2024-08-21, 23:49
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboysked
Han var här pga ett projekt i Solna!

Förklarar bussvalet. Men vad gjorde han i Bromma?
Citera
2024-08-21, 23:59
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Ahh precis innan Bromma-rondellen - som jag själv anser är en av de mest olycksdrabbade rondell i hela Stockholm....

De borde gjort om den där rondellen för folk stressar otroligt mycket vid just den där rondellen som har förresten alldeles för många in och utgångar.

Bromma-rondellen borde delas upp i 2 olika rondeller.

Att ha så många som korsar varann bäddar endast för olyckor.

Nu hände olyckan strax innan ingång till rondellen men ändå. Folk är ju tyvärr alltid extra stressade inför den, kan tänka mig även en erfaren chauffis.
Mycket stökig rondell, indeed. Tutas alltid hejvilt på eftermiddagarna då många inte fattar hur de ska köra. Man får verkligen vara uppmärksam där.
Citera
2024-08-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Nja inte riktigt han bakande på sidan vid chaufförens dörr och då måste han ha snubblat och handlat under hjulen
Såg du hur busschaffisen såg ut ? Kvinnlig? manlig? svensk ?
Citera
2024-08-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Tjenare jag va fan ett vittne till olyckan mannen har sprungit över buss torget i Brommaplan och försökt stoppa bussen för han ville hoppa på så mannen ställer sig framför bussen och försöker stanna den men busschauffören börjar återigen köra så fort mannen har flyttat på sig då springer mannen längs bussen vid höger sida av färdriktning och då antar jag att han måste ha snubblat eller fastnar under täcket och de då han hamnar under bussen. Bussen av någon anledning fortsätter och kör men stanna efter mannen har blivit påkörda av de andra hjulet (mitten hjulet) på den blåa bussen så dom är lite längre sen när jag vandrar till scenen där han ligger fastklämd under så ser man att han i princip vikt på mitten och fått hela ryggraden uppskrapad och blöder kraftigt o de är olyckan mannen överlevde inte

Holy fuck. Vila i frid. Sverige är en fattigare plats utan denne man!
Citera
2024-08-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja. Precis. Darwin award.

Jag hoppas mest bara att det var ett pundaräckel och inte en småbarnsfarsa.

Ni har ju fan ingen aning!
Den här killen hade högre IQ än er 2 tillsammans som snackar om Darwin award. Fredriks bortgång är en tragedi och en förlust för mänskligheten!
Om ni inte hade varit hemmasittande incels så hade ni vetat att ibland är man jävligt stressad. Att snubbla till då är ett ögonblicksverk Som kan gå fort och få förödande konsekvenser.
Citera
2024-08-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyBranch
Ni har ju fan ingen aning!
Den här killen hade högre IQ än er 2 tillsammans som snackar om Darwin award. Fredriks bortgång är en tragedi och en förlust för mänskligheten!
Om ni inte hade varit hemmasittande incels så hade ni vetat att ibland är man jävligt stressad. Att snubbla till då är ett ögonblicksverk Som kan gå fort och få förödande konsekvenser.

Det var iofs ett stort risktagande att först kasta sig framför bussen och vifta med armarna. Låter ju som att han hade redig panik över något och inte bara var normalstressad.
Citera
2024-08-22, 01:01
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det var iofs ett stort risktagande att först kasta sig framför bussen och vifta med armarna. Låter ju som att han hade redig panik över något och inte bara var normalstressad.
Han kanske kom från Solna efter sitt projekt och tog T-banan dit han bodde. Han åker för långt, hoppar av vid Brommaplan för att ta en buss tillbaka och ser den enda bussen vid hållplatsen men den åker i väg. För att hinna med den springer han till och framför den och viftar med armarna och springer bredvid för att han har panik och är stressad.
Citera
2024-08-22, 01:48
Avstängd
Fredrik min bror, fy fan vad bra vi hade det. Våra fester till morgontimmarna var magiska. Tårar föll idag. Livet känns bara så orättvist just nu. Jag är kvar, inte ens ens skugga av vad du var är jag. Vila i frid broder. Känner jag livet rätt så ses vi snart igen 💙
Citera
2024-08-22, 01:56
Medlem
towbs avatar
Blå buss är 176 och 177 och går med 15-20 minuters mellanrum den tiden på kvällen. Är man utböling ska man förmodligen till Solna med dessa bussar. Så sent på kvällen som när det här inträffade så är det inte speciellt kaotiskt på varesig busstorget eller i rondellen.

Missar man bussen på Brommaplan och den fortfarande är på busstorget kan man möjligtvis få den att stanna om man kutar. Framförallt bussarna ut mot öarna brukar va lite schysstare men till slut måste ju chauffören ta beslutet att åka. Är den precis på väg att svänga ut från busstorget får man ge sig, då ska bussen ut i trafiken och har annat att ta hänsyn till än sena resenärer och det fattar ju de flesta.
Citera
2024-08-22, 02:09
Medlem
maxatdunders avatar
Verkar som en oerhört hyvens kille det där! RIP

Olyckan påminner mig om när jag kom över ett autospelat videoklipp på twitter när en kvinna i New york hamnade under en buss och gled under däcket säkert 50 meter, det var nog det äckligaste klippet jag sett på länge.
Citera
2024-08-22, 03:11
Medlem
Träffat honom några gånger, var dock längesedan nu, han var en väldigt snäll och bra person.
Citera
2024-08-22, 04:02
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Du är ju helt blåst, Fredrik var världsledande inom robotar och ai.

Som samtidigt gör utfall mot en buss, för han ska åka med?

Kom igen, hur begåvat är det att röra sig vid ett flera ton stort fordon där han redan sekunder innan uppenbarligen borde ha insett att den kommer rulla vidare. (Sedmera över honom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in