Citat:
Ursprungligen postat av
HJM1
Beklagar att du bevittnade detta. Nu verkar det ha varit mannen som var omdömeslös men så klart tragiskt oavsett.
Jag bor vid BP och har sett bussar köra riktigt fort inne på området mot där de parkerar. Det är helt ologiskt att köra i den farten inne där och det går människor överallt. Om jag ska gå över exempelvis övergångsstället mot BonBon ser jag alltid till att få ögonkontakt med busschauffören så att chauffören verkligen ser mig innan jag går över.
De är uttråkade. Det påminner om kassörskorna på ICA som checkat ut mentalt med sina döda ögon och går runt som zombies. "Hej, hej. Vill du ha kvittot?" Tänk dig att sitta i samma sterila butik och upprepa dessa ord ad nauseum - skillnaden är dock att ICA/LIDL/Coop-slavarna inte framför ett fordon som kan väga flera ton, varje dag dessutom!
Jag har själv kört mycket yrkestrafik. Man tappar humöret ofta, många kollegor jag haft kanaliserade sina frustrationer genom road rage.
Nu vet jag inte vems fel detta var, det får de slå fast i framtida haveriutredningen - men det är nog ett helvete att vara busschaufför i en storstad.