Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-03, 03:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ingen fara alls, men var beredd på att du kan ha lite dåligt minne från igår kväll, när du vaknar idag.

Du hade rätt, jag överlevde. Dock ingen minneslucka. Däremot har jag sovit nästan hela tiden fram tills nu. Nu är balansen återställd och jag är rätt så pigg.

Lite korkat gjort av mig må jag säga. Jag är egentligen inte självmordsbenägen, men fick någon impuls. Livet är rätt okej just nu ändå. Tack för ditt svar igår.
Citera
2024-09-03, 04:01
  #26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Du hade rätt, jag överlevde. Dock ingen minneslucka. Däremot har jag sovit nästan hela tiden fram tills nu. Nu är balansen återställd och jag är rätt så pigg.

Lite korkat gjort av mig må jag säga. Jag är egentligen inte självmordsbenägen, men fick någon impuls. Livet är rätt okej just nu ändå. Tack för ditt svar igår.

Förstår att du har mycket ångest. Funkar inte zopiklon ångestlindrande på dig? Jag minns innan jag fick medicin mot ångest så räckte det gott med 1-3 zopiklon och jag mådde bättre, det var inget självskadande utan försökte bara överleva de jobbigaste dagarna. Det är ju inte så man ska ta dem, men bättre att "slöa" bort en dag än att må riktigt dåligt.

Kolla gärna så att du inte fick i dig för mycket paracetamol. Den förgiftningen kommer inte direkt utan efter ett par dar.
Citera
2024-09-03, 04:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Hej. Hoppas jag hamnat rätt. Annars flytta gärna tråden rätt.

Har tagit ca 80mg zopliklon, under ca 3 timmar. Känner mig någorlunda pigg. Började med 2, sen har det utökats och den sista tog jag för en liten stund sedan. 5 minuter kanske. Kommer inte ihåg alla tider riktigt.

Har också tagit, aratonin 30mg, 100mg lergigan och min dagliga dos av SSRI.


Känner mig pigg när jag ligger ner, men dålig balans och känner mig lätt förvirrad.
Är det okej att gå och lägga sig?

Man: 40-60 år, kroppsvikt 89.


Borde inte vara någon fara men om du är ovan zopiklon så lär du få minnesluckor och i värsta fall hitta på nått dumt men de är oftast i kombination med alkohol, då kan du vakna upp med en gräsklippare i sängen. Men är du van så märker du knappt nånting på 80mg mer än att du förhoppningsvis somnar och sover gott. Finns ingen anledning att ta så mycket melatonin du lär inte märka nån skillnad på 15mg 30mg eller 100mg.

zopiklon är iaf bättre än zolpidem som brukar bli mer skevt vid högre doser och större risk för dumheter.

Om det är något du ska göra så är det att gå o lägga dig! Allt dumt sker ju om du håller dig vaken så bästa är att lägga sig direkt efter intag.
Citera
2024-09-03, 14:58
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Borde inte vara någon fara men om du är ovan zopiklon så lär du få minnesluckor och i värsta fall hitta på nått dumt men de är oftast i kombination med alkohol, då kan du vakna upp med en gräsklippare i sängen. Men är du van så märker du knappt nånting på 80mg mer än att du förhoppningsvis somnar och sover gott. Finns ingen anledning att ta så mycket melatonin du lär inte märka nån skillnad på 15mg 30mg eller 100mg.

zopiklon är iaf bättre än zolpidem som brukar bli mer skevt vid högre doser och större risk för dumheter.

Om det är något du ska göra så är det att gå o lägga dig! Allt dumt sker ju om du håller dig vaken så bästa är att lägga sig direkt efter intag.

Tack för ditt svar, och ursäkta för sen återkoppling. Jag visste om att man kunde hitta på riktigt korkade saker. Måste ändå berömma mig, att jag när jag var som mest påverkad, tog fram tvättställningen och ställde iför dörren. Tanken var att jag inte skulle lyckas ta mig ut, men att tvättställninen bara var att vika ihop, tänkte jag inte på.
Citera
2024-09-03, 15:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Förstår att du har mycket ångest. Funkar inte zopiklon ångestlindrande på dig? Jag minns innan jag fick medicin mot ångest så räckte det gott med 1-3 zopiklon och jag mådde bättre, det var inget självskadande utan försökte bara överleva de jobbigaste dagarna. Det är ju inte så man ska ta dem, men bättre att "slöa" bort en dag än att må riktigt dåligt.

Kolla gärna så att du inte fick i dig för mycket paracetamol. Den förgiftningen kommer inte direkt utan efter ett par dar.


Vanligtvis brukar jag ta stesolid mot ångest, men nu ville jag sova bort den. Egentligen så var ångesten nog borta, men mina dumma impulser, att jag kanske kunde lyckas och våga ta mitt liv, blev starkare än vanligt. Något fel är det på mig, men utöver häromdagen, var det flera månader sedan jag medvetet skadade mig.

Vilket läkemedel var det paracetamol i? Har inget minne att jag tog Alvedon. Har dock inte vågat läsa igenom hela tråden, av rädsla för att trigga min ångest. Lever lite i förnekelse och att jag inte har gjort bort mig.
Citera
2024-09-03, 15:13
  #30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Vanligtvis brukar jag ta stesolid mot ångest, men nu ville jag sova bort den. Egentligen så var ångesten nog borta, men mina dumma impulser, att jag kanske kunde lyckas och våga ta mitt liv, blev starkare än vanligt. Något fel är det på mig, men utöver häromdagen, var det flera månader sedan jag medvetet skadade mig.

Vilket läkemedel var det paracetamol i? Har inget minne att jag tog Alvedon. Har dock inte vågat läsa igenom hela tråden, av rädsla för att trigga min ångest. Lever lite i förnekelse och att jag inte har gjort bort mig.

Du skrev Alvedon någonstans. Du får väl kolla hur många som fattas men förhoppningsvis tog du inte så många eller hade många hemma. Hade du bara ett påbörjat paket av halvgrammare hemma så är det nog lugnt.
Citera
2024-09-03, 15:17
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du skrev Alvedon någonstans. Du får väl kolla hur många som fattas men förhoppningsvis tog du inte så många eller hade många hemma. Hade du bara ett påbörjat paket av halvgrammare hemma så är det nog lugnt.

Tack. Jag var nog på alvedonen. Har en burk som ska innehåll 105 1g Alvedon. Det finns bara 9 kvar. Däremot vet jag om att åtminstone halva hade gått åt sen tidigare. Men helt oklart om det saknas 10 eller uppåt 40..
Citera
2024-09-03, 15:18
  #32
Medlem
Jag har åtminstone inte varit hungrig sen i söndags. Nu börjar jag däremot känna mig helt normal, förutom att hungern är borta.
Citera
2024-09-03, 15:24
  #33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Tack. Jag var nog på alvedonen. Har en burk som ska innehåll 105 1g Alvedon. Det finns bara 9 kvar. Däremot vet jag om att åtminstone halva hade gått åt sen tidigare. Men helt oklart om det saknas 10 eller uppåt 40..

Tycker du ska åka till akuten och få motgift. Det behöver inte vara så dramatiskt. Men du behöver åka NU.
Citera
2024-09-03, 16:31
  #34
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Tackar som frågar. Jag lever! Fick bara någon impuls igår. Sovit större delen av dagen och är fortfarande vinglig.
😁

Skönt att du lever!
Men jag råder dig som flera andra att ta tag i ditt liv.
Det finns hjälp att få.
Citera
2024-09-03, 17:19
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Tack. Jag var nog på alvedonen. Har en burk som ska innehåll 105 1g Alvedon. Det finns bara 9 kvar. Däremot vet jag om att åtminstone halva hade gått åt sen tidigare. Men helt oklart om det saknas 10 eller uppåt 40..


Om du tror att du käkat 10-40g paracetamol ska du direkt till akuten!
Citera
2024-09-03, 19:36
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Skönt att du lever!
Men jag råder dig som flera andra att ta tag i ditt liv.
Det finns hjälp att få.


Tack! Jag har faktiskt berättat för en nära vän idag, att jag inte alltid mår så bra. Kändes väldigt skönt att inte vara ensam i det här längre. Tack för ditt svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in