2024-08-22, 11:41
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Danner.
Nu låter du som en fattig bonddräng som sneglar på godsägaren och avundsjukt utbrister att "pengar gör ju ingen lycklig". Jag beklagar att du inte fick större del av kognitiva förmågor i livets lotteri. Handhjärta.
Jag är hellre fattig än en idiot.

Eller ännu värre; en död idiot.
Citera
2024-08-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
När gick nästa buss?

Under alla mina cirka 15 000 resor har jag aldrig sett någon försöka stoppa en buss utanför hållplatsområdet. Däremot ser man varje vecka hur dörrar smäller igen så frisyren lyfter sig på folk. Ibland springer de efter och knackar.

Detta drabbar i och för sig inte unga, snygga tjejer, där öppnas dörren raskt igen, men i alla övriga fall.

I rusningstid, när bussar går med 10 minuters mellanrum kan man förstå att chauffören inte kan vänta i några sekunder, för då kan fler komma springande.

Men kvällstid eller tidig morgon?

Ibland tycks de hellre vilja köra iväg med Tom buss.

Chaffisarnas värdegrund verkar baserad på Mad Max: Fury Road eller The Road Warrior.

Är bussen full eller tidtabellen börjar göra sig påmind är det helt ok att klippa av mitt i kön. Det kommer fler bussar, och föraren måste ha fullt fokus på vad som händer på andra sidan när denne lämnar hållplatsen.
Citera
2024-08-22, 11:51
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
När gick nästa buss?
Mellan 15 och 20 minuter, det finns en buss till som går till Solna centrum har jag för mig men vet inte hur den går. Eftersom han inte var från stan kanske han trodde att det var längre väntan än så.
Citera
2024-08-22, 12:13
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Gick säkert runt med airpods i öronen. Darwinism kallas det visst.
Citera
2024-08-22, 12:21
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Aldrig hört talas om denna "kändis". Märkligt att SVT beskriver honom som "enormt smart". Såna personer brukar inte för egen maskin placera sig själva under en buss. Var han månne radiostyrd vid tillfället?
En okulärbesiktning av mannen ifråga skvallrar om kraftig autism. Det är inte helt otänkbart att han, i likhet med andra autister, inte var herre över sin egen ilska och därför ballade ur när han inte kom med bussen och därför bröt sina invanda rutiner.

Det verkar hursomhelst helt vara mannens eget handlande som föranledde olyckan.
Citera
2024-08-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Nej inte riktigt sån buss det var 176/177 så inte riktigt en sån buss, börjat tog min lilla promenad till där bussen hade stannat så låg han typ viken på mitten och uppskrapad rygg så man kunde se ryggraden av mitt samtal med min flickvän gick de åtminstone 3-4 minuter innan OV var där och spärrade området sen ytterligare nån minut tills ambulansen brandkår och polis var närvarande men fick info av polis att han inte överlevde

Beklagar att du bevittnade detta. Nu verkar det ha varit mannen som var omdömeslös men så klart tragiskt oavsett.

Jag bor vid BP och har sett bussar köra riktigt fort inne på området mot där de parkerar. Det är helt ologiskt att köra i den farten inne där och det går människor överallt. Om jag ska gå över exempelvis övergångsstället mot BonBon ser jag alltid till att få ögonkontakt med busschauffören så att chauffören verkligen ser mig innan jag går över.
Citera
2024-08-22, 12:28
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Nee han sprang bredvid bussen vid höger sida av färdriktningen efter han hade ställt sig framför bussen och fått bussen att stanna och de är då han snubblar eller något åt det hållet och ramlar under bussen

Från vilket håll kom han springande egentligen? Från tunnelbanan eller från själva rondellen? Dessutom, var olycksbussen en ledbuss eller en vanlig buss?
Citera
2024-08-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Inte enbart. För många bilar, bussar (i olika längder) och ibland även någon elspark gasar in i rondellen i alltför hög fart.

Sedan ett märkligt stoppljus direkt i anslutning till rondellen som stoppar upp hela Drottningholmsvägen.

Det har inte tillförts mer plats för trafiken sedan 1950-talet, trots att folkmängden där femdubblats.

Exakt. Varje dag skiter bilister i att släppa förbi fotgängare och gasar dessutom fast de är mellan två rödljus inom en kort radie.
Citera
2024-08-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad är det som är kaotiskt? Mycket trafik är inte detsamma som kaos. Vid de tre mest trafikerade till/frånfarterna finns övergångsställe med trafikljus så det funkar bra för fotgängare och på köpet får bilister vid de andra mindre tillfarterna en chans att komma in i den.
Och de som om de inte klarar av att hantera en cirkulationsplats får väl åka med tunnelbanan som finns där.

Mycket bra summerat! Det ÄR mycket trafik och ofta rörigt men om man som cyklist/gående/bilist tar det lugnt så rullar det på fint (har drygt 15 års erfarenhet av den rondellen, främst som bilist).

En väldigt tragisk olycka, vila I frid.
Citera
2024-08-22, 12:34
Medlem
Bussar är numera livsfarliga. Mestadels babbar som inte ens skulle ha b-körkort, lättkränkta, aggressiva i trafiken, har inte koll på var de har bussen i förhållande till vägrenen. Att de får köra kollektivtrafik (ja, kommer alltid finnas fyllon, psyksjuka, konstiga människor, de ska inte köras över ändå) är skrämmande. Berikningen levererar.
Citera
2024-08-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Går inga flygbussar från Brommaplan, och sista flyget går hur som helst vid niorycket. Det är mystiskt vad han skulle på den här bussen att göra.

Självklart går det flygbussar härifrån (åkte med en senast i juli) men kanske inte så sent
Citera
2024-08-22, 12:43
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJM1
Självklart går det flygbussar härifrån (åkte med en senast i juli) men kanske inte så sent

Det stämmer. Sista flygbussen till Arlanda avgår kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in