Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-07, 16:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Som rubriken lyder. 4K Drönare fångar ett UAP på film https://www.youtube.com/watch?v=RD8K5vhA7tc&t=0s

Varje åsikt räknas, men försök att låta bli trams. Att det skulle vara en insekt eller fågel bör räknas som rent trams så undvik det resonemanget.
Citera
2024-09-07, 17:20
Medlem
negrofobens avatar
ser ut som ett modellflygplan.
Citera
2024-09-07, 17:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Som rubriken lyder. 4K Drönare fångar ett UAP på film https://www.youtube.com/watch?v=RD8K5vhA7tc&t=0s

Varje åsikt räknas, men försök att låta bli trams. Att det skulle vara en insekt eller fågel bör räknas som rent trams så undvik det resonemanget.

Vad är UAP? En flygplanstillverkare?
Citera
2024-09-07, 17:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
ser ut som ett modellflygplan.

Mer som ett knott skulle jag säga.
Citera
2024-09-07, 18:13
Medlem
smickras avatar
Troligtvis en slända. Till vi vet är det per definition ett UFO
Citera
2024-09-07, 18:49
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Det är en drönare
Så han filmar en drönare med sin drönare
Citera
2024-09-07, 20:46
Medlem
GrillTeknikers avatar
Det är en insekt. Den ser bara ut att befinna sig långt bort och nere vid marken, men i själva verket är den mycket närmre och uppe på samma höjd som drönaren, säkert bara ett par tiotal meter bort. Att "den flyger mot drönaren" i hög hastighet är en missuppfattning - det är drönaren som börjar flyga mot DEN! Den befinner sig i motljus och det är därför den syns så tydligt.

Hela videon är full av andra små "vita UFO'n" här och där, dvs. andra liknande små insekter i motljus. En del passerar förbi jättenära drönaren i hög hastighet (dvs. drönare flyger mot dem i hög hastighet).
Citera
2024-09-08, 00:35
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:

Ok. Så vi får inte resonera logiskt, för då tycker du det är trams?
Lycka till med tråden då.
Citera
2024-09-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad är UAP? En flygplanstillverkare?

UAP = Unidentified Anomalous Phenomena, en term som används numera då det gamla begreppet UFO (Unidentified Flying Object) har kommit att få alltför vilda och oseriösa konnotationer i det allmänna medvetandet. Möjligen täcker det också in lite bredare företeelser, som t.ex. USO (Unidentified Submerged Object).

Undersökningar av UAP genomförs av en amerikansk militär myndighet AARO: All-domain Anomaly Resolution Office
Citera
2024-09-08, 11:01
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
UAP = Unidentified Anomalous Phenomena, en term som används numera då det gamla begreppet UFO (Unidentified Flying Object) har kommit att få alltför vilda och oseriösa konnotationer i det allmänna medvetandet. Möjligen täcker det också in lite bredare företeelser, som t.ex. USO (Unidentified Submerged Object).

Undersökningar av UAP genomförs av en amerikansk militär myndighet AARO: All-domain Anomaly Resolution Office

Ok. Jag tycker då att UAP bara låter som en bredare term. Det på filmen ser onekligen ut som både föremål och flygande, så jag ser inget problem med att använda termen UFO. Även han som lagt upp klippet använder termen UFO.

Amerikansk militär har förövrigt så vitt jag förstår inte varit inblandad i detta klipp överhuvudtaget, så vad de kallar saker i sin byråkrati borde knappast behöva gälla för dig.
Citera
2024-09-08, 18:38
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Att det skulle vara en insekt eller fågel bör räknas som rent trams så undvik det resonemanget.

Det är givetvis inte trams. Det ser ju precis ut som en knott som flyger in i bild från höger till vänster, kanske en meter eller två bort. Därefter flyger knotten lite uppåt. Och därefter ser vi att drönaren tiltar till och börjar åka, och då passerar drönaren snabbt knotten på ena sidan.

Anledningen till att knotten ser långsmal ut beror på att det är skymning och att den digitala slutartiden är lång.

Anledningen till att knotten är så pass ljus jämfört med skogen nedanför är att skogen är mer i skugga från solnedgången än vad knotten högt uppe i luften är.
Citera
2024-09-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
så vad de kallar saker i sin byråkrati borde knappast behöva gälla för dig.

För mig?? Jag är inte TS, du frågade vad AUP betydde, och jag upplyste dig. Idiot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in