2024-08-21, 12:13
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja. Jag tvärnitade trots att jag hade stående passagerare som riskerade att skada sig.

Idiot.

Så du skulle har kört på det mjuka målet istället, gjort dej skyldig till vållande till annans död för undvika lite blåmärken på folk som stod upp?
Citera
2024-08-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Fasiken vad onödigt. Man får väl hoppas att folk uppfostrar sina barn bättre pga detta så leder olyckan till något bra i alla fall.

Har lärt ungarna att aldrig springa vid en körande buss för att hoppa på den. Klassikern är ju folk som sysslar med detta vintertid och då halkar in under bussen pga isfläckar.
Citera
2024-08-21, 12:48
Medlem
Jag har visserligen sprungit efter bussar, men då längs trottoaren för att hinna före dem till nästa hållplats.
Senast redigerad av Baast 2024-08-21 kl. 13:18.
Citera
2024-08-21, 13:05
Medlem
oboyskeds avatar
Offret var ingen pundare, alkoholist eller på annat sätt ”konstig”. Han var en helt vanlig kille i 30-års åldern, jobbade med IT.

Vila i frid!
Citera
2024-08-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hela den platsen är ju helt kaotisk. Staden borde bygga om den. Trafiksituationen har varit utom kontroll där i minst 15 år. Under den tiden har Stockholm vuxit med ett helt Göteborg! Infrastrukturen har inte hängt med eftersom miljöpartiet härjat som vågmästare åt endera majoritet hela tiden. De tror att fler människor ska transportera sig mindre….
Vad är det som är kaotiskt? Mycket trafik är inte detsamma som kaos. Vid de tre mest trafikerade till/frånfarterna finns övergångsställe med trafikljus så det funkar bra för fotgängare och på köpet får bilister vid de andra mindre tillfarterna en chans att komma in i den.
Och de som om de inte klarar av att hantera en cirkulationsplats får väl åka med tunnelbanan som finns där.
Citera
2024-08-21, 13:18
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneochSvea
Inte tillåtet

Tack, precis vad jag misstänkte.

Hur skulle det se ut om alla bussar var skyldiga att stanna och släppa på alla idioter som kommer springande med flaxande armar?

Folk får faktiskt se till att vara vid hållplatsen innan avgångstid, annars är det bara att ta nästa buss. Eller taxi.
Citera
2024-08-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har lärt ungarna att aldrig springa vid en körande buss för att hoppa på den. Klassikern är ju folk som sysslar med detta vintertid och då halkar in under bussen pga isfläckar.
Det kan dessvärre hända även om man inte springer. Ibland är gatan och trottoaren helt blankpolerad av is pga dåligt vinterunderhåll!
Citera
2024-08-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboysked
Offret var ingen pundare, alkoholist eller på annat sätt ”konstig”. Han var en helt vanlig kille i 30-års åldern, jobbade med IT.

Vila i frid!
Fy fasiken vad trist! Beklagar!
Citera
2024-08-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgexpert
Gud så tragiskt. Må den avlidne vila ifred. Hoppas busschauffören mår bra efter omständigheterna.
Det var bussigt tänkt av dig , ja jag hoppas han mår bra.
Citera
2024-08-21, 13:38
Medlem
Dvargvarmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinx
De blå bussarna som trafikerar sträckan förbi Brommaplan är så kallade stombusslinjer.
Linje 176, vilken går mellan Mörby station och Stenhamra på Färingsö, och linje 177 vilken går mellan Mörby station och Skärvik på Ekerö.

Om bussen avgick från svängplanen utanför Mc Donalds som användare D.961 beskriver så är det mest sannolika att den var påväg mot Mörby station, eftersom den turen har avgångshållplats just där. Dvs den kör sedan vidare i riktning ut mot rondellen. Att bussen bevisligen sedan stannade där den gjorde stärker väl dessutom den teorin.

Turerna ut mot Mälaröarna avgår inte därifrån, utan från helt andra platser på busstorget, och de passerar heller aldrig rondellen igen utan lämnar Brommaplan via utfart lite längre sydväst ut längs väg 261.

Till användare D.961: Ta hand om dig. Jag hoppas att du har någon att prata med om det hemska du blev vittne till. Jag var själv en av de första på plats vid dödsolyckan 2017 då en man på cykel blev krossad under en buss, även det på Brommaplan.
Det är syner som hemsöker mig än idag.

Skönt att se att det finns människor med omtanke om andra bakom tangentborden. Önskar både dig och D.961 allt gott och att ni kan bearbeta det ni varit med om.
Citera
2024-08-21, 13:51
Medlem
Computerzs avatar
Otroligt korkat att ställa sig framför bussen för att försöka stoppa den och sen springa längs med framdörren och banka på den Bussen har lämnat hållplatsen och du får vänta 15 min till nästa. Big deal
Citera
2024-08-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du skulle har kört på det mjuka målet istället, gjort dej skyldig till vållande till annans död för undvika lite blåmärken på folk som stod upp?
Varför skulle han blivit skyldig till vållande till annans död när någon springer ut på vägen framför bussen (eller vilket fordon som helst på vägen)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in