2024-08-22, 09:28
Medlem
Vad hända vid sidan av bussen egentligen ? Snubblade ? Fastnade ? Halkade ?
Citera
2024-08-22, 09:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LilyBranch
Ni har ju fan ingen aning!
Den här killen hade högre IQ än er 2 tillsammans som snackar om Darwin award. Fredriks bortgång är en tragedi och en förlust för mänskligheten!
Om ni inte hade varit hemmasittande incels så hade ni vetat att ibland är man jävligt stressad. Att snubbla till då är ett ögonblicksverk Som kan gå fort och få förödande konsekvenser.
Vad fan har IQ med det är att göra.

Antagligen haed fanskapet dragit ladd.
Citera
2024-08-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Så, dom har tagit bort den nedåtriktade backspegeln som ser vad som finns under nosen på bussen?

Nej den är kvar oftast, men däremot på sidorna finns det döda vinklar och det var ju där denna snubbe på nåt vis hamnat under bussen.
Citera
2024-08-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur då "vikt på mitten", har svårt att se det framför mig?

Huvudet ner mellan bena så att säga inte den bästa på människans anatomi men ganska säker på att de hans ryggrad jag såg sticka ut under bussen för han låg precis vid kanten av bussen på höger sida så man såg ju han eller så låg han på snedden lite osäker
Citera
2024-08-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Blev han alltså påkörd av bussens front, efter att bussen svängt ut från området?

Nee han sprang bredvid bussen vid höger sida av färdriktningen efter han hade ställt sig framför bussen och fått bussen att stanna och de är då han snubblar eller något åt det hållet och ramlar under bussen
Citera
2024-08-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Det är miljöpartiet som styr landstinget och hur bussarna ska framföras så ansvaret ligger där.. blir man mycket försenad av att ta upp en eftersläntrare tror du? ingen buss går ju heller i tid, i allafall inte där jag bor.. Synd att någon mist sin son, sin bror, sin kusin bara för att få hålla tidtabellen.

Miljöpartiet? Dom om några vill ju att fler ska åka kollektivt istället för att ta bilen.
Prova istället EU och upphandlingspolitiken som gör att inget får kosta pengar, turerna ska tajtas till så mycket som möjligt samt viten för förseningar.

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Håller med. Men det är egentligen lite värre än så. Som chaufför vill du inte stanna och plocka upp en aggressiv person som bankar på bussen. Det vill nog inte passagerarna som redan finns på bussen heller.

Har själv varit med om när en pundare drog en vinpava i sidorutan på 46:an en gång för länge sedan. I Stockholm är inte alla helt stabila.

En bekant till mig som körde buss utanför stockholm för många år sen skulle precis avgå och fram kom en labil (vit svenne för dom som tycker det är viktigt att veta...) snubbe som skulle med men den bekante körde vidare. Då drog snubben näven in i framrutan så hårt att den sprack.

Definitivt ingen man vill ha med på bussen. Han lär ju brutit rätt många ben i näven också.
Citera
2024-08-22, 10:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har jag ingen aning om vem denna Fredrik är men läste någon text om personen i media och kan väl snabbt säga att det låter som en person som faktiskt gjorde skillnad här i livet.

RIP.
Citera
2024-08-22, 10:51
Medlem
--AFX--s avatar
Högersväng ut från teminalen mot rondellen.. Som aktiv Stockholmscyklist är lektion nummer ett att ALDRIG befinna sig parallellt med en buss eller lastbil, man är nästan helt osynlig och riskerar att hamna under bakhjulen när den svänger. Det är så cyklister dör i trafiken och det ser ut som att det är fallet även denna gång även om han var gångtrafikant.
Citera
2024-08-22, 11:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Deras uppgift är att köra bussen rätt väg, släppa av och på folk vid hållplatserna, bara där, och i möjligaste mån hålla tidtabellen. Samt hålla reda på alla miffon som springer runt på gatorna, cyklister som inte kan stava till trafikregler och så dessa totala idioter på elsparkcyklar. En svår och krävande uppgift.
Din uppgift som passagerare är att infinna dig vid rätt hållplats i rätt tid. En enkel uppgift som de flesta, även de med låg IQ, klarar av.
Misslyckas du med det får du ta nästa buss. Och inte ställa dig framför den, långt från hållplatsen, och kräva att få åka med för att du har hög IQ och är ”känd från tv”.

Om det vore så väl. Ändå stänger chauffören dörren mitt i ansiktet på folk VID HÅLLPLATSERNA och förvägrar folk som plingat att kliva av VID HÅLLPLATSERNA. Det var säkert det förra som skedde i detta fall, varvid den lokale Einstein blev dubbelvikt.

Dessutom jävlas busschaufförer med passagerare genom att avsiktligt tvärnita, skenstoppa, köra ryckigt och aggra. Jag förstår att de vill ta ut sin trista och stressiga tillvaro på nåt. Men inte på passagerare.

Efter cirka 15 000 bussresor har jag sett ett och annat.
Citera
2024-08-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Om det vore så väl. Ändå stänger chauffören dörren mitt i ansiktet på folk VID HÅLLPLATSERNA och förvägrar folk som plingat att kliva av VID HÅLLPLATSERNA. Det var säkert det förra som skedde i detta fall, varvid den lokale Einstein blev dubbelvikt.

Dessutom jävlas busschaufförer med passagerare genom att avsiktligt tvärnita, skenstoppa, köra ryckigt och aggra. Jag förstår att de vill ta ut sin trista och stressiga tillvaro på nåt. Men inte på passagerare.

Efter cirka 15 000 bussresor har jag sett ett och annat.

Hade den avlidna varit på själva hållplatsen hade han tagit nästa buss och allt varit frid och fröjd.
Citera
2024-08-22, 11:28
Medlem
Takpapps avatar
Aldrig hört talas om denna "kändis". Märkligt att SVT beskriver honom som "enormt smart". Såna personer brukar inte för egen maskin placera sig själva under en buss. Var han månne radiostyrd vid tillfället?

Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur då "vikt på mitten", har svårt att se det framför mig?

Ja, man undrar hur mycket vikt han hade fått på mitten. En hel busslast?
Senast redigerad av Takpapp 2024-08-22 kl. 11:30.
Citera
2024-08-22, 11:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil-sis
Hade den avlidna varit på själva hållplatsen hade han tagit nästa buss och allt varit frid och fröjd.

När gick nästa buss?

Under alla mina cirka 15 000 resor har jag aldrig sett någon försöka stoppa en buss utanför hållplatsområdet. Däremot ser man varje vecka hur dörrar smäller igen så frisyren lyfter sig på folk. Ibland springer de efter och knackar.

Detta drabbar i och för sig inte unga, snygga tjejer, där öppnas dörren raskt igen, men i alla övriga fall.

I rusningstid, när bussar går med 10 minuters mellanrum kan man förstå att chauffören inte kan vänta i några sekunder, för då kan fler komma springande.

Men kvällstid eller tidig morgon?

Ibland tycks de hellre vilja köra iväg med Tom buss.

Chaffisarnas värdegrund verkar baserad på Mad Max: Fury Road eller The Road Warrior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in