Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-01, 09:17
  #13
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Riktigt bra. Tack så mycket.

Jo för all del.. jag la till lite innan du citerade så ..
Citera
2024-09-01, 09:18
  #14
Medlem
packmalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Hur kopierar man smaken från tacokrydda perfekt med inhemska råvaror på ett naturligt vis?

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Kan även vara från utlandet, inga problem så länge det är högkvalité.

Är du säker på att du förstår vad ordet ’inhemsk’ betyder?
Citera
2024-09-01, 09:34
  #15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av packmalm
Är du säker på att du förstår vad ordet ’inhemsk’ betyder?

Han kanske ångra sig när spiskummin är så svårodlat i sverige men går ju göra tacokrydda utan det med lätthet
Citera
2024-09-01, 13:00
  #16
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Jag vill göra det själv, naturligt.

Låter motsägelsefullt. Det är väl inte naturligt för en nordbo att göra Taco-krydda?

Menar du "ekologiskt"?
Citera
2024-09-01, 13:14
  #17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Riktigt bra. Tack så mycket.
Det du bad om var alltså... ett helt vanligt recept på tacokrydda - något som dessutom bara går att googla fram..?

Med tanke på att denna tacokrydda ska vara till för någon som, jag citerar, "mer intelligenta skulle välja", så förmodar jag att det inte är du som ska äta den.
Citera
2024-09-01, 13:19
  #18
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det du bad om var alltså... ett helt vanligt recept på tacokrydda - något som dessutom bara går att googla fram..?

Med tanke på att denna tacokrydda ska vara till för någon som, jag citerar, "mer intelligenta skulle välja", så förmodar jag att det inte är du som ska äta den.
Hahaha var bara tvungen att svara på detta direkt och reagera. Åh du oskadde... ja, vad säger man? Trynet visar sig när sinnet sviker?
För att svara på din fråga. Nej, jag frågade inte bara efter en "vanlig tacokrydda" som "bara går att googla fram". Frågor på det?
Citera
2024-09-01, 13:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Med tanke på att denna tacokrydda ska vara till för någon som, jag citerar, "mer intelligenta skulle välja", så förmodar jag att det inte är du som ska äta den.
I nästa trådstart så vill han ha intelligent saffran eller svartpeppar. Så gör dig beredd.

Till ts. Santa Maria har hög kvalitet på sina kryddor. Sedan blandar de i skräp i sina kryddblandningar. Men jag lovar dig att deras spiskummin håller hög kvalitet. Och spiskummin kan du inte utesluta om du vill ha något som liknar deras "tacokrydda". Men skippa gärna deras klumpförebyggande medel.

Tror att det är just spiskumminen som du gillar med tacosmaken.
__________________
Senast redigerad av Stiffinger 2024-09-01 kl. 13:28.
Citera
2024-09-01, 13:25
  #20
Medlem
PyjamasXLs avatar
Men vilken taco-krydda är det som du vill efterlikna. Det finns ju några sorter. Själv så brukar jag köpa Santa Maria, men är även intresserad av Old El Paso, som jag har tänkt att prova flera gånger. Någon som kan rekommendera den?
Citera
2024-09-01, 15:40
  #21
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Men vilken taco-krydda är det som du vill efterlikna. Det finns ju några sorter. Själv så brukar jag köpa Santa Maria, men är även intresserad av Old El Paso, som jag har tänkt att prova flera gånger. Någon som kan rekommendera den?
Jo Old El Paso är klassiker.
Citera
2024-09-01, 15:43
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Jo Old El Paso är klassiker.
Vad är då problemet med att köpa den?
Citera
2024-09-01, 17:32
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Hur kopierar man smaken från tacokrydda perfekt med inhemska råvaror på ett naturligt vis?

Det ska vara inhemskt. Enkelt. Odla själv?
Svensk spiskummin kan du inte köpa men fröer kan du köpa.

Eller är det "intelligenta" att det är ekologiskt?

Du har ännu inte i tråden klarat av att förklara vad du menar med "intelligent".

För vad är "naturliga aromer" som du svamlar om i ett inlägg?

Aromämnen är väl aldrig särskilt "intelligenta" om du vill ha naturliga och riktiga råvaror av "högkvalité"?

Det är väl endast äkta kryddor som kan vara det, eller?

Herregud.
Säg att du skämtar med oss är du snäll.
Citera
2024-09-01, 18:31
  #24
Medlem
packmalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Skojar du? Killen är admin i flera forum och har haft två trådar samtidigt på Aktuella ämnen. Han är uppenbarligen intelligent, sluta bete dig så inhemskt mot honom.

Du har rätt. Jag backar och bugar inför denna intellektuella gigant som befinner sig på en så hög nivå att vi vanliga dödliga inte kan förstå hans storhet. Jag menar, se bara hur han ägt upp moderator efter moderator med sina episka avslöjanden och gjort slut på deras karriärer.

TS, när du hittat den perfekta inhemska, intelligenta tacokryddan med hög kvalitet och naturliga aromer som smakar exakt som Old El Pasos dito hoppas jag du ger oss andra receptet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in