Citat:
Ursprungligen postat av
forlatforatt
Har just börjat träna på ett utegym vid mig kör igenom alla "maskiner" * 3 (söndag - fredag) chillar lördagar mest för att hålla igång kroppen men vill självklart få mer muskler och en bättre kropp är detta optimalt eller borde jag göra på något annat sätt. Anledning att jag kör igenom alla maskiner är mest för att vara där i mer 20 minuter om jag tex bara skulle köra bröst och axlar en dag rygg och ben en annan dag
Oklart vad du menar. Om du menar att du kör 3 set av alla muskelgrupper varje dag sex dagar i veckan så kommer du inte att få några bra resultat. Musklerna behöver återhämtning. Att träna en muskelgrupp 2-3 dagar i veckan fungerar för de flesta.
Du måste höja insatsen och träna mycket hårdare än du gör. Det tar inte 20 minuter att träna bröst och axlar, det tar betydligt längre. Vilar du kortare än tre minuter mellan seten så tränar du inte tillräckligt hårt, du ligger väl på golvet och kvider och tror du ska dö efter det sista repset?
Vill man ha resultat så handlar inte så mycket om hur ofta och hur länge man tränar som hur hårt man tränar. De sista två repsen ska ta sjukt, ja inte i lederna då.