2024-08-23, 11:48
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Aha, därför de lägger ner i Tuna Park? Då får man köpa plantjord på Coop till nästa års plantering på landet?

Visst fan. Coop kanske inte finns nästa vår? aah, det får bli en ny tråd då!

Nja, det behöver du nog inte oroa dig för. Coop har varit ordentligt misskött i decennier men överlever trots det. Anledningen till dom nio liven stavas medlemskooperativ.

/#LOUDmouth#
Citera
2024-08-25, 18:57
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Nja, det behöver du nog inte oroa dig för. Coop har varit ordentligt misskött i decennier men överlever trots det. Anledningen till dom nio liven stavas medlemskooperativ.

På vilket sätt är medlemskooperativ svaret på överlevnad?
Citera
2024-08-25, 19:15
Avstängd
I san fransisco har en masa butiker lagt ner massa tomma store fronts
Citera
2024-08-25, 21:33
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
På vilket sätt är medlemskooperativ svaret på överlevnad?

Har inte en jävla aning men någon anledning måste det väl finnas att Coop har överlevt tänker jag I mitt närområde så är samtliga Coopbutiker helt jävla öde jämfört med dom ICA, Willy's och CG som finns. Men sen är nyckelordet just överlevt.

/#LOUDmouth#
Citera
2024-08-25, 23:09
Medlem
Mysquos avatar
Rusta? Vad är grejen med den den butikskedjan egentligen? De känns som Lidl, fast utan matvarorna.
Citera
2024-08-26, 03:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Har inte en jävla aning men någon anledning måste det väl finnas att Coop har överlevt tänker jag I mitt närområde så är samtliga Coopbutiker helt jävla öde jämfört med dom ICA, Willy's och CG som finns. Men sen är nyckelordet just överlevt.

/#LOUDmouth#
En butikkedja måste dra in mera pengar än vad det kostar att driva den om den skall överleva. Medlemskooperativ eller ej.
De Coopbutiker som finns där jag bor är inte alls öde utan verkar vara i stort sett samma rush som på ICA.
Citera
2024-08-26, 07:36
Medlem
coop lade ner många mindre butiker på landsbygden för ca 20-25 år sen
men en del större butikerna ska gå bra , stora coop butiken närmast mig hade för 30 år sen allt från möbler till frisering men sen kom de på att om de sålde stora varuhuset fick de in mycket pengar, nya fastighetsägaren höjde hyran mycket, första avdelningen som slog igen var möbel avd sen stängde de avd efter avd ,nu finns bara livsmedels avd kvar men den har nu bara halva ytan resten flyttade systembolaget in i
Citera
2024-08-26, 08:40
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:

/#LOUDmouth#

Anledningen till att de har överlevt såpass länge är att de har haft stora tillgångar de har kunnat sälja, bland annat fastigheter. Nu är allt av värde sålt och det som är kvar är ett stort antal olönsamma butiker (och några lönsamma).
KF var mycket mer än Domus och Konsum under sina glansdagar.
https://sverigesradio.se/avsnitt/om-konsum
Citera
2024-08-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Anledningen till att de har överlevt såpass länge är att de har haft stora tillgångar de har kunnat sälja, bland annat fastigheter. Nu är allt av värde sålt och det som är kvar är ett stort antal olönsamma butiker (och några lönsamma).
KF var mycket mer än Domus och Konsum under sina glansdagar.
https://sverigesradio.se/avsnitt/om-konsum

japp de hade väl både begravningsbyrå ock resebyrå har de kvar dessa? vad hade de mera ?
Citera
2024-08-28, 18:05
Avstängd
Nu lägger Foot Looker ner.
Citera
2024-08-28, 19:11
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
coop lade ner många mindre butiker på landsbygden för ca 20-25 år sen
men en del större butikerna ska gå bra , stora coop butiken närmast mig hade för 30 år sen allt från möbler till frisering men sen kom de på att om de sålde stora varuhuset fick de in mycket pengar, nya fastighetsägaren höjde hyran mycket, första avdelningen som slog igen var möbel avd sen stängde de avd efter avd ,nu finns bara livsmedels avd kvar men den har nu bara halva ytan resten flyttade systembolaget in i
Ja på den tiden Stora coop hette Obs Stormarknad det var tider det. Dom hade allt från sport, cyklar, byggrejer, fiskegrejer, kläder, mat, ja precis allt. Älskade den butiken.
Citera
2024-08-28, 19:12
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja på den tiden Stora coop hette Obs Stormarknad det var tider det. Dom hade allt från sport, cyklar, byggrejer, fiskegrejer, kläder, mat, ja precis allt. Älskade den butiken.

Ja OBS var ett fint koncept, Coop verkar oförmögna att göra rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in