Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-05, 14:19
  #493
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Är det bara jag som är dumknullad, eller är det så att morsan har två olika personnummer?
var får du det ifrån?
från ratsit:
S@fa B@kir
Personnummer: 19920416-xxxx

EDIT, ser på mrkoll, 2 med samma namn o adress, men olika datum
__________________
Senast redigerad av autostoperka 2024-09-05 kl. 14:21.
Citera
2024-09-05, 14:22
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Är det bara jag som är dumknullad, eller är det så att morsan har två olika personnummer?

Det ena utesluter iofs inte det andra.
Citera
2024-09-05, 14:30
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
var får du det ifrån?
från ratsit:
S@fa B@kir
Personnummer: 19920416-xxxx

EDIT, ser på mrkoll, 2 med samma namn o adress, men olika datum

Klart de har det . En är för att få bidrag och den andra är att låtsas vara Sjuk o få ytterligare bidrag . De kan Lagan innan de kommer hit . De har råd att köpa en bostadsrätt efter 5 år i Sverige . En svensk kan knappt betala sin hyra .
Citera
2024-09-05, 14:30
  #496
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar hur familjen hade råd att köpa en bostadsrätt efter bara fem år i Sverige?
Förmodligen en Soc lägenhet som dom bor i.
I min pissiga kommun så har dom köpt villor och placerat lyxmigranterna i.
Citera
2024-09-05, 14:38
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winstongreen
Lexbase har inte folk under 18 år, däremot har Krimfup det så kan vara så.


Vi behöver ett namn på GM för att utreda eventuella foxtrot-kopplingar


GM - Al* Sal*m

(1) * = I
(2) * = U
Citera
2024-09-05, 14:38
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Finns väl inga gymnasium i Trångsund! Det finns ett Östra gymnasium närmare Skogås. Inget högstadium heller! Inte vad jag vet! Högstadiet ligger i Skogås.

På SVT skriver de att det är en grundskola. Så det är mellan klasserna 1-6

Det är alltså barn det handlar om igen! Luftgevär! Läskiga barn som går omkring med luftgevär!
Riktig pajas, hoppas någon redan sagt det till dig. Men edboskolan ligger i trångsund. Östra gymnasiet ligger i trångsund. Kanske var lite för svårt att googla för dig
Citera
2024-09-05, 14:55
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aGFja2Vy
Har lyssnat en del på presskonferensen. Varför lyfter ens rektorn vad synd det är om gärningsmannen, vad kan han ha i bagaget, vill inte att det här ska förstöra hans framtid!

Det är ju precis det här som starkt bidrar till att det ser ut som det gör i Sverige. Det är så typiskt Sverige.

Vi behöver fokusera på upprättelse för brottsoffren och se till att låsa in dessa kriminella under lång tid (oavsett om de är 11 år) så de inte kan skada någon annan.


märks att du har noll koll om om någon teori m kriminologi. Brottsförebyggande åtgärder innebär att man inte vill se dom som begår brott att fortsätta.

Det finns anledningar till att folk begår brott, typ alltid. Det är förfan svinhemskt att detta hänt och det skulle aldrig ha hänt men det är förfan ett misslyckande av samhället om barn involveras i brott. Hur gammal är man i högstadiet, 15-16 år max eller? Finns en anledning till att man inte blir straffmyndig förns 15 bast, dom kan inte tänka klart. det gjorde fan inte jag iallafall.

Enkelt att säga man aldrig skulle begå brott om man inte är där. Hade du haft andra förutsättningar är det väl inte omöjligt.
Studier har visat att det inte ens är säkert att familjer/offer får mycket mer upprättelse av höga straff eller ens dödsstraff. Tror du dom får tillbaka sin son/dotter/bror/mamma för att gärningsmannen dör? Det som visats vad jag förstått är temporär upprättelse mer än annat.

Nu tkr säkert du tomten att jag försvarar GM men självklart gör jag inte det, att säga att det finns en anledning och att det förfan är besvikelse att det hänt är inget försvarande. det är förklaring eller hopp om förklaring om något. Varför pratar man om varför gärningsmän gör som dom gör? Ja vad fan tror du för man kommer väl aldrig komma till rotet av problemet av att bara stänga in dom. Du tror inte dom hittar fler? Och varför är det inte svenskar som gör detta? För dom har i större grad trygghet. status. slipper fattigdom och troll online o irl som ska vara rasistiska. Om folk mobbade dig dagligen och ditt liv var skit och du upplever det aldrig kommer förändras, varför ska du bry dig om andra? kanske svårt för lilla du att ens försöka sätta dig in i

Detta är en tragedi. Jag hoppas offret klarar sig.
Citera
2024-09-05, 15:04
  #500
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Finns väl inga gymnasium i Trångsund! Det finns ett Östra gymnasium närmare Skogås. Inget högstadium heller! Inte vad jag vet! Högstadiet ligger i Skogås.

På SVT skriver de att det är en grundskola. Så det är mellan klasserna 1-6

Det är alltså barn det handlar om igen! Luftgevär! Läskiga barn som går omkring med luftgevär!

Grundskolan har väl sträckt sig till nionde klass i typ 50-60 år? Är du 100 bast eller?
Citera
2024-09-05, 15:07
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Klart de har det . En är för att få bidrag och den andra är att låtsas vara Sjuk o få ytterligare bidrag . De kan Lagan innan de kommer hit . De har råd att köpa en bostadsrätt efter 5 år i Sverige . En svensk kan knappt betala sin hyra .

Om hon bara är en på Ratsit, hur ska bedrägeriet gå till? Får man bidrag efter MrKoll? Kan inte finnas fel där? Om det vore så enkelt att låtsas vara två, borde det inte vara vanligare?
Citera
2024-09-05, 15:08
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galaxenspulver
Riktig pajas, hoppas någon redan sagt det till dig. Men edboskolan ligger i trångsund. Östra gymnasiet ligger i trångsund. Kanske var lite för svårt att googla för dig

Östra gymnasiet ligger närmare Skogås än Trångsund. Edboskolan ligger mycket riktigt i lilla Trångsund. Tidigare en liten skola. SKOGÅS-TRÅNGSUND hör ihop. VISSTE DU DET! BÅDA LYDER UNDER HUDDINGE KOMMUN!
Citera
2024-09-05, 15:09
  #503
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Mmmm mmm mmmm

Att ha vapen hemma o väntande flykt bil med en släkting tyder mer på kriminallitet än något annat.


Ja hur fan svårt skall det vara att kasta ut skitfamiljen från Sverige?

Nu är det väl fan snart dags att Sverige tar i med hårdhandskarna !

Perfekt tillfälle att skicka ut packet och visa att vi inte tolererar detta mer.
Citera
2024-09-05, 15:10
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Förmodligen en Soc lägenhet som dom bor i.
I min pissiga kommun så har dom köpt villor och placerat lyxmigranterna i.

De äger bostadsrätten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in