Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-26, 00:42
  #1
Medlem
Polis2010s avatar
Jag har levt under dödshot i minst 7 år och har inte fått något hjälp av myndigheter. Trots jobb inom polisen i 25 år. Finns det andra som har liknande upplevelser.
Citera
2024-08-26, 00:59
  #2
Medlem
Vi lever alla under konstanta dödshot både externt i form av våld och sjukdomar inifrån.
Vilken natt som helst kan blixten slå ner i form av tex stroke, och vilken dag som helst gällande alla som vistas i mindre säkra länder än Sverige kan ungefär vem som helst på inga särskilda grunder kniva eller köra förbi och bara peppra en i ryggen. Det är nått man får negligera så gott det går.
Citera
2024-08-26, 01:45
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan du berätta mer? Jag menar detta är ju intressant fråga. Man har ju hört mycket om detta i Sverige att det liksom finns noll skydd. Till skillnad då från tex USA.
Citera
2024-08-26, 02:08
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan du berätta mer? Jag menar detta är ju intressant fråga. Man har ju hört mycket om detta i Sverige att det liksom finns noll skydd. Till skillnad då från tex USA.
Vad menar du? I usa finns det inget skydd heller om du inte pratar om vittnesskydd, men det finns ju i Sverige också.

Snubben påstår att han var vapenbärande polis i över 25 år men inget skydd?
Citera
2024-08-26, 02:12
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Vad menar du? I usa finns det inget skydd heller om du inte pratar om vittnesskydd, men det finns ju i Sverige också.

Snubben påstår att han var vapenbärande polis i över 25 år men inget skydd?

Det finns ju inte i samma sak i Sverige. Det har väl Johan Falk filmerna visat oss. I USA har de ett komplett skydd. Vittnar du mot tex maffian och kommer under polisiärt skydd där kommer det krävas en armé för att döda dig.
Citera
2024-08-26, 02:15
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det finns ju inte i samma sak i Sverige. Det har väl Johan Falk filmerna visat oss. I USA har de ett komplett skydd. Vittnar du mot tex maffian och kommer under polisiärt skydd där kommer det krävas en armé för att döda dig.
Folk i vittnesskydd i usa blir påkomna hela tiden. Sverige är litet, Alaska är större än Sverige. Därav kan man glömma folk mycket enklare men det sker att folk ser en i vittnesskydd i någon town (typ ort) i usa och vips så är han död.
Citera
2024-08-26, 02:16
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det finns ju inte i samma sak i Sverige. Det har väl Johan Falk filmerna visat oss. I USA har de ett komplett skydd. Vittnar du mot tex maffian och kommer under polisiärt skydd där kommer det krävas en armé för att döda dig.
Vad exakt visade Johan Falk?
Citera
2024-08-26, 02:18
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Vad exakt visade Johan Falk?

Har du inte sett filmerna? Att vittnesbeskydd i Sverige är mer eller mindre obefintlig.
Citera
2024-08-26, 02:47
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har du inte sett filmerna? Att vittnesbeskydd i Sverige är mer eller mindre obefintlig.
Men det är ju film. Som sagt, svårare att gömma folk i Sverige.
Citera
2024-08-26, 02:56
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Men det är ju film. Som sagt, svårare att gömma folk i Sverige.

Sedan är det väl om man aldrig är en del av den världen = inga probs. De som nu kommer få beskydd gömma sig kommer ju bara vara yrkeskriminella. Som vill gömma sig från andra kriminella.
Citera
2024-08-26, 02:58
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag har levt under dödshot i minst 7 år och har inte fått något hjälp av myndigheter. Trots jobb inom polisen i 25 år. Finns det andra som har liknande upplevelser.

Om ingen har orkat döda dig på 7 år så lär de inte göra det i framtiden heller för det tjänar ingenting till.
Citera
2024-08-26, 05:31
  #12
Medlem
Polis2010s avatar
Inte vet jag men skydd kunde jag glömma även fast jag vittnade och var den som hittade narkotikan. Det tog busarna 5 år att peka ut mig. Antagligen via någon förundersökning fast jag skulle vara hemlig. Så de senaste två-tre år har jag beväpnat mig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in