Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-21, 09:19
Medlem
HomoHitlers avatar
Jag har alltid varit frvnad ver trenden p sociala media att skryta om att man inte kommer skaffa barn.

Att inte vilja ta hand om barn kan jag delvis frst, men att inte vilja sprida sitt dna... Ngot av det mest naturliga fr en knsmogen individ r ju just att frska frka sig.

Nu pratar jag inte om verbefolkning yadayada, utom om just detta att frtrycka en naturlig drift och sedan skryta om det... "Jag r barnfri, jag kan resa hurra!", "Jag har gjort karrir, dricker vin i soffan, hurra!" osv som , i 99%, av fallen r medellders kvinnor.

Oftast kompenserar dessa personer med bilder p djur och kallar dem sina barn, hr ofta folk sga "Jag har inga barn, mina hundar r mina barn", ja men frmodligen skulle inte dina barn ta upp dig om du dog och lmnades ensam...

Ngon mer som reflekterat ver detta?
Citera
2024-08-21, 09:30
Medlem
Ingen trend verhuvudtaget
Citera
2024-08-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Jag har alltid varit frvnad ver trenden p sociala media att skryta om att man inte kommer skaffa barn.

Att inte vilja ta hand om barn kan jag delvis frst, men att inte vilja sprida sitt dna... Ngot av det mest naturliga fr en knsmogen individ r ju just att frska frka sig.

Nu pratar jag inte om verbefolkning yadayada, utom om just detta att frtrycka en naturlig drift och sedan skryta om det... "Jag r barnfri, jag kan resa hurra!", "Jag har gjort karrir, dricker vin i soffan, hurra!" osv som , i 99%, av fallen r medellders kvinnor.

Oftast kompenserar dessa personer med bilder p djur och kallar dem sina barn, hr ofta folk sga "Jag har inga barn, mina hundar r mina barn", ja men frmodligen skulle inte dina barn ta upp dig om du dog och lmnades ensam...

Det r fr att de frsker kontrollera narrativet.
Det bygger p oskerhet.
S folk runtom inte ska tro illa om henne fr att hon inte ha barn s gr hon ut och bygger den bilden.

Som du anmrkt p s r det alltid kvinnor, alltid r det kvinnor som mste g ut i sociala medier och skryta om hur mnga de har sex med eller varfr de r som de r. "titta p mig, titta p mig""jag har haft sex med 200 killar det hr ret""jag r s speciell fr att jag fddes med 3 hl".

Om ett par r kommer sedan videos om hur allt r mns fel, "finns inga bra mn i vrlden""allt r mns fel, jag blev sexuellt utnyttjad av mig nr jag lg runt #womenpower"
Citera
2024-08-21, 09:36
De r en avvikelse; en av bokstverna i HBTQABCDEFGH. Och tnk s ensamma de blir p gamla dar - inga barn eller barnbarn som kommer och hlsar p. Jag beklagar deras de, fr de har inte frsttt vad livet gr ut p.
Citera
2024-08-21, 09:37
Medlem
pojkpingiss avatar
Knappast en trend. Kvinnor skryter knappast om att de inte tnker skaffa barn - de dryftar. Vldigt stor skillnad.
Citera
2024-08-21, 09:38
Medlem
Huhhhhhs avatar
Nej jag har inte reflekterat ver det hr. Jag ser noggrant till att inte gra det.

Om man ska tro riktningen p ditt resonemang till fullo s r vl svar ganska verfldiga. Folk som skaffar barn tnker att de gjort rtt (frhoppningsvis) och folk som inte skaffar barn vill tnka att de gjort rtt. Just fr att det r en relativt svr situation att gra ngonting t i mnga avseenden.
Citera
2024-08-21, 09:38
Medlem
Detta r en tydlig trend. Vi r i dekadens med populationskollaps i spetsen p grund av feminism som tyvrr hjrntvttat en hel generation kvinnor att tro att lycka finns p arbetsmarknaden. Preventivmedel har skapat en onaturlig livskurs fr kvinnor. S r det. Gilla lget.
Citera
2024-08-21, 09:46
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler

Ligger lika mycket sanning i det som nr fula personer sger att dom valt att vara singel fast sanningen r att dom inte lyckas hitta ngon som vill ha dom.

Frun kollade p Frsta daten p SVT och dr va ett lysande exempel p det.
En lesbisk ugly person som sa att hon inte haft ngot frhllande fr att hon valt att va ensam.
Sen gr hon p 1 date och blir dunderkr i frsta mnniskan som visar intresse.

Det r trend i att gra karrir och nr tget sen gtt och man r fr gammal, inte har hittat "den rtta" och inte heller lyckats bli med barn r det ju finare att f det att lta som att man sjlv har valt det.
Fler och fler skaffar barn sent i livet, av just anledningen att det r s mycket annat som ska hinnas med innan. Mnga missar d ven tget helt.

Sen finns det en stor grupp som har problem med att bli gravida.
Var 5e svenskt par i Sverige har fertilitetsproblem, frn honom eller henne. Det pratas det ganska lite om. Mnga tar fr givet att dom en dag bara poff ska bli gravida. Sen funkar det inte s enkelt och ngra r senare r det fr sent.

Dom som sjlvmant verkligen valt bort frhllande och/eller barn p riktigt tror jag r vldigt f.
Citera
2024-08-21, 09:47
Avstngd
kyrkstockens avatar
Klart man vill signalera att man aldrig kommer att vxa upp och ta p sig ansvaret fr ngon annan mnniska.

Det handlar naturligtvis om omogna som aldrig skulle klarat ta hand om barn nd.
Citera
2024-08-21, 09:48
Medlem
Hamadryads avatar
Nej, men att g emot strmmen och inte gra det som frvntar sig av en brukar ju vara ngot som man grna skryter om.

Dremot s blev teorin mer bekrftad att det finns mnga mn som av ngon anledning har problem med kvinnor som vljer att inte stadga sig och skaffa barn. Knner ni att ni blir utbytta av dessa husdjur? r det er minskade mjlighet till frkning eller varfr r det s sttande?
Citera
2024-08-21, 09:49
Avstngd
ResanTillMelonias avatar
Tror inte det r ngot skryt, utan de talar bara om vad de vill/inte vill.
Citera
2024-08-21, 09:53
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ingen trend verhuvudtaget

Nu vet jag inte hur gammal du r men det r absolut en trend i min umgngeskrets.

Jag och min fru r i spannet mellan 30-35 och har flera gamla klasskamrater, vnner osv som benmner sig "Dinkisar" och skryter om hur de lever Dink-for-life och hur mycket bttre det r d de kan spendera mer pengar och tid p sig sjlva.

Siffrorna talar ocks sitt tydliga sprk d rekordf barn fds i mnga vstlnder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in