Citat:
Ursprungligen postat av
HomoHitler
Jag har alltid varit frvnad ver trenden p sociala media att skryta om att man inte kommer skaffa barn.
Att inte vilja ta hand om barn kan jag delvis frst, men att inte vilja sprida sitt dna... Ngot av det mest naturliga fr en knsmogen individ r ju just att frska frka sig.
Nu pratar jag inte om verbefolkning yadayada, utom om just detta att frtrycka en naturlig drift och sedan skryta om det... "Jag r barnfri, jag kan resa hurra!", "Jag har gjort karrir, dricker vin i soffan, hurra!" osv som , i 99%, av fallen r medellders kvinnor.
Oftast kompenserar dessa personer med bilder p djur och kallar dem sina barn, hr ofta folk sga "Jag har inga barn, mina hundar r mina barn", ja men frmodligen skulle inte dina barn ta upp dig om du dog och lmnades ensam...
Ngon mer som reflekterat ver detta?
Ligger lika mycket sanning i det som nr fula personer sger att dom valt att vara singel fast sanningen r att dom inte lyckas hitta ngon som vill ha dom.
Frun kollade p Frsta daten p SVT och dr va ett lysande exempel p det.
En lesbisk ugly person som sa att hon inte haft ngot frhllande fr att hon valt att va ensam.
Sen gr hon p 1 date och blir dunderkr i frsta mnniskan som visar intresse.
Det r trend i att gra karrir och nr tget sen gtt och man r fr gammal, inte har hittat "den rtta" och inte heller lyckats bli med barn r det ju finare att f det att lta som att man sjlv har valt det.
Fler och fler skaffar barn sent i livet, av just anledningen att det r s mycket annat som ska hinnas med innan. Mnga missar d ven tget helt.
Sen finns det en stor grupp som har problem med att bli gravida.
Var 5e svenskt par i Sverige har fertilitetsproblem, frn honom eller henne. Det pratas det ganska lite om. Mnga tar fr givet att dom en dag bara poff ska bli gravida. Sen funkar det inte s enkelt och ngra r senare r det fr sent.
Dom som sjlvmant verkligen valt bort frhllande och/eller barn p riktigt tror jag r vldigt f.