• 1
  • 2
2024-08-28, 20:59
Medlem
KlasLunds avatar
Det är inte ofta men det händer uppenbart... Jag tänker på tråden https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p89353002 och moderatorn Ancistrus inlägg. Det kan tyckas okej att be andra användare på forumet att leta upp källor som stöder trådstarten, men varför sker det inte alltid?

Känns som att någon ser mellan fingrarna av egenintresse, är det verkligen okej?
Citera
2024-08-28, 21:05
Medlem
Stenballes avatar
Utan att veta så gissar jag att moderatorn avvaktar en papperskorgning i väntan på relevant källa/länk.
Citera
2024-08-28, 21:16
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Utan att veta så gissar jag att moderatorn avvaktar en papperskorgning i väntan på relevant källa/länk.

Ja, precis.
Citera
2024-08-28, 21:34
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Och hur ofta händer det? Känns även väldigt udda att moderatorn dessutom ber andra användare att eftersöka källa.
Citera
2024-08-28, 21:38
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Och hur ofta händer det?

Ingen aning, men om tråden känns värd att bevara med relevant källa så är det väl inte fel att påpeka att tråden behöver förbättras, och att "man" avvaktar respons på det, eller?
Citera
2024-08-28, 21:42
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ingen aning, men om tråden känns värd att bevara med relevant källa så är det väl inte fel att påpeka att tråden behöver förbättras, och att "man" avvaktar respons på det, eller?

Hade tråden varit lite mer informativ så hade jag hållit med dig. Men den här tråden saker allt. Enda frågeställningen är dessutom hur mycket vi tror att "muslan" kommer få i skadestånd. Känns inte sröst någonstans och att då dessutom se att en moderator uppmärksammat tråden och ber andra användare att eftersöka källor känns lite sisådär.
Citera
2024-08-28, 21:45
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Hade tråden varit lite mer informativ så hade jag hållit med dig. Men den här tråden saker allt. Enda frågeställningen är dessutom hur mycket vi tror att "muslan" kommer få i skadestånd. Känns inte sröst någonstans och att då dessutom se att en moderator uppmärksammat tråden och ber andra användare att eftersöka källor känns lite sisådär.

Okej, då får vi hoppas att berörd moderator återkommer och ger dig ett tydligt svar.
Citera
2024-08-28, 21:47
Medlem
franges avatar
Citat:
Trådstarten i sig är ju undermålig och skäl för att papperskorga pga avsaknad av källa, men nu var väl antagligen nämnda mod på gott humör och tänkte att "du får en chans att rätta till misstaget" - vilket denne även skrivit i tråden.

Å andra sidan så gnäller ju rätthaveristerna konstant och gråter floder när deras katastrof-usla skittrådar blir korgade - så hur modsen än gör är det någon som får ont i stjärten och gnäller för det.
Citera
2024-08-28, 21:49
Moderator
blomvattnares avatar
Det händer att även jag efterlyser källa i en nystartad tråd som saknar källa. Detta för att undvika att tråden låses eller kastas.

Trådstarter där källa saknas men någon i efterföljande inlägg postar källa (med citat) får förstås leva.
Citera
2024-08-28, 21:52
Avstängd
Ja de gjorde de tydligen på mitt inlägg de skulle rösta på!
Citera
2024-08-28, 22:23
Medlem
SvenHelsings avatar
Nu har vi inte PM-konversationen, men jag reagerar lite på den här:

Citat:
Edit: Enligt PM från TS finns det tydligen på Correns TV. Själv finner jag den inte när jag letar men gör någon annan det får ni gärna länka till den.

Kan tycka att det rätta svaret till TS borde vara typ "Fram med källan eller så korgas tråden"
Citera
2024-08-28, 22:36
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nu har vi inte PM-konversationen, men jag reagerar lite på den här:

Kan tycka att det rätta svaret till TS borde vara typ "Fram med källan eller så korgas tråden"

Och så känner jag också, som sagt bryr jag mig inte personligt då det finns väldigt många trådar jag skarpt ifrågasätter. Då främst under just integration och invandring. Men det som är lite anmärkningsvärt är att det nu är uppenbart att en moderator sett bristerna och trots att tråden är anmäld (inte av mig) så är tråden i skrivande stund kvar efter 3h.

Nu har inte så många inlägg skrivits men det är oavsett en tråd som skulle kunnat utlösa en storm av inlägg utan att någon egentligen vet vad som diskuteras. Det vi vet är att ts påstår att någon muslim är upprörd över att NAN bröstmjölksersättning innehåller enzymer från gris och att frågeställningen är hur mycket i skadestånd vi tror att muslimen kommer få. Vad är det för jäkla skadestånd kan man ju undra? Hur har muslimen eller "muslan" kommit i kontakt med mjölkersättningen? Har han anmält händelsen och isåfall till vem? Är NAN ett varumärke?

Trådstarten är så jäkla usel att man baxnar men får leva kvar medans en moderator ber andra användare att eftersöka en källa. Det är smått absurt i mina ögon.

Vad ska diskuteras i nämnd tråd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in