Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-05, 12:39
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Tror inte killen på muggen hade en sån.

Hur är det med läsförståelsen. Det var ett riktigt vapen.
Citera
2024-09-05, 12:40
  #482
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
De var inne på toaletten tillsammans och skulle bara titta på vapnet, tror jag. Lekte med det som de små skitungar de är. Egentligen skulle de mörda någon annan. Han råkade bara skjuta sin kompis i huvudet, pistolen avfyrades av misstag.

Så tror jag.
Inte ens när jag var litet barn med en militär/jägarfarsa så man hade tillgång till skjutvapen, skulle man få tanken att "leka" med dom där dom var riktade mot nån, fan man gör ju inte ens det med luftvapen. Men intelligens är ärvt, medfött, och det finns dalar likt det finns berg.

Jag tror dock inte på den förklaringen alls. Snarare att han skulle visa sig macho och möjligen av misstag råkade avfyra pistolen. En Glock har ju inte en säkring utan överstiger du en viss kraft, så avlossar du ett skott.
Citera
2024-09-05, 12:45
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Med tanke på att den var blod utanför toaletten så talar det för ett skarpt vapen
Alla vapen, knivar eller dyligt som kan döda eller skada räknas som skarpa vapen.
Citera
2024-09-05, 12:47
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domberget
Hur är det med läsförståelsen. Det var ett riktigt vapen.
Min läsförståelse är mycket god. Vad är definitionen på ett "riktigt" vapen vs ett "oriktigt" dito?
Citera
2024-09-05, 12:54
  #485
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetquq
Man kan vara välbärgad i landet man flytt ifrån, arbetat med folk som ägt och drivit företag i sina hemländer innan de kom till Sverige. Behöver inte betyda att man förslagsvis är rik med svenska mått och mätt men man kan nog punga ut en handpenning år 2015 i en Stockholms förort.

Mmmm mmm mmmm

Att ha vapen hemma o väntande flykt bil med en släkting tyder mer på kriminallitet än något annat.
Citera
2024-09-05, 12:57
  #486
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Kulan snuddade tydligen nacken det är väl ändå inte ansiktet? Media får det att låta som om pojken fått ett skott i pannan och mirakulöst överlevt. Då kan man lika gärna säga att Trump blev skjuten i ansiktet.

Jag uppfattade det att polken blev skjuten i ansiktet o kulan gick ut aldeles bredvid nacken.
Citera
2024-09-05, 13:37
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det var Bromma gymnasium.
Bussade barn från Hässelby o Vällingby redan på den tiden

Tack, så var det ju. Såg nu att det var någon tidigt i tråden som påpekade det.
Dock så var det ju faktiskt inte en grundskola, så det här är ändå en ny nivå.
Kanske inte så märkligt när kriminella använder 13-åringar som barnsoldater.
Citera
2024-09-05, 13:43
  #488
Medlem
Fittsparks avatar
Är det bara jag som är dumknullad, eller är det så att morsan har två olika personnummer?
Citera
2024-09-05, 13:57
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Inte ens när jag var litet barn med en militär/jägarfarsa så man hade tillgång till skjutvapen, skulle man få tanken att "leka" med dom där dom var riktade mot nån, fan man gör ju inte ens det med luftvapen. Men intelligens är ärvt, medfött, och det finns dalar likt det finns berg.

Jag tror dock inte på den förklaringen alls. Snarare att han skulle visa sig macho och möjligen av misstag råkade avfyra pistolen. En Glock har ju inte en säkring utan överstiger du en viss kraft, så avlossar du ett skott.
Det har ju skrivits att BO var talbar när han hämtades, han sa att GM var väldigt arg på honom. Varför är man arg om man ska visa ett vapen?
Tror mer på att kebab-psyket visade upp sig som vanligt i dessa kretsar. Låg intelligens och svagt psyke är en kass kombination.
Citera
2024-09-05, 13:59
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Stackars krigsflyktingarna, men det är ju duktigt av dem att de kan skrapa ihop pengar till en bostadsrätt på några år genom hårt arbete

Inte alls kriminella. Barnet tar med sig ett skjutjärn till skolan. Det tyder ju på att de är välintegrerade

Eller hur. Så måste det ju vara.

Inget samhälle ska förändras för att tillmötesgå dessa människor, "så att de inte faller ner i kriminalitet." Samhället ska förändras så att det stänger gränserna och utvisar familjen.

Det är inte ens säkert att de faktiskt är från Syrien. Alla som bara påstod sig komma från Syrien fick PUT och medborgarskap under sosse-psykosens år då Ribbenvik styrde migrationsverket. De kan lika gärna komma från Libanon eller Iran. Att de kanske påstår att de är från Syrien betyder alltså ingenting.

Jag säger inte att de var välintegrerade, bara att det troligen inte var genom omfattande kriminell verksamhet som de köpt bostaden. Hade dock missat att sonen är MGM enligt ett annat inlägg, om det stämmer och familjen i övrigt inte är kriminell så lär det knappast ha varit tanken att fly ett land i krig för att ens barn skulle bli barnsoldat i ett annat.

Det samhället behöver göra (oavsett om man stänger gränser eller inte) är att förebygga kriminalitet och så långt som möjligt få befolkningen att bli produktiva, välfungerande, kollektivtänkande och laglydiga medborgare. Där kommer dock inte enbart repressiva medel räcka, man behöver lägga om mycket av politiken idag och även se över resursfördelning om man på allvar ska åstadkomma en riktig förändring och förbättring.
Citera
2024-09-05, 14:15
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Jag säger inte att de var välintegrerade, bara att det troligen inte var genom omfattande kriminell verksamhet som de köpt bostaden. Hade dock missat att sonen är MGM enligt ett annat inlägg, om det stämmer och familjen i övrigt inte är kriminell så lär det knappast ha varit tanken att fly ett land i krig för att ens barn skulle bli barnsoldat i ett annat.

Det samhället behöver göra (oavsett om man stänger gränser eller inte) är att förebygga kriminalitet och så långt som möjligt få befolkningen att bli produktiva, välfungerande, kollektivtänkande och laglydiga medborgare. Där kommer dock inte enbart repressiva medel räcka, man behöver lägga om mycket av politiken idag och även se över resursfördelning om man på allvar ska åstadkomma en riktig förändring och förbättring.


Ja du menar pojker har fått för lite stöd, hjälp mm. Alla jävlar kan inte bara behöva stöd stöd stöd. Vilket samhälle och skattetrycka kräver det. Dessa har inte de kognitiva förutsättningarna så är det bara. De funkar inte här , ser du inte det ? https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
Citera
2024-09-05, 14:17
  #492
Medlem
snooper123s avatar
Vart i ansiktet blev han skjuten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in