2024-08-26, 11:44
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahaha
Kanske inte finns så många andra sätt att disponera en yta som knappt har några fönster, men väldigt mycket badrum i den här södemalmslägenheten. Drygt en tredjedel av den stora boytan . Om man inte är nån som gillar att ligga och såsa i badkar eller svettas i bastu känns det ganska slösigt .

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...n-36b-21393912

Denna är min absoluta favorit.
Eurolotto → jag köper denna.
Citera
2024-08-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Tur att dom satt upp dubbla speglar mittemot varandra i badrummet så det upplevs ännu större.
Rätt mycket yta för pengarna dock, en våning ner gör mycket för priset

Haha! Verkligen! Finns dock risk för akut agorafobi vid nattliga toabesök...

Misstänker att det antagligen finns lite fula rör och avloppsgrejer bakom den där långa gardinen som bidrar till lågt kvm-pris. Det och att man nog är ganska exponerad för förbipasserande utanför och eventuella inbrottstjuvar som nog bara kan ta ett liv över terassens räcke och knacka en ruta. Hade varit lite nervigt att bo så .
Citera
2024-08-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Denna är min absoluta favorit.
Eurolotto → jag köper denna.

Håller tummarna för dig! Hade inte tackat nej till ytan, men är mindre sugen på det marknära läget .
Citera
2024-08-26, 12:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Håller tummarna för dig! Hade inte tackat nej till ytan, men är mindre sugen på det marknära läget .

Det är just det jag vill ha.
Nordvästhörna i markplan mot Riddarfjärden.
Citera
2024-08-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Det är just det jag vill ha.
Nordvästhörna i markplan mot Riddarfjärden.

När du lägger upp det så, så... .
Citera
2024-08-26, 13:00
Medlem
Citat:
Haha! Verkligen! Finns dock risk för akut agorafobi vid nattliga toabesök...

Misstänker att det antagligen finns lite fula rör och avloppsgrejer bakom den där långa gardinen som bidrar till lågt kvm-pris. Det och att man nog är ganska exponerad för förbipasserande utanför och eventuella inbrottstjuvar som nog bara kan ta ett liv över terassens räcke och knacka en ruta. Hade varit lite nervigt att bo så .
Draperierna döljer antagligen kläder och om det finns eventuella rördragningar synligt så gör det mindre om man nu använder ytan som garderob.

Märkligt att ta en hel vägg i vardagsrummet med inbyggd förvaring, det blir en vägg som inte kan nyttjas till något, varken möbler, tavlor, vägghyllor och liknande, men å andra sidan finns inte mycket personlig utsmyckning i detta hem, antingen gillar de spartansk inredning eller så är det, vilket väldigt många objekt är, stylat inför försäljningen.

Jag skulle tro att endast två fönster med utsikt drar ner kvm-priset. Takfönster må ge ljus men imo ganska värdelösa i övrigt. Källarkänsla på alla rum utom vardagsrummet.

Den alternativa planlösningen som presenteras är mycket mer tilltalande även om vissa rum fortfarande har endast takfönster. Om inte annat kan de då ta bort garderoberna i vardagsrummet och använda ett alternativt rum som förråd/walk-in closet.
Citera
2024-08-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Draperierna döljer antagligen kläder och om det finns eventuella rördragningar synligt så gör det mindre om man nu använder ytan som garderob.

Märkligt att ta en hel vägg i vardagsrummet med inbyggd förvaring, det blir en vägg som inte kan nyttjas till något, varken möbler, tavlor, vägghyllor och liknande, men å andra sidan finns inte mycket personlig utsmyckning i detta hem, antingen gillar de spartansk inredning eller så är det, vilket väldigt många objekt är, stylat inför försäljningen.

Jag skulle tro att endast två fönster med utsikt drar ner kvm-priset. Takfönster må ge ljus men imo ganska värdelösa i övrigt. Källarkänsla på alla rum utom vardagsrummet.

Den alternativa planlösningen som presenteras är mycket mer tilltalande även om vissa rum fortfarande har endast takfönster. Om inte annat kan de då ta bort garderoberna i vardagsrummet och använda ett alternativt rum som förråd/walk-in closet.

Du har rätt förstås, så måste det vara. Men ja, otroligt märkligt att ha en massa garderober i det enda rummet med fönster när det finns så otroligt mycket död yta längre in i lägenheten. Takfönsterna öppnar väl rimligen sig mot innergården = direkt insyn från alla grannar och inget jag skulle känna mig bekväm med direkt. Och frostar man dom så är det återigen kraftig källarkänsla.

Tror jag ska gå på visningen - känns väldigt spännande att se vad ett objekt med å ena sidan superexklusiva val och å andra sidan kassa förutsättningar kan gå för.
Citera
2024-08-27, 12:53
Medlem
Citat:
Du har rätt förstås, så måste det vara. Men ja, otroligt märkligt att ha en massa garderober i det enda rummet med fönster när det finns så otroligt mycket död yta längre in i lägenheten. Takfönsterna öppnar väl rimligen sig mot innergården = direkt insyn från alla grannar och inget jag skulle känna mig bekväm med direkt. Och frostar man dom så är det återigen kraftig källarkänsla.

Tror jag ska gå på visningen - känns väldigt spännande att se vad ett objekt med å ena sidan superexklusiva val och å andra sidan kassa förutsättningar kan gå för.
Om du går på visningen vore det jätteroligt om du berättade lite om lägenheten sen. Vad som döljer sig bakom draperierna och insyn från takfönster osv.
Citera
2024-08-27, 16:25
Medlem
Takpapps avatar
Djursholm, 377+107 kvm från 1891, 49 miljoner och snickarglädje så det räcker gott.

https://www.skandiamaklarna.se/hitta...deryd/98470210
Citera
2024-08-27, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Djursholm, 377+107 kvm från 1891, 49 miljoner och snickarglädje så det räcker gott.

https://www.skandiamaklarna.se/hitta...deryd/98470210

snickarglädje??
Citera
2024-08-27, 17:26
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
snickarglädje??

Ja det stämmer väl bra in på detta hus?
Citera
2024-08-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Inte alla som kan stoltsera med egen hockeyrink!

https://www.hemnet.se/bostad/villa-2...n-201-21391736

Hockeyrinken är bland det märkligaste jag sett… Den ser ju dessutom relativt fräsch ut medan köket borde renoverats för minst 35 år sedan.
Är det ett eller fler hockeyspelande barn som lyckats tjata igenom det borde de rimligtvis ha en karriär inom politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in