Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-31, 22:38
Medlem
När det gäller Yolanda Ngarambe, och att hon inte ställde upp kan ju SOK ta åt sig. Yolanda skrev på Facbook för en vecka sen:

Efter en jobbig månad som gått har jag bestämt mig för att avsluta min säsong tidigare än planerat🙏🏽
Lång historia kort jag har hanterat en mindre skada de senaste veckorna som konstigt nog vägrar läka. Min fysio har kommit fram till att orsaken är mental stress från allt som har pågått, och eftersom jag inte har haft aptit på några veckor, en obevakad underdrivning.
Det sista jag vill göra är att sluta springa, men jag inser att jag verkligen måste vara okej innan jag kan fortsätta göra det jag älskar 🫶🏼
En del av mig önskar att jag kunde slumra över min mentala hälsa (jag försökte definitivt&#128517 men på ett sätt är jag glad att jag tvingas ta denna paus så att jag kan återgå till full hälsa och lycka igen🙂 Jag behöver bara lite mer tid.
Citera
2024-08-31, 22:54
Medlem
Nycticoraxs avatar
Riktigt imponerad av dessa atleter! En fröjd för ögat också!
Citera
2024-08-31, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är ett elände att beskåda Maja Åskag nuförtiden.
Var tog all vitalitet vägen?
Vem snodde den på vägen?

Sämre än Camilla Johansson för 23 år sedan.

Get the Fork out of here!

Hon är ett mysterium. Hon har perfekt teknik men saknar snabbhet. Kan nån bara förklara för henne att hon måste springa snabbare? Helt otroligt!
Citera
2024-08-31, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Maja Åskag kan nu avskrivas och läggas till den stora kader svenska idrottslik som föreligger.
Hon har dött prestationsmässigt,och hon ser död ut i sin utövning.
Hon var en talang..nu är hon deadwood framgent.
Antagligen lär hon lipa ut i pressen a la Maja Nilsson när hon inte är uttagningsbar inför LA 2028.

Det är ett sorgerligt skådespel som upprepar sig gång på gång.

Värst är Tilde..som hoppar bättre som femtonåring...betydligt och avsevärt bättre.

Svensk friidrott klarar inte av att utveckla talanger från tonår till vuxen ålder.

Vad skall Bergkvist och Storåkers göra åt detta faktum?

Sitta på sina växande betongrövar och göra nada är tyvärr svaret.

Håller helt och hållet med! Maja Åskag har ingen aning om hur hon ska träna. Byt ut tränarna.

Tilde Johansson är lika håglös som Maja Nilsson, skicka dem aldrig någonsin till något mästerskap.
Citera
2024-09-01, 02:34
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cakeandfinewine
Hon är ett mysterium. Hon har perfekt teknik men saknar snabbhet. Kan nån bara förklara för henne att hon måste springa snabbare? Helt otroligt!

Citat:
Ursprungligen postat av cakeandfinewine
Håller helt och hållet med! Maja Åskag har ingen aning om hur hon ska träna. Byt ut tränarna.

Tilde Johansson är lika håglös som Maja Nilsson, skicka dem aldrig någonsin till något mästerskap.

Om någon är en OS turist så är det Maja Åskag. Herregud vilken längdflopp! Jag har en ny programidé för Svt: Sämst när det gäller.
Citera
2024-09-01, 02:55
Medlem
Jag tycker det var bra att Finland vann i år, dessutom inför hemmapublik. Jag tror det är bra för Finnkampen om Sverige inte "alltid" vinner.
Dessutom tog väl Finland inga medaljer alls i OS? Kul då att de fick vinna Finnkampen!

Visst, Mondo var inte med, så där rök kanske poäng (jag har inte koll på hur stavhoppet gick).
Citera
2024-09-01, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Långsiktigt är räddningen för Finnkampen att flytta den till maj/juni, troligen skulle det bli färre avhopp, även om det är omöjligt att helt få bort dem.

Nä, jag tycker den ligger bra i tiden. Som en slags "säsongsavslutning".
Citera
2024-09-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag tycker det var bra att Finland vann i år, dessutom inför hemmapublik. Jag tror det är bra för Finnkampen om Sverige inte "alltid" vinner.
Dessutom tog väl Finland inga medaljer alls i OS? Kul då att de fick vinna Finnkampen!

Visst, Mondo var inte med, så där rök kanske poäng (jag har inte koll på hur stavhoppet gick).
16-6 till Finland i stav både herr och dam.
Annars är det till stor fördel Finland att gång inkluderats i svenska friidrottsförbundet. Utan gång hade svenska damerna vunnit. Och normalt är det fördel Finlands herrar också även om vi faktiskt vann grenen denna gång tack vare en diskning
Citera
2024-09-01, 08:20
Medlem
Om Bengtström bara orkar ett lopp, hade vi inte kunnat vinna stafetten även utan honom medan vi hade haft många poäng att vinna på att ha honom i antingen 400 slätt eller häck?
Citera
2024-09-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Om Bengtström bara orkar ett lopp, hade vi inte kunnat vinna stafetten även utan honom medan vi hade haft många poäng att vinna på att ha honom i antingen 400 slätt eller häck?

Jag funderar på om han har nån typ av känning och inyw kan springs häck. Han har ju nyss varit skadad och kommit tillbaka så man kan till viss fel förstå att vissa inte vill maxa. Han var ändå med till skillnad från många andra.
Citera
2024-09-01, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Nä, jag tycker den ligger bra i tiden. Som en slags "säsongsavslutning".

Fast tidigare på sommaren är det ett utmärkt tillfälle att kvala in till det årets mästerskap, vilket borde öka intresset betydligt. Inte att få med Mondo, men många av de andra.
Citera
2024-09-01, 08:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Man undrar ju vad Åskag har gjort för ont med tanke på vad en del skriver om henne här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in