2024-08-22, 05:02
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyBranch
Ni har ju fan ingen aning!
Den här killen hade högre IQ än er 2 tillsammans som snackar om Darwin award. Fredriks bortgång är en tragedi och en förlust för mänskligheten!
Om ni inte hade varit hemmasittande incels så hade ni vetat att ibland är man jävligt stressad. Att snubbla till då är ett ögonblicksverk Som kan gå fort och få förödande konsekvenser.
Och vad fan har hans IQ med någonting att göra? Vet du ens vad IQ är? Bara för att du har en hög IQ så betyder det inte att du förstår hur fan du ska bete dig. De flesta av oss förstår sig kanske inte på alla konstiga jävla matriser som finns där ute, men däremot förstår vi att vi inte ska jaga en rullande buss sent på kvällen.

Snubben som är ordförande för Mensa vet ju inte ens varför det finns dörrhandtag. Så det där med hög IQ säger i längden inte ett jävla piss. Det är bara en indikation på vissa saker.
Citera
2024-08-22, 06:54
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Hög IQ men inte speciellt street smart, om man säger.
"Kastad under bussen" är en anglosism för någon som behöver offras för att andra skall gå fria. Fredrik fixade det själv.

Du fick varken det ena eller det andra.
Citera
2024-08-22, 07:07
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Idiotiskt vet jag inte, bussen hade ju lämnat hållplatsen.

Är det överhuvudtaget tillåtet att öppna dörrarna och släppa på folk mellan hållplatserna? Någon bussförare här som vet?
På/Avstigning får endast ske vid hållplats.
Citera
2024-08-22, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
På/Avstigning får endast ske vid hållplats.
Det är ju inget som precis gäller i praktiken, milt sagt. Busschaufförerna får heller inte pilla med sina mobiler. Jag har svårt att komma på något mindre professionellt yrke.
Citera
2024-08-22, 07:36
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Du fick varken det ena eller det andra.

Men ändå är det han som lever idag, då han är smartare än någon som står framför bussen och vinkar, för att sen springa efter bussen - och blir överkörd.
Citera
2024-08-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Busschaufförer är ett speciellt släkte.

Man får alltid vara beredd på att de gasar på som om det vore ett rally, tar minsta möjliga marginal till stolpar och parkerade bilar, ökar hastigheten in i en korsning om en personbil råkar köra ut, kör avsiktligt ryckigt så att folk ska flyga bakåt som skadeskjutna fåglar flaxande med armarna eller störta framåt och slå i huvudet. Man är inte sällan pressad mot en stolpe av g-krafterna. Idag var det en som jävlades med en gumma som knappt kunde gå, stängde dörren två gånger när hon försökte gå av ...

Eller så ser de inte plinget och vägrar öppna dörren när man ska hoppa av.

Vet inte hur många jag sett som springer jämsides och knackar. Säkerligen ser chauffören en i backspegeln och stänger dörren precis när man kommer fram efter en maxlöpning. I rusningstid, visst, men kvällstid?

Eller så kör de förbi hållplatsen ifall man råkar titta åt fel håll.

Var gipsad för några år sedan, men chauffören vägrade släppa ombord mig för att jag gick sakta.

Dörren stängdes mitt i ansiktet.

Skulle ha mer förtroende för en T-1000 som kör än random busschaufför. Några är mänskliga dock.

För egen del kan jag efter tusentals resor ALLA deras knep. De tror de ska få en att ramla, men nej!

Har sett både ung och gammal kana över golvet. Skenstoppet är en klassiker.

Ett proffstips: Håll hårt i stolpen tills HELA "bollen" ligger stilla.

Men men, det är ett tufft jobb. Man torde bli härdad och avtrubbad. Buss ska från A till B.
Deras uppgift är att köra bussen rätt väg, släppa av och på folk vid hållplatserna, bara där, och i möjligaste mån hålla tidtabellen. Samt hålla reda på alla miffon som springer runt på gatorna, cyklister som inte kan stava till trafikregler och så dessa totala idioter på elsparkcyklar. En svår och krävande uppgift.
Din uppgift som passagerare är att infinna dig vid rätt hållplats i rätt tid. En enkel uppgift som de flesta, även de med låg IQ, klarar av.
Misslyckas du med det får du ta nästa buss. Och inte ställa dig framför den, långt från hållplatsen, och kräva att få åka med för att du har hög IQ och är ”känd från tv”.
Citera
2024-08-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Av egen erfarenhet så är det till 90% säkert att nån sprang ut precis framför bussen när den börjar rulla. Folk fattar inte hur döda vinklar funkar på bussen. Hoppas inte nån är allvarligt skadad och att busschaffisen får hjälp att ta itu med händelsen.

Så, dom har tagit bort den nedåtriktade backspegeln som ser vad som finns under nosen på bussen?
Citera
2024-08-22, 07:55
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Men ändå är det han som lever idag, då han är smartare än någon som står framför bussen och vinkar, för att sen springa efter bussen - och blir överkörd.

Det är varken förmågan till att vara streetsmart eller IQ som styr tillfälligheter och genetik. Det kan gå fort och det kan ske utan någons förskyllan.
Citera
2024-08-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Så det där med hög IQ säger i längden inte ett jävla piss. Det är bara en indikation på vissa saker.

Nu låter du som en fattig bonddräng som sneglar på godsägaren och avundsjukt utbrister att "pengar gör ju ingen lycklig". Jag beklagar att du inte fick större del av kognitiva förmågor i livets lotteri. Handhjärta.
Citera
2024-08-22, 08:19
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Det är varken förmågan till att vara streetsmart eller IQ som styr tillfälligheter och genetik. Det kan gå fort och det kan ske utan någons förskyllan.

Darwinism. Inget annat.
Snubben kunde se stått och väntat på nästa buss men bevisligen klarade han inte av en såpass enkel grej.
Citera
2024-08-22, 08:25
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Danner.
Nu låter du som en fattig bonddräng som sneglar på godsägaren och avundsjukt utbrister att "pengar gör ju ingen lycklig". Jag beklagar att du inte fick större del av kognitiva förmågor i livets lotteri. Handhjärta.

Men ändå är det han som lever idag.
Citera
2024-08-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Darwinism. Inget annat.
Snubben kunde se stått och väntat på nästa buss men bevisligen klarade han inte av en såpass enkel grej.

Att ställa sig framför bussen var idiotiskt, dock var det ej detta som dödade honom. Han gick ju faktiskt åt sidan, men där tycks han ha snubblat, något som är svårt att förutse. Om han även betedde sig idiotiskt vid sidan av bussen är det väl ingen som har sett, som jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in