• 7
  • 8
2024-08-29, 20:34
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Amerikan, om du läser tråden lite noggrannare.

Det räckte faktiskt med att läsa länken i startinlägget
2024-08-29, 22:40
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Så länge Sverige saknar yttrandefrihet säger jag detsamma – Förintelsen är en lögn.

Lagen i sig får en att undra.
2024-08-30, 12:23
Avstängd
Rybars avatar
Sverige är en åsiktsdiktatur som kan skita ner sig.När blir det förbjudet att tro på tomten påskharen måntro Historia består till 90% av lögner som vinnarna i krig skrivit och som vackert inprogrameras i alla småbarn under 9 år i hjärntvättarskolan.
2024-08-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
T.om Benjamin Netanyahu sa i ett tal som finns på youtube att en muslim sa till Hitler att utrota judarna? Har han fel? Varför skulle han annars säga så?

”Hitler ville inte utrota judarna, han ville utvisa judarna, men en muslim gjorde att Hitler bytte åsikt”

Han blandar en sanning med en lögn. Modus operandi för judar.
2024-08-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Han blandar en sanning med en lögn. Modus operandi för judar.

Förintelsen är den mest väldokumenterade historiska händelsen ever punkt.
Sen är det får man ha vilka åsikter man vill .att det var hemskt.at det var bra att det var ointressant...
Om du vill påstå att det inte hänt eller eller få till en ändring av etablerade dödsiffror Då måste ni komma upp med bevis .
Lycka till .
2024-08-30, 15:32
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mysigt att ett av nordens största medieföretag igen försöker ödelägga en ung mans yrkeskarriär. Han är säkert en skit, men det måste man få lov att vara i en fri värld...

Han kan ju fortfarande få vara en skit fast inte läkare eller vad han nu håller på med bara 😂.

Det ingår ju etik i deras roll 😅.

Liknande, fast trots allt, inte lika allvarligt - en alkolist som ska hjälpa folk bli nykter? Man kan väl inte klaga på yttrandefrihet när man självmant valt ett yrke som har begränsningar på detta vis.
2024-09-01, 09:10
Medlem
Att påstå att något är lögn är inte samma sak som att påstå att det inte hänt. Finns massor av felaktiga beskrivningar om historiska händelser men det betyder inte att det aldrig hänt.
2024-09-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Kan du visa någon teknisk bevisning såsom bruk krävas vid mord och dråp?
1. Detta är inte trådens huvudämne utan passar bättre under "Konspirationsteorier".
2. Du har redan fått eller skulle kunna ha tagit del av information via skol-/utbildningssystemet, arkiv, bibliotek, databaser, museum, massmedia (artiklar, bilder, böcker, filmer), vittnesmål etc. men gissningsvis väljer du bort allt detta och lägger istället hela (energi- och tidskrävande) bevisbördan på alla andra som inte tycker som du.
3. Det spelar förmodligen mycket liten roll vad personer runt om dig säger. Gissningsvis viftar du ändå bort allt som inte passar.
(4. Motfrågor. Jag utgår nu ifrån att jorden är platt, Julius Caesar aldrig levt, månlandningen var fejk och att Elvis Presley fortfarande lever. Motbevisa mig här och nu. Obs! Jag väljer bort bevisbördan helt och hållet utan anser att den är din. Obs! Allt det du säger kommer jag att ifrågasätta eller att underkänna som bevis. Vänligen påbörja ditt tidskrävande och energislukande arbete nu.)
2024-09-01, 12:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Utan att ha läst tråden undrar jag hur media nu ska kunna fortsätta hävda att extremhögern består av bönder som inte gått ut grundskolan...
2024-09-04, 19:03
Moderator
Pentyls avatar
Denna tråd fick en chans. Jag har skrivit drivor av pm, raderat och varnat.

Kanske bidrog den vaga trådstarten men problemet är oupphörligt: allt degenererar till tjafs om förintelsens historiska vara och liknande på samma eller närliggande teman. Det finns ett helt dedikerat forum för sådana spörsmål, här är det OT.

Vi stänger denna.

/Pentyl, moderator
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in