Citat:
Ursprungligen postat av
apkoppa
Jag har två minderåriga pojkar. Jag fick själv höra mycket strunt i skolan som jag hade önskat att någon sa till mig att inte bry mig om.
Jag hade ångest eftersom det sades att en fotbollsplan regnskog avverkades per sekund och att jag som barn skulle kunna påverka det genom att samla papper och köpa regnskog nånstans i Latinamerika.
Jag vet inte var marken är idag som jag äger men den är säkert lika bra skövlad oavsett.
Vidare fick jag höra om försurade sjöar och fiskdöd, övergödning i Östersjön, ozonhålet, att svarta afrikaner var de enda som skulle överleva med solglasögon eftersom alla vita skulle brännas till döds i UV-ljuset.
Jag var rädd och köpte solfaktorkräm 50 och avundsjuk på alla svarta som skulle få leva men inte jag som var vit. All sån skit hade jag mått bättre av att inte få höra. Detta och mer därtill förmedlar jag idag till mina barn.
Om mina pojkar frågar om tex klimatförändringar så säger jag vem bryr sig. Vad har ni med det att göra. Det är upp till andra att ligga sömnlösa över. Bry er om er själva istället. Vad säger ni?
Vilka råd ger ni era barn? Vilken propaganda avråder ni era barn att lyssna på?
Att klimatförändringarna skulle vara människans fel, vi har haft istider och tider av extrem värme förut, innan människan ens hade upptäckt elden.
det är en del av jordens cykel, och vi kommer nog ha istider igen, det är bara hittepå för att kunna applicera diverse skatter, dessutom avger ett vulkanutbrott mer Co2 i atmosfären än vad människan gjort genom hela sin existens.