2024-09-06, 13:24
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Blir folkparksturne för Rakel och Arga Snickaren nästa sommar där de gör en show om hur man lurar ICAs självscanningskassor.

Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vore det inte kul ifall de gjorde en film med Arga Blipparen & Rakel (där de spelar sig själva) och åker runt i Sverige på stöldturné, likt Bonnie & Clyde?

Det här är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig att betala för att se. Båda två har utseendet för sig och har nu en "bad boy"-/"bad girl"-aura över sig som säkerligen skulle locka både manlig och kvinnlig publik. Det finns nåt att bygga vidare på här. De skulle kunna utnyttja den här situationen helt skamlöst bara.

Mina namnförslag på en film- eller teaterproduktion är:
Självscanning & Osanning (Ett fängslande drama)
Rakel Spektakel & Kretin Maskulin (En fartfylld musikföreställning för barn)
Simsalabim Salami - Fickorna full med pastrami! (En förtrollande magishow)
Vild, nyskild och missnöjd med prisbild möter stannad, förbannad och oscannad (En fars i Stefan & Krister-anda)
Citera
2024-09-06, 16:02
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det här är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig att betala för att se. Båda två har utseendet för sig och har nu en "bad boy"-/"bad girl"-aura över sig som säkerligen skulle locka både manlig och kvinnlig publik. Det finns nåt att bygga vidare på här. De skulle kunna utnyttja den här situationen helt skamlöst bara.

Mina namnförslag på en film- eller teaterproduktion är:
Självscanning & Osanning (Ett fängslande drama)
Rakel Spektakel & Kretin Maskulin (En fartfylld musikföreställning för barn)
Simsalabim Salami - Fickorna full med pastrami! (En förtrollande magishow)
Vild, nyskild och missnöjd med prisbild möter stannad, förbannad och oscannad (En fars i Stefan & Krister-anda)

Hatten av för de där titlarna.

Eller så kan de göra en högoktanig Oceans Eleven heist-film av det hela. Arga Blipparen och & Rakel slår sina kloka huvuden ihop när de insett att de festat upp alla pengar. Tillsammans så ska de göra den perfekta stöten - råna hela sveriges lyxköttsreserv, som givetvis förvaras i tryggt förvar bakom ett Franz Jäger-kassaskåp.
Citera
2024-09-06, 20:41
Medlem
arakas avatar
Rakel och arga snickaren känns självskrivna som medarbetare till ICA Stig när det är dags för nya karaktärer.
Lyckas produktionsteamet även värva Göran Persson till någon episod kan det bli riktigt bra TV.
Senast redigerad av araka 2024-09-06 kl. 20:47.
Citera
2024-09-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Rakel och arga snickaren känns självskrivna som medarbetare till ICA Stig när det är dags för nya karaktärer.
Lyckas produktionsteamet även värva Göran Persson till någon episod kan det bli riktigt bra TV.

Denna sidas sista kommentarer är helt värd en Golden glob! Jag will ha like möjlighet i FB och betalning till kommentarerna!
Citera
2024-09-13, 14:11
Medlem
Porryhatters avatar
Ljudupptagningen från tingsrätten ligger uppe nu:
https://www.youtube.com/watch?v=CLRlC6roT48
Citera
2024-09-13, 15:50
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyalfa164
Denna sidas sista kommentarer är helt värd en Golden glob! Jag will ha like möjlighet i FB och betalning till kommentarerna!
Gunilla Persson råkar lämna butiken med en oxfilé i ärmen och förklarar att hon måste ha glömt den. Arga snattaren blir arg för han menar att det är hennes fel att man ökat bevakningen på självscan. Anna Book smiter förbi tacksam att ha lyckats glömma scanna två paket blodpudding
Citera
2024-09-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torky
Tokgissar på Ev4 Rö$e.
Vänsterslödder så skulle inte bli förvånad.
Citera
2024-09-14, 19:50
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Ljudupptagningen från tingsrätten ligger uppe nu:
https://www.youtube.com/watch?v=CLRlC6roT48

Man undrar ju vilket som egentligen är mest pinsamt i det långa loppet:
1) Att rakryggat erkänna att man med berått mod stulit genom att bara betala några tior för varor som kostar närmare femhundra
2) Att sitta och ljuga, slingra sig och gråta och låtsas att allt är ett missförstånd, när alla uppenbart fattar att så inte är fallet och man själv fattar att alla andra fattar
Citera
2024-09-18, 22:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad hade det kostat betala för allt på Lidl, 67 kr? Varför lät hon det gå till rättegång? Kunde hon inte erkänt, tagit böter och låtit rätten ägna sig åt viktigare? Hur länge kommer hon nu sitta i Lexbase?
Citera
2024-09-19, 13:24
Medlem
DauXs avatar
Någon som vet vad straffet blev?
Citera
2024-09-20, 15:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vad hade det kostat betala för allt på Lidl, 67 kr? Varför lät hon det gå till rättegång? Kunde hon inte erkänt, tagit böter och låtit rätten ägna sig åt viktigare? Hur länge kommer hon nu sitta i Lexbase?
Man slipper knappast prick och Lexbase för att man går med på strafförläggande. Även detta fastnar ju i registren och en genomförd stöld försvinner inte för att man åker till butiken och betalar.
Citera
2024-09-20, 17:25
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Någon som vet vad straffet blev?

"Tingsrätten anser därför att det är bevisat att skådespelerskan har haft uppsåt till gärningen. Hon ska därför dömas för ringa stöld. Straffet blev 40 dagsböter om 50 kr (2 000 kr)"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in