2024-08-21, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du skulle har kört på det mjuka målet istället, gjort dej skyldig till vållande till annans död för undvika lite blåmärken på folk som stod upp?
Nej. Jag gjorde den avvägningen att handla som jag gjorde eftersom idioterna hade blivit platt under bussen.

Att några glopar fick litet näsblod var inget jag brydde mig om.
Citera
2024-08-21, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oboysked
Offret var ingen pundare, alkoholist eller på annat sätt ”konstig”. Han var en helt vanlig kille i 30-års åldern, jobbade med IT.

Vila i frid!

hur vet du det?

så tragiskt. Beklagar om du kände honom 😢
Citera
2024-08-21, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hela den platsen är ju helt kaotisk. Staden borde bygga om den. Trafiksituationen har varit utom kontroll där i minst 15 år. Under den tiden har Stockholm vuxit med ett helt Göteborg! Infrastrukturen har inte hängt med eftersom miljöpartiet härjat som vågmästare åt endera majoritet hela tiden. De tror att fler människor ska transportera sig mindre….
Den bli kaotisk enbart på grund av fotgängare.
Citera
2024-08-21, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han kommer tydligen från Dalarna. Där kanske det funkar att ställa sig framför bussen, springa efter den och banka på rutorna för att komma med men där går ju inte bussarna var 15:minut heller.
Jag tror nog de går ännu oftare vid Brommaplan. Typ var 7e minut.
Citera
2024-08-21, 17:06
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Exakt. Chauffören markerar genom att fortsätta köra när han ställer sig framför bussen, att han inte kan åka med för att chauffören redan har lämnat hållplatsen. Istället för att vilja förstå vad chauffören vill ha sagt och gå därifrån börjar han springa bredvid bussen och bankar på dörren.

Chauffören har gjort vad han ska enligt reglerna, att inte släppa på någon som har missat bussen och han ska därför bli helt fri från skuld.

Exakt, chauffören har inte gjort något fel eller begått något brott.
Citera
2024-08-21, 17:07
Medlem
Förlåt men så roligt att en genikampen vinnare dör så här, alla kan ha en dålig dag

Man undrar ju var han var på väg, hade detta beteende fungerat förut?

Busschaufförer öppnar gärna för en barnvagn eller en rullstol men är det en vit hetero cis man eller bara en knegare blir det gasen i botten

Vif
Senast redigerad av usr1 2024-08-21 kl. 17:10.
Citera
2024-08-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Tjenare jag va fan ett vittne till olyckan mannen har sprungit över buss torget i Brommaplan och försökt stoppa bussen för han ville hoppa på så mannen ställer sig framför bussen och försöker stanna den men busschauffören börjar återigen köra så fort mannen har flyttat på sig då springer mannen längs bussen vid höger sida av färdriktning och då antar jag att han måste ha snubblat eller fastnar under täcket och de då han hamnar under bussen. Bussen av någon anledning fortsätter och kör men stanna efter mannen har blivit påkörda av de andra hjulet (mitten hjulet) på den blåa bussen så dom är lite längre sen när jag vandrar till scenen där han ligger fastklämd under så ser man att han i princip vikt på mitten och fått hela ryggraden uppskrapad och blöder kraftigt o de är olyckan mannen överlevde inte

Skumt varför inte springa fram till dörren och banka

Tur för chauffören lär finnas kameror annars hade han åkte dit.

Rip
Citera
2024-08-21, 17:12
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag tror nog de går ännu oftare vid Brommaplan. Typ var 7e minut.
Så ofta till och med, okej.
Citera
2024-08-21, 17:13
Avstängd
Citat:
Så ofta till och med, okej.
Ja jag ska iofs inte uttala mig, det vara c:a 40 år sedan jag körde buss vid Brommaplan.
Citera
2024-08-21, 17:14
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag har inte bevittnat situationen, jag säger bara att det inte är hugget i sten att chauffören inte kan klandras för saken. Även om gångtrafikanter beter sig som idioter, har man som yrkesförare ett ansvar att framföra fordonet säkert så ingen riskerar att skadas eller dö. Om en idiot vistas på körbanan där han inte ska vara så är det också rimligt att man kontrollerar sin omgivning innan man kör vidare som förare, inte minst när man vet att det nyss var en gångtrafikant där han inte skulle vara. Det är ganska så basic att man ska scanna av omgivningen och checka döda vinkeln när man kör vidare efter man har stannat.

Du har helt rätt! Det ska man förvänta sig till hundra procent.
Citera
2024-08-21, 17:15
Medlem
Detta stressande samhälle. Där man icke kan vänta 7 minuter på nästa buss. kanske har han det bättre däruppe...
Citera
2024-08-21, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag har inte bevittnat situationen, jag säger bara att det inte är hugget i sten att chauffören inte kan klandras för saken. Även om gångtrafikanter beter sig som idioter, har man som yrkesförare ett ansvar att framföra fordonet säkert så ingen riskerar att skadas eller dö. Om en idiot vistas på körbanan där han inte ska vara så är det också rimligt att man kontrollerar sin omgivning innan man kör vidare som förare, inte minst när man vet att det nyss var en gångtrafikant där han inte skulle vara. Det är ganska så basic att man ska scanna av omgivningen och checka döda vinkeln när man kör vidare efter man har stannat.
Ingen är delgiven misstanke, sist jag kollade.

Det var nog pundaraset som fick ett litet pris av Darwin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in