Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Jag har en avlägsen släkting som är en tjej på 12 år (min frus systers dotter). Senast jag träffade henne, så hade hon tydligen intressat sig för homosexualitet. När vi gick på stan så kunde hon glatt säga "titta Run3, de är bögar" och le, om ett par killar som hade regnbågssflaggor på sina ryggsäckar. Det var flera gånger hon antydde att det var roligt och spännande med bögeri, t.ex. i en bokaffär eller när jag frågade vad för filmer hon gillar.
Jag träffar henne extremt sällan, så jag känner inte att jag varken har mandat eller lust att lägga mig i deras uppfostran. Hennes föräldrar får göra som de vill.
Men jag undrar ändå, hur hanterar man barn som tycker det är spännande med HBTQ? Hur minimerar man risken att ens egna barn blir intresserade av sådan smörja?
Jag vet att hon gillar Tiktok. Är det en källa till homo-propaganda? Eller är det i skolan de lär ut om bögeri? Vilket ställe medför den största risken att ens barn blir bögeri-intresserade?
Jag tycker det känns lite osmakligt att en knapp 12-åring tycker det är roligt med män som älskar varandra. Det känns lite tidigt att vara intresserad av sex överhuvudtaget. Är barn idag så skeva att de redan som 12-åringar (eller tidigare, jag träffar henne så sällan så jag vet inte när det började) redan tycker det är roligt med sex och samkönade relationer?
Låt henne vara. Du ska vara glad över att hon uppskattar att hon bor i Sverige där män får älska män likt de får älska kvinnor, i kontrast till Afrika & Mellanöstern.
Det är heller inte nödvändigtvis något sexuellt, kan vara "kärleken" hon påpekar. Dessutom är det normalt att 12-åringar är intresserade av sex, då de hamnar i puberteten då. Hon är liten och du bör låta henne växa upp i fred.
Jag uppfattar det som att du inte har någon intention till att ta upp det med henne, vilket är bra. Det är troligen i skolan hon lärt sig det eller genom personer hon känner. I skolan lär man ut att i Sverige har man samma rättigheter oavsett om man gillar motsatta könet eller samma kön som en själv. TikTok kan ha bidragit till det, eller vilken annan plattform som helst såsom Instagram.