv r olmplig som mamma (har panikngest osv) och stndigt fr hra massa tjat om hur hon borde f barn. S hon frgade flera barnlsa knda kvinnor vad de knde och de berttade sin version. Inget skryt allts.

Har inte sett den. Hon gr som hon vill. Men vet att hon hela tiden skulle ptala att hon inte vill ha barn, precis hela tiden.
Citera
2024-08-21, 22:04
Avstngd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Har inte sett den. Hon gr som hon vill. Men vet att hon hela tiden skulle ptala att hon inte vill ha barn, precis hela tiden.
Hon ville vl egentligen, och stllde sig frgande till det. Men har senare kommit fram till att hon inte ska ha det. Och hon fick vl mycket frgor och skit s hon behvde frklara sig.

Men ja, allt som r content liksom
Citera
2024-08-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Bara loosers som inte skaffar barn. Det r det enda vi r hr fr och skall gra precis som att leva.

Men bra att vissa inte fortplantar sig fr vill man inte ha barn r det ngot fel i huvudet

Haha sjlvklart inte fjant. Bara en fntratt tror att ngonting som hnder apfolket p jorden skulle ha ngon som helst pverkan p det 13 miljarder r gamla universum
Citera
2024-08-21, 22:06
Avstngd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Ja, tyvrr har vi ett stort problem. Det r att det numer r fult att skaffa barn tidigt. Skaffa barn frst satsa p karrir sen. Jag har ftt barn sent och nskar att jag gjort det tidigare. Jobbar p det andra barnet. Tyvrr blir det nog inget tredje.

Jag hyllar alla som skaffar flera barn. p sociala medier s frsker alla att frska f det att vara dligt nr ngon skaffar flera barn. Jag frsker vara en motvikt. Utan barn kommer vr nation att frsvinna. Ska uppfostra min son att vilja ha mnga barn. Bra gener br spridas. Bortkastat annars. Livet r s kort att det br upplevas med barn.
Ja det hller jag med om. Nr unga kvinnor fr barn ses det alltid som ett misstag av omgivningen. S behver det verkligen inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in